Fandom

Astronomican

XV25 Stealth

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Xv251.png

XV25 Stealth

,,Zasadzek nie przygotowuje się po to aby wyrżnąć przeciwnika, ale by przejąć inicjatywę i dzięki temu wygrać wojnę."

Komandor Puretide

Pancerze bitewne XV25 Stealth są specjalnymi jednostkami w armii Tau. To samotne wilki, które działają w ukryciu, za liniami wroga, szukając wrażliwych celów i niszcząc je. Działają niezależnie od reszty Kadry, co jest rzadko spotykane w Dominium. Są zdani sami na siebie, toteż dowódca takiej drużyny musi być zdolnym weteranem o stopniu co najmniej Shas'Vre, mającym wiele lat praktyki na karku. Natomiast pilotować pancerze Stealth mogą jedynie ci żołnierze, którzy osiągnęli rangę Shas'Ui.

Rozmiarem XV25 tylko nieco przewyższa Wojownika Ognia w zwykłej zbroi bojowej. Jest tym samym prawie najmniejszym pancerzem bitewnym. W środku jest jednak więcej wolnej przestrzeni niż w XV15 Stealth, co pozwala zainstalować więcej systemów wsparcia.

Aby wejść niepostrzeżenie na teren nieprzyjaciela, pancerze te wykorzystują technologię rozpraszania światła, która czyni je niewidzialnymi. Pozwala im to przygotowywać zasadzki. Pojawiające się znikąd drużyny XV25 potrafią z zaskoczenia wyeliminować całe wrogie konwoje, subtelnie wpływając na przebieg wojen i zdobywając przewagę dla Tau, ułatwiając jednostkom na froncie osiągnięcie zwycięstwa.

Historia

Xv252.png

XV25 w walce, wspierany przez sondę oznaczającą

Nieznana jest dokładna data powstania tego pancerza. Na pewno stworzono go w M41 jakiś czas po Krucjacie w Zatoce Damoklesa. Podczas tak zwanego Incydencie na Kappa Mortis siły Ultramarines wykradły Tau jedną sztukę hełmu pancerza XV15 Stealth, co zmusiło Kastę Ziemi do sprężenia się i szybszego stworzenia XV25, zamiast kontynuować pracę nad trudniejszym projektem, XV22 Stealth.

Do niedawna pancerze te były znacznie mniej powszechne w armii Tau. Trzon jednostek Stealth stanowiły XV15, a XV25 były dostępne głównie dla dowódców drużyn. Teraz XV25 już praktycznie wyparł swojego starszego kuzyna z użytku, będąc po prostu nowszym i lepszym.

Uzbrojenie

Standardową bronią XV25 są silne, przeciwpiechotne działka pulsowe. Jeden członek drużyny na trzech może jednak ze sobą zabrać blaster fuzyjny, który pozwala z łatwością przerabiać z bliskiej odległości pojazdy nieprzyjaciela na złom. Jeżeli w oddziale obecny jest Shas'Vre, może on zabrać ze sobą dodatkowe wyposażenie, takie jak znacznik celów lub sondę. Niektóre klany, głównie Tash'var, preferują przydzielanie do drużyn Stealth sond oznaczających. Pancerze bitewne te używają naturalnie plecaków odrzutowych, co pozwala im na bardzo szybkie przemieszczanie się po terenie działań.

Rola taktyczna

Drużyny XV25 działają w małych grupach. Oddział może posiadać posiada od trzech do sześciu żołnierzy. Przemieszczają się daleko za liniami wroga, wypatrując wrażliwych celów i niszcząc je z zaskoczenia. Mimo to, gdy dojdzie do starcia, nie są całkiem straceni. Pancerze te są całkiem wytrzymałe - plasują się pod tym względem między XV8 Crisis a Wojownikami Ognia w zbrojach bojowych. Dzięki temu czasami mogą nawet specjalnie wdać się w walkę z wrogiem aby odpowiednio mocno ich zmiękczyć, przed atakiem głównym sił. Biorąc pod uwagę ich specyficzną rolę, przeważnie działają niezależnie od reszty wojsk, mając wolną rękę w kwestii sposobu działania.

Galeria

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja), str. 43

Więcej z Fandomu

Losowa wiki