Fandom

Astronomican

Wrota Dolmeńskie

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Wrota Dolmeńskie - nekrońskie portale do pokonywania bram osnowy powstałe w czasie Wojny w Niebiosach.
Necron's ship by adamburn.jpg

Nekroński okręt opuszczający Osnowę przez Wrota Dolmeńskie

Ognisty

Jeden z C'tan zwany Nyadra'zatha (w tłumaczeniu oznacza ognisty) był siewcą pożogi i widmowych ogników. Marząc o podpaleniu poza rzeczywistego świata Przedwiecznych pokazał Nekronom jak przedostać się do Pajęczego Traktu. Za pomocą tworzonych z żywego kamienia portali mogli tworzyć wyłomy w strukturze traktu i tym samym dostawać się w dowolne miejsce.

Cechy Wrót

Dimensional portal by darknesfreak.jpg

Możliwy wygląd powstania wyrwy w Pajęczym Trakcie

Wrota Dolmeńskie powstają w sposób sztuczny i agresywny dla Pajęczego Traktu. Nie są ani tak stabilne, ani łatwe w kontroli jak jego naturalne przejścia. Co więcej, gdy ktoś przekraczał je wkraczając do środka, trakt starał się w niewyjaśniony sposób jak najszybciej załatać powstałą wyrwę dopóki niebezpieczeństwo nie minęło. Być może brało się to z pewnego połączenia traktu z zagrożonymi wówczas jego stwórcami. Tak czy inaczej, wkraczający do tego świata Nekroni musieli się spieszyć nim powstałe przejście zostało zamknięte więżąc ich w środku.

Po Wojnie w Niebiosach

Po milionach lat od strasznej wojny z Przedwiecznymi Pajęczy Trakt jest zniszczonym labiryntem. Wiele z Dolmeńskich wrót zostało zniszczonych lub zapomnianych. Część z nich niszczyli sami Eldarzy. Chcąc zapobiec dalszej infiltracji zapieczętowali część traktu, z którego korzystają Nekroni. Choć jest on stosunkowo niewielki wciąż pozwala na dalekie podróże i wyprzedzanie młodszych ras. Jako pozbawieni psioników nie mogąc tworzyć przejść do Osnowy Nekroni bez Wrót byliby skazani na powolne podróże swymi statkami statycznymi. Oznaczało by to w praktyce zupełną izolację.

Źródła

Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 8

Więcej z Fandomu

Losowa wiki