Fandom

Astronomican

Wojownik Tyranidzki

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Kraken Tyranid Warrior.jpg

Wojownik przewodzi stadu

Tyranidzki Wojownik (ang. Tyranid Warrior) - Tyranicus Gladius, to ciężka piechota tej rasy, należąca do synaptycznych osobników, bliższych pierwotnemu genotypowi Tyranidów.

Budowa

Wojownicy roju mierzą około dwóch i pół metra, przy czym ważą ponad tonę. Ich ciało jest grubo opancerzone chitynowym budulcem, charakterystycznym dla tej rasy. Jednak ciężki egzoszkielet nie spowalnia ich ruchów, dzięki niezwykle potężnemu umięśnieniu. To w efekcie daje szybkość połączoną z wytrzymałością, którym towarzyszy nadludzka zwinność. Mogą one posiadać szereg biomodyfikacji, dzięki czemu są w stanie polować na dystans np. Plujcem albo w zwarciu przy użyciu choćby Koso-szponów. Te ulepszenia mogą dotyczyć również ich ciał, przykładem mogą być Haki Podskórne czy Bioplazma. Tyle możliwości mutacji lub tzw. przyspieszonej i kontrolowanej mikroewolucji powoduje, że jest to organizm, który najszybciej ze wszystkich Tyranidów potrafi się zaadoptować do określonego pola walki lub panujących na planecie warunków, dlatego jest on wręcz zabójczo uniwersalnym wykonawcą woli Umysłu Roju.

Ów bestie mają również doskonale rozwinięty układ nerwowy, który pozwala im na niewielkie, psioniczne zdolności, dlatego są Bestiami Synaptycznymi. Tak rozwinięty mózg sprawia również, że są znacznie inteligentniejsze od przeciętnego człowieka. To jeszcze potęguje ich mordercze możliwości i taktyki kierowania niższymi osobnikami.

Gatunki

Warior tyr.jpg

Ku biomasie!

Istnieje około 20 odmian w zależności od biomorfów, ciężko przytaczać tu słowo gatunek, ze względu na ich różnorodność splecioną z bliskością genetyczną. Oto niektóre rodzaje Wojownika:
  • Dzierzba, podgatunek Uskrzydlonego Wojownika (Tyranicus Gladius Avius). Nazwa wywodzi się od porywania i nabijania swoich ofiar na Koso-szpony w czasie lotu, dodatkowo dzierży Pochłaniacz i ma wzmocniony pancerz.
  • Biczownik, posiada również Wyostrzone Zmysły i Worki Toksyn wraz z biobroniami: Chłoszczącym Biczem, Rozrywającymi Szponami oraz Plujcem.

Warto wspomnieć o Tyranidzkim Wojowniku Prime, który jest największym ewolucyjnym rozwinięciem tych stworzeń, przewodzi on stadom znacznie słabszych od niego Wojowników, jego synapsa jest również silniejsza, przez co może bezproblemowo zastępować Tyrana Roju.

Podtypem Wojownika jest Łupieżca, jest on również prawdopodobnie, dalekim przodkiem Catachańskiego Diabła, gdyż na podstawie badań stwierdzono spore genetyczne podobieństwo.

Na podstawie jego dna utworzony został również Liktor.

Taktyka Walki

Ze względu na fakt, iż są one synaptycznymi stworzeniami, pełnią bardzo ważną funkcję - kierują mniejszymi jednostkami, będąc tym samym swoistym odpowiednikiem sierżantów. Właściwie pełnią rolę psykerskiego rezonatora, wzmacniając polecenia wysyłane przez świadomość roju dla mniej wyczulonych na nie osobników typu Hormagaunt. Jest to również pewna forma zabezpieczenia w razie ślepego szału tych istot, który jest powodem utraty tyranidzkiego dowódcy. Dzięki niezwykłej zdolności przystosowywania się oraz wysokiej inteligencji, potrafią sobie poradzić z każdym przeciwnikiem a żaden jeszcze żywy pokarm nie jest bezpieczny.

Źródła

Codex: Tyranids 3rd edition

Codex: Tyranids 4th edition

Codex: Tyranids 5th edition

Codex: Tyranids 6th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki