FANDOM

Dethstrajk.jpg

Wyrzutnia pocisków Deathstrike gotowa do uwolnienia zabójczego ładunku

Wyrzutnia pocisków Deathstrike (ang. Deathstrike Missile Launcher) to pojazd artyleryjski używany przez Gwardię Imperialną. Składa się on z tak niszczycielskiego jak i rzadkiego pocisku Deathstrike, osadzonego na zmodyfikowanym podwoziu Chimery, do którego dodano systemy umożliwiające transport oraz wystrzał pojedynczego pocisku. Pojazdy te są bardzo rzadko widywane na polu bitwy, z powodu swoich rozmiarów, co wiąże się z dużymi problemami natury logistycznej. Dowódcy preferują bardziej mobilne jednostki takie jak sprawdzony Basilisk. Ponadto maszyny te przydzielone do jakiegokolwiek Regimentu, stają się brzemieniem na barkach jego dowódcy. Mają one bardzo wysoki priorytet, więc nieopatrzna strata choćby jednej z nich może poskutkować egzekucją winowajcy. Kolejnym czynnikiem wpływającym na to że wyrzutnia pocisków Deathstrike jest rzadkim fenomenem, jest sam pocisk. Pociski Deathstrike to potężne, napędzane paliwem między kontynentalne rakiety, wyposażone w głowice, w których osadzony jest śmiertelny ładunek jak np. zmodyfikowane biologicznie patogeny. Te wszystkie czynniki sprawiają, że wyrzutnie pocisków Deathstrike są używane naprawdę rzadko, tylko wtedy, gdy potrzebna jest totalna anihilacja celu. Jeden pocisk posiada ogromną siłę ognia, jedna dobrze wymierzona głowica plazmowa potrafi spalić na popiół każdy oddział, pojazd oraz budynek nieprzyjaciela. Wyrzutnie tych pocisków są przydzielane bezpośrednio pod nadzór najlojalniejszych komisarzy, których zadaniem jest upewnić się że pocisk zostanie wystrzelony bez względu na to jakie szkody wyrządzi siłom Imperium.

Uzbrojenie

Deathstrike2.png

Pociski typu Deathstrike lecą do miejsca przeznaczenia

Wyrzutnia strzela pojedynczym pociskiem typu Deathstrike. Jest to ogromna rakieta zdolna przebyć tysiące kilometrów oraz dotrzeć na drugą półkulę. Jednak niszczycielska moc tych pocisków polega nie na odległości na jaką może zostać wystrzelony, a na śmiercionośnym ładunku zawartym w głowicy, które są wyposażane w bardzo zaawansowane uzbrojenie. Są nimi min. wyrafinowane rakiety samonaprowadzające się na wrogie tytany. Rakiety te wykrywają ogromną sygnaturę cieplną rozgrzanego tytana i detonują się po uderzeniu w cel, sprawiając, że jest całkowicie niezdatny do użytku. W razie wymagającej tego sytuacji mogą być naprowadzane zdalnie przez załogę. Kolejnym typem pocisków są te, wyposażone w ładunek biologiczny. Z oczywistych powodów nie są wyposażane w te same patogeny co bomby wirusowe, jednak ich ładunek także w mgnieniu oka zabija wrogie oddziały, które miały nieszczęście znaleźć się w jej zasięgu. Najpowszechniejszym ze wszystkich pocisków Deathstrike są te wyposażone w głowice plazmowe. Kiedy ładunek plazmowy zostaje zdetonowany, wszystko w zasięgu wybuchu zostaje pochłonięte przez ogromną kulę ognia i natychmiast wyparowuje. Nic nie ma prawa przetrwać tak potężnej eksplozji, nawet budynki zostają rozdarte na strzępy.

Jednak najgroźniejszym i najrzadszym typem głowic są głowice Vortex. Jest to potworna broń skonstruowana jeszcze za czasów Mrocznej Ery Technologii zdolna do rozrywania granic między wymiarami i wytwarzania niszczycielskiej próżni, która niszczy wszystko na swojej drodze. Te głowice są używane tylko w najbardziej apokaliptycznych bitwach, a na ich użycie musi zezwolić samo dowództwo Segmentum.

Zauważalne użycia pocisków Deathstrike

  • Bitwa o Baric VI (994.M40) Orkowie przekradli się do baterii artylerii 52. Armii i wykradli jedną z trzech wyrzutni pocisków Deathstrike. Jak im się to udało stało się tematem przewodnim dwuletniego śledztwa, podczas którego kilkunastu generałów zostało rozstrzelanych za zaniedbanie obowiązku. Orkowie użyli nowej broni krótko po jej kradzieży, podczas bitwy o Baric VI. Katastroficzna eksplozja całkowicie unicestwiła dwie kompanie zmechanizowane 278. Mordiańskiego, czołg Baneblade Stalowa Potęga, oraz ponad stu zaskoczonych Orków.
  • Trzecia Wojna o Armageddon (998.M40) na Armageddonie baterie Deathstrike rozmieszczone w pobliżu miasta-ula Helsreach zapewniły skuteczne wsparcie obrońcom miasta-ula Volcanus, które znajdowało się po drugiej stronie planety.

Dane techniczne Adeptus Mechanicus

Adeptus Mechanicus nie ujawnia danych technicznych ani wyrzutni, ani pocisków Deathstrike do wglądu publicznego.

Źródła

  • Codex: Imperial Guard (5 edycja) s. 55
  • Epic Armageddon: Rulebook s. 97
  • Only War: Core Rulebook s. 211

Więcej z Fandomu

Losowa wiki