FANDOM

XV22 2.jpg

XV22 Stealth

Jeden z najnowszych pancerzy bitewnych w arsenale Tau. Jest to jak na razie prototyp, a ilość istniejących egzemplarzy nie jest prawdopodobnie nawet dwucyfrowa. Właśnie z tego powodu przeznaczony jest jedynie dla członków Kasty Ognia którzy osiągnęli stopień Shas'O (Komandora).

Jak nazwa wskazuje, jest to pancerz typu Stealth, także ma wbudowany generator pola kamuflującego, co zapewnia mu niewidzialność.

Historia

Historia tego pancerza nie jest zbyt długa. Pierwszy raz widziany był w 997.M41, noszony przez Komandor Shadowsun, gdy wydawała swoją pierwszą przemowę jako nowa głównodowodząca armiami Tau. Od tego czasu używa go ona podczas praktycznie każdej bitwy.

Innym razem XV22 Stealth był widziany podczas Mrocznej Krucjaty, używany przez Shas'o Kaisa, dowódcę wojsk Tau na planecie Kronus, gdzie toczyła się ta kampania.

Póki co, trzeci i ostatni raz widziano XV22 podczas Konfliktu w Systemie Kaurava, używany był przez Komandora Or'es'Ka. Nie wiadomo jak skończyła się ta wojna, jednak jeżeli Tau ją przegrali, to najprawdopodobniej ten egzemplarz został zniszczony, a jego powiernik zginął.

Rola taktyczna

XV22 jest niezwykle wszechstronną bronią. Używa technologii Stealth, a jest tak wytrzymały jak XV8 Crisis, dzięki czemu nadaje się do akcji z ukrycia jak i do ataków frontalnych. Posiada również oczywiście plecak odrzutowy, dzięki czemu jest też bardzo mobilny.

Uzbrojenie

Jako iż istnieją na razie jedynie pojedyncze prototypy, nieprodukowane jeszcze na skalę masową, ciężko mówić póki co o standardowym uzbrojeniu dla tego pancerza. Można jednak śmiało stwierdzić iż XV22 jest równie wszechstronnym pancerzem bitewnym co XV8 Crisis, a wyposażenie jakie posiada zależą jedynie od preferencji noszącego go wojownika. Komandor Shadowsun dla przykładu do boju zazwyczaj zabiera ze sobą jako broń dwa blastery fuzyjne.

Shas'o Kais również wykorzystywał w swoim pancerzu blaster fuzyjny, jednakże dostępne dla niego było również działko pulsowekarabin plazmowymiotacz ognia oraz wyrzutnia rakiet. Ze wszystkich broni mógł korzystać jednocześnie, więc dzięki takiemu arsenałowi Komandor mógł stawać naprzeciw piechocie i pojazdom z taką samą skutecznością.

Komandor O'res'ka używał podobnego uzbrojenia co O'Kais, jednak zamiast karabinu plazmowego miał do dyspozycji blaster jonowy.

Galeria

Źródła

  • Codex:Tau Empire 6th edition
  • Dawn of War - Dark Crusade
  • Dawn of War - Soulstorm

Więcej z Fandomu

Losowa wiki