FANDOM

Dark eldar shyntafae by beckjann.jpg

Wychy - wyjątkowo niebezpieczne panie.

Wychy (znane również jako Hekatarri) - jednostki w armii Mrocznych Eldarów. Bardzo zabójcze i wysoko cenione przez Kabały. Podzielone są na Kulty.

Opis

Jednostki Wych składają się z gladiatorów, które toczą walki na arenach, ku uciesze władców Mrocznych Eldarów. Wydaje się, iż zostanie gladiatorem i walka na śmierć i życie jest swego rodzaju zaszczytem wśród tych zdeprawowanych Xenos. Wyche są wysoce efektywne w walce wręcz. Ich niesamowite wyszkolenie i szybkość wzmacniane są dodatkowo przez narkotyki bojowe, które Wychy zażywają przed bitwą. Uzbrojenie Wychy jest również wysoce efektywne - składa się z wyspecjalizowanego ekwipunku do walki wręcz, wspartego, podobnie jak w przypadku Inkubów, przeciwpancernymi miotaczami i przeciwpiechotnymi ścinaczami. Nie stwierdzono jednakże u Wych żadnego rodzaju wyposażenia ochronnego, dlatego też jedna salwa z Boltera potrafi zdziesiątkować nawet liczny ich oddział. Wychy są szkolone na Arenach, po jednej na każdy Kult. Kulty są zbyt słabe, by same napadać na realną przestrzeń, dlatego też wystawiają swoje wojowniczki do walk na arenach. Wojowniczce, która zabije wiele niebezpiecznych stworzeń, nie ginąc przy tym, łatwiej jest znaleźć ,,pracę". Warto zauważyć, że gdy jakaś Kabała zatrudni jedną z nich, to staje się ona własnością Archonta, więc może on zrobić z nią co chce.

Kulty

Istnieją dziesiątki Kultów Wychów działających na terenie Commorragh. Kulty są w dużej mierze niezależne od Kabał. Oto te najbardziej znane:

  • Kult Blade Denied
  • Kult Flayed Hand
  • Kult Grief
  • Kult Lethal Blade
  • Kult of Murder
  • Kult Red Grief
  • Kult of Strife -  najpotężniejszy. Najbardziej znaną członkinią jest Lelith Hesperax 
  • Kult of Seventh Woe
  • Kult Woe
  • Kult of Wrath

Struktura w Kultach

Kulty Wychów mają prostą strukturę dowodzenia:

  •  Dracite
  •  Syreny
  •  Hekatrix
  •  Wych

Źródła

Tactica Imperialis

Codex Dark Eldar 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki