FANDOM

Złota Mandragora
Golden Mandragora
Możliwy wygląd Złotej Mandragory
Typ planety Planeta Grobowiec
Rozmiar b.d.
Temperatura b.d.
Przynależność Nekroni, Dynastia Sautekh
Władca Imotekh Władca Burz
Segmentum Ultima
Sektor nieznany
Pod-sektor nieznany
System b.d.
Populacja b. duża liczba Nekronów
Złota Mandragora (ang. Golden Mandragora) - Świat Koronny Dynastii Sautekh i jej stolica.

Historia

Mandragora już przed wiekami stanowiła strategicznie ważny punkt na mapie imperium Nekrontyrów. Na niej zbierały się armie gotowe uderzyć na Przedwiecznych w czasie pierwszego etapu Wojny w Niebiosach. Stanowiła punkt zborny i najprawdopodobniej także decyzyjny przed przybyciem C'tan dla walczących we wschodnim sektorze starożytnego dominium.

Po zakończeniu wojny i przygotowaniu komór statycznych dla nieśmiertelnych Nekronów, umieszczono w nich najlepszych spośród Wojowników. Ze względu na swoje znaczenie była też wyposażona w potężne systemy obronne, które zapewniły planecie bezpieczeństwo przed łupieżcami w czasie Wielkiego Snu.

Przebudzenie

W czasie Wielkiego Snu na powierzchni Mandragory powstała kolonia Uluméathi. Najprawdopodobniej została wyparta w pierwszych latach od przebudzenia, jednak nie jest to do końca pewne. Nie wiadomo jaki charakter mógł mieć ten konflikt, ale przewaga technologiczna Nekronów musiała się okazać miażdżąca, bo nic nie wskazuje na to, by ta nieszczęsna rasa zadała Dynastii Sautekh jakiekolwiek straty. Znajomość ich wiedzy taktycznej, uzbrojeniu wojsk i historii armii, którą przygotował Program doprowadziła do szybkich zwycięstw. Doszło do nich jednak dopiero po kilku latach, gdy na Mandragorze zapanował jeden przywódca. Praktycznie jedyną ważniejszą osobą, która nie przebudziła się z hibernacji był władca dynastii. Dlatego mimo w pełni sprawnej i licznej armii, na Mandragorze długo dochodziło do wewnętrznych walk, które bliskie były wybuchu otwartej wojny domowej. Jeden z zaangażowanych w konflikt lordów postanowił obudzić generała Imotekha, by ten poparł go na drodze do sukcesji. Zamiast tego, dowódca sam objął władzę na planecie wykorzystując swój strategiczny talent i wierne legiony gotowe do walki.

Pod panowaniem nowego przywódcy otworzono Wrota Dolmeńskie Mandragory. Armia Sautekh ruszyła by odzyskać światy centralne spod rządów Herszta Wyrwizęba. Orkowie zostali wybici, a nielicznym udało się uciec. Uśpione w grobowcach armie dołączyły do sił Imotekha, który kontynuuje kampanie objęcia panowania nad galaktyką, jednocześnie wciąż pozostaje regentem Mandragory.

Przyszłość

Choć wpływy Mandragory są tak duże jak nigdy przedtem, może się okazać, że dokonania Imotekha przyniosą jej zagładę. Jego władza obejmuje już prawie pół tysiąca światów, w tym 80 Planet Grobowców, dlatego coraz częściej zaczynają się nim interesować władze Imperium, a także Eldarzy ze Światostatku Iyanden i Dominium Tau. Ponadto upokorzeni na Somonor Eldarzy ze Światostatku Altoic od dawna szykują zemstę, która ma uderzyć w samo serce nekrońskiej dynastii.

Źródła

  • Kodeks (Nekroni) str. 9, 14, 22-23, 54-55

Więcej z Fandomu

Losowa wiki