FANDOM

Szef Zagstruk (ang. Boss Zagstruk)- bezlitosny zabójca i fanatyczny zwolennik dyscypliny, to budzący powszechne przerażenie przywódca bandy Szturmiarzy, znanej jako Sempy.

Charakter

Szef Zagstruk Figurka.jpg

Szef Zagstruk

Pogardza słabymi, a najbardziej na świecie kocha zmuszać podwładnych, by robili to, co im rozkaże. Zagstruk miewa bardzo zmienne nastroje – wystarczy nawet błahy pretekst, by wpadł w morderczą furię, a wtedy nikt nie może czuć się bezpieczny. Sempy darzą swego przywódcę wielkim szacunkiem, a jego gniewu obawiają się dużo bardziej niż jakiegokolwiek wroga. Szef, jak nazywają go podwładni, nigdy nie mówi normalnym głosem, tylko zawsze krzyczy. Na miejscu zabija każdego, kto okaże choćby cień nieposłuszeństwa bądź strachu. Dzięki temu nawet najwięksi i najbardziej agresywni spośród jego podwładnych zachowują się karnie i okazują należne mu honory.

Historia

Plotka głosi, że Zagstruk urodził się w samym środku ludzkiego osiedla i będąc dzieckiem, musiał utorować sobie drogę poprzez dzikie tereny do miejsca, gdzie znajdowało się plemię, z którego się wywodził. Służący pod jego rozkazami wojownicy utrzymują, że od dnia swych narodzin codziennie zabijał co najmniej jedną osobę i że korzysta z każdej okazji, by stanąć do walki. Jego wzrok paraliżuje i wielu Sempów gotowych jest przysiąc, że byli świadkami, jak Szef patrzył prosto w oczy zarówno Arcyhersztom, jak i Warkowilkom czy Rozgniataczom.

Sempy

Szef Zagstruk.jpg

Szef Zagstruk na czele ataku Sempów

Sempy wzięły swą nazwę od osobistego samolotu Zagstruka. Ten potężny, czerwony Szturmbomber jest egzemplarzem muzealnym nawet wedle orkowych standardów. Mimo to jego ładunek wciąż robi duże wrażenie i to wcale nie dlatego, że w jego skład wchodzą członkowie Sempów. W kulminacyjnym momencie bitwy Szef Zagstruk i jego Chopaki przelatują nisko ponad linią frontu, usadowieni we wnętrzu grzmiącego „Sempa”. Na komendę Zagstruka otwierają się luki bombowe maszyny i ładunek Szturmiarzy spada w kierunku toczącej się w dole bitwy. W ostatniej chwili Zagstruk rozkazuje swym Chopakom odpalić rakietniki, śląc Orków prosto na pozycje przeciwnika. Ten popisowy atak jest tak groźny także dzięki ekwipunkowi bojowemu samego Zagstruka, a konkretnie bionicznym Szponom Sempa. Wykonano je na życzenie Szefa po tym, jak nogi urwał mu Drednot Kosmicznych Marines, którego później osobiście unieszkodliwił, przegryzając niezbędne do prawidłowego funkcjonowania maszyny kable. Szpony Sempa to napędzane silnikami tłokowymi energoszpony, do tego stopnia zwiększające i tak już ogromną siłę Zagstruka, że każdemu kontaktowi Szefa z wrogiem towarzyszy wywołujący mdłości chrzęst łamanych kości i zgrzyt giętej blachy.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki