Fandom

Astronomican

Znacznik Celów

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Eem, szefie? Co to som te czerwone kropeczki na twoim wozie? Nie mogę ich zmyć.”

Orkowy chopak, po tym gdy jego wóz został oznaczony

Znaczniki celów (ang. Markerlights) są przenoszonym ręcznie urządzeniem i jedną z ważniejszych technologii używanych w boju przez Tau. Znaczniki wykorzystują głównie Obserwatorzy oraz sondy oznaczające, lecz także Płomienne Ostrza, pancerze Stealth czy ścigacze Tetra.

Działanie

Po naciśnięciu spustu, urządzenie wytwarza prosty promień światła. Po nakierowaniu go na odpowiedni cel znacznik szybko go skanuje, po czym zdobyte dane wysyłane są automatycznie do sieci całej Kadry. Następnie informacje są rozsyłane do interfejsów taktycznych żołnierzy. Otrzymują oni w ten sposób szereg przydatnych danych na temat celu: między innymi o dzielącej ich odległości, słabych punktach w pancerzu czy optymalnej trajektorii strzału.

Rola taktyczna

Każdy zaznaczony cel jest znacznie łatwiejszy do trafienia każdej jednostce Tau. Ponadto ukazują one słabe punkty na pancerzu podświetlonego przeciwnika. W oznaczony obiekt posłać można również rakietę samonaprowadzającą.

Źródła

Codex Tau Empire 6th edition, str. 68

Więcej z Fandomu

Losowa wiki