Fandom

Astronomican

XV9 Hazard

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Xv91.gif

XV9 Hazard ze sprzężonymi działkami pulsowymi

XV9 Hazard to jeden z nowszych pancerzy bitewnych w arsenale Dominium Tau. Jego pełna nazwa brzmi ,,pancerz bliskiego wsparcia". Jest nieco większy niż XV8 Crisis. Potężny oraz mobilny, jednakże kosztowny w produkcji - zasoby potrzebne do budowy jednego XV9 mogą być przeznaczone na stworzenie wielu pancerzy bitewnych innego rodzaju. Z racji jego zastosowania, czyli szybkich szturmów w walce z wrogiem w bliskim kontakcie, wymaga kompleksowych umiejętności pilota. Dlatego też obsługiwać go mogą tylko prawdziwi weterani którzy osiągnęli stopień Shas'Vre lub wyższy.

Historia

Nie jest znana dokładna data powstania tego pancerza bitewnego. Choć jest niezaprzeczalnie bardzo potężny, to stał się również obiektem wielu kontrowersji w Dominium, głównie wśród konserwatywnej Kasty Niebiańskiej, a także po części w Kaście Ziemi, a to z powodu jego zastosowania oraz wysokich kosztów produkcji. Mimo tego, członkowie Kasty Ognia którzy mieli okazję zasiąść za jego sterami zostali przez ten pancerz bitewny całkowicie urzeczeni. Największym uznaniem cieszy się on w Klanie Ke'lshan. Tamtejsi żołnierze opanowali XV9 Hazard w stopniu mistrzowskim, doskonale prowadząc go w boju, niezależnie czy podczas powstrzymywaniu wściekłych natarć przeciwnika, czy szybkich kontratakach na jego pozycje. Jednym z najlepszych - o ile nie najlepszym - pilotem tego pancerza jest pochodzący właśnie z Ke'lshan Komandor Vesu'r R'alai.

Uzbrojenie

Xv9 2.gif

XV9 Hazard z fazowymi karabinami jonowymi

Aby XV9 Hazard był w swej roli jak najskuteczniejszy, koniecznym było wyposażenie go w potężną broń szturmową, która umożliwiłaby nieskrępowane poruszanie się i prowadzenie ognia. Na jego podstawowym wyposażeniu są cztery działka pulsowe, sprzężone po dwa na każdej ręce. Cztery sztuki wykorzystywane przez jeden tylko pancerz pozwalają zalać z bliska wrogą piechotę całą kanonadą ognia i rozrywać lekkie jednostki oponenta na strzępy.

Jednak jeżeli wymaga tego sytuacja, XV9 może wymienić jedną (lub dwie) sztuki te broni na inną, jednakże tylko działka pulsowe mogą być ze sob  sprzężone, co oznacza relatywnie mniejszą siłę ognia. Dostępnym uzbrojeniem są również fazowe karabiny jonowe, kaskady fuzyjne lub odłamkowe karabiny pulsowe. Każda z tych broni nadaje się do walki z innym typem przeciwnika.

Jako systemy wsparcia każdy użytkownik XV9 musi wybrać sobie jeden z dostępnych dla tego pancerza. Do wyboru są kontrolery sond, filtry słoneczne oraz generatory tarczy.

Rola taktyczna

Drużyny XV9 Hazard liczą sobie po maksymalnie trzech żołnierzy. Najlepiej sprawdzają się podczas szybkiego flankowania przeciwnika na swych plecakach odrzutowych. Pancerze te są bardziej wytrzymałe niż XV8 Crisis, co pozwala mu przetrwać przebywając blisko przeciwnika. Każdy z dostępnych mu broni jest orężem szturmowym, także nie utrudnia poruszania się i prowadzić ogień nieskrępowanie nawet w trakcie ruchu. Zależnie od wybranych broni, drużyny XV9 radzić mogą sobie z konkretnym rodzajem nieprzyjaciela.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki