FANDOM

Ghostkeel4

XV95 Ghostkeel

XV95 Ghostkeel to jedna ze świeżych innowacji w arsenale pancerzy bitewnych Dominium Tau. Wielkością dorównuje modelom klasy dziesiątej takim jak XV104 Riptide lub XV109 Y'vahra, jednak ma od nich nieco słabsze opancerzenie. W zamian za to używają one pola maskującego, takiego samego jakie wykorzystywane jest na przykład w XV25 Stealth. Jak na swój rozmiar Ghostkeel jest niebywale mobilny, ponadto siła ognia jaką dysponuje ten pancerz sprawia iż atakowany z ukrycia przeciwnik nieraz myśli iż ostrzeliwuje go mała armia.

XV95 pilotować może tylko weteran o stopniu Shas'Vre. Piloci Ghostkeelów zazwyczaj łączą się w drużyny, maksymalnie do trzech. Każdy spędza na terytorium wroga wiele godzin, wielu z nich zaczyna wykazywać niezwykłą więź między nim a swoim pancerzem. Zdarzyły się już przypadki takich ekscentryków, którzy woleli towarzystwo sztucznej inteligencji maszyny niż innych Tau.

Historia

Ghostkeel został stworzony mniej więcej z początkiem Trzeciej Sfery Ekspansji, zdecydowano jednak że póki co nie będą one używane - do czasu aż nie staną się naprawdę potrzebne. Pierwsi piloci zostali wybrani spośród kilkunastu kandydatów dotąd używających innych pancerzy Stealth. Zostali przetransportowani do tajnej placówki J'ka'vo, na granicy opuszczonego Klanu N'dras. Tam, z rozkazów samego Aun'Vy, pierwsza generacja XV95 zaczęła wykonywać ściśle tajne misje, między innymi sabotaż Stacji Vadenfall, brały też udział w zabójstwie Kardynała Boscha.

Czas na publiczną prezentację ,,Duchów N'dras" - jak ich nazwano - przyszedł po Bitwie o Agrellan, po niesamowitym sukcesie XV104 Riptide. Już teraz w całym Dominium rozpoczęły się masowe rekrutacje na pilotów XV95, podobnie jak produkcja samych pancerzy. Już wkrótce armia każdego z Klanów będzie miała skrzydła Ghostkeelów do swojej dyspozycji.

Uzbrojenie

Ghostkeel2

XV95

Na prawym ramieniu XV95 montowane mają broń główną. Domyślnie jest to zderzacz fuzyjny, promień który on wytwarza jest w stanie przebić się przez najgrubsze pancerze, do tego przy trafieniu w cel energia skumulowana w nim eksploduje na małym obszarze. Niestety, ma bardzo mały zasięg. Jeśli jednak wiadomo jest że wróg nie dysponuje ciężko opancerzonymi pojazdami, można zainstalować inną broń, cykliczny zdzieracz jonowy - ma większy zasięg zasięg oraz szybkostrzelność, chociaż brakuje mu penetracji pancerza broni fuzyjnej.

Broń poboczna montowana jest natomiast na ramionach XV95, zawsze w wersji sprzężonej. Standardowo są to dwa miotacze ognia, jednak mogą być zamienione na blastery fuzyjne lub działka pulsowe, broń dobiera się zależnie od tego czym dysponuje oponent.

Bardzo ważnym elementem XV95 są drony stealth, każdy pancerz kontroluje do dwóch naraz. Wytwarzają one pole kamuflujące które zapewnia Ghostkeelowi jego najważniejszą cechę, czyli niewidzialność.

Pancerz Ghostkeel jest ponadto wyposażony w oporządzenie walki elektronicznej. Sztuczna inteligencja XV95 skanuje i zakłóca działanie sensorów i innych przyrządów celowniczych przeciwnika, którzy mają przez to jeszcze większy problem z namierzeniem niewidzialnego kolosa - działa to jednak tylko na większą odległość. Kolejnym ekskluzywnym dla tego pancerza systemem są holofotonowy paralizator, który, jak wskazuje nazwa, paraliżuje całkowicie systemy celownicze wroga. Niestety jest to prototypowe urządzenie, które po jednokrotnym użytku przestaje działać. Stosowane jest zatem tylko w krytycznych momentach, na przeciwnikach którzy są w stanie szybko spowodować potężne uszkodzenia.

Ponadto każdy pilot XV95 może dobrać sobie wedle uznania dwa dowolne systemy wsparcia.

Rola taktyczna

Chociaż ze względu na całkiem mocne opancerzenie może pozwolić sobie na bezpośrednie starcia z przeciwnikiem, marnotrawstwem byłoby wykorzystywanie maszyny posiadającej możliwość kamuflażu w otwartym terenie do takich celów. Najczęściej jest używany do przeprowadzania błyskawicznych rajdów na pozycje wroga lub zastawiania pułapek. Zwykle działa u boku innych, mniejszych pancerzy Stealth, które ze wsparciem XV95 są w stanie przeprowadzać rajdy na znacznie liczniejsze grupy wojsk wroga.

Galeria

Źródła

  • White Dwarf: wydanie 89, październik 2015 (str. 26-27)
  • War Zone Damocles: Kauyon (str. 69-70)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki