FANDOM

Zapennec
Orbit of zapennec
Możliwy wygląd orbity Zapennec
Typ planety Planeta Grobowiec
Rozmiar b.d.
Temperatura b.d.
Przynależność Nekroni, Dynastia Sarnekh
Władca Thaszar Niepokonany
Segmentum Segmentum Pacificus
Sektor nieznany
Pod-sektor nieznany
System b.d.
Populacja duża liczba Nekronów

Zapennec - inaczej "Planeta Grabieży", koronny świat Dynastii Sarnekh, znajdujący się pod władzą samozwańczego króla piratów Thaszara Niepokonanego.

Historia

Jedną z ostatnich i najkrwawszych bitew Wojny w Niebiosach była ta nad powierzchnią świata koronnego dynastii Sarnekh. Potężna nekrońska flota dawała odpór eldarskiej armadzie. Starcie było bardzo gwałtowne i pochłonęło prawdopodobnie tysiące istnień. Wraz z odwrotem Eldarów ukazał się ogrom zniszczeń. Orbita planety znajdowała się niemal pod pełnym całunem wraków, które jeszcze przed chwilą były częścią dumnych flot. Jednak Nekroni nie mieli czasu na porządki, bo właśnie rozpoczynał się Wielki Sen. Zapennec pozostało osłonięte wrakami upiorytu i żywego metalu.

Jeszcze przed zaśnięciem Nekronów z planety został wygnany lord Thaszar. W 824M41 wybudził się na planecie Athonas - miejscu swojej wiecznej banicji. Czując nieodpartą potrzebę, udał się na swój ojczysty świat, by odkryć, że wciąż znajduje się w stanie snu. Dostał się do głównego programu i zmienił ustawienia w pamięci grobowca i wszystkich jego mieszkańców, tak by imię Thaszara zostało oczyszczone, a każdy był przekonany o jego prawowitej władzy. Tak oto samozwańczy władca piratów został Faeronem dynastii, rozpoczynając swoje wielkie dzieło.

Planeta Grabieży

Gigantyczny cmentarz statków stanowi doskonałe źródło do budowy pirackiej floty, jakiej galaktyka nie widziała od milionów lat. Prace nad jej budową postępują w imponującym tempie, a gdy zostanie ukończona świat zadrży w posadach. Już teraz okręty Thaszara zaczęły nękać zarówno mieszkańców jak i statki Pajęczego Traktu i zwykłej przestrzeni. Potęga nekrońskiego pirata nieustannie rośnie, a wkrótce wszyscy pożałują, że dożyli dnia jego wybudzenia.

Źródła

  • kodeks: Nekroni (5-ed.) str. 16, 25

Więcej z Fandomu

Losowa wiki