FANDOM

Wojny Mrocznego Objawienia (lub Wojny Mrocznego Odkrycia) - dwa konflikty zbrojne mające miejsce na planecie Klanu Vigos, (chodzi o taki rodzaj planety, który Tau zdobyli w czasie Pierwszej Ekspansji). Stronami konfliktu w pierwszej wojnie byli: sojusz Dominium Tau i Mrocznych Eldarów kontra Tyranidzka Flota-Rój Kraken. Stronami konfliktu drugiej byli już tylko ME i Tau.

  • W Codex'ach oba konflikty traktowane są jako jeden, jednakże są to dwie wojny, toczone w jednym układzie.

Pierwsza Wojna Mrocznego Objawienia

Tau Tyranidzi

Tau walczący z Tyranidami

Po ataku Floty-Roju Gorgon, w Dominium Tau uderzył atak drugiej Floty-Roju, Krakena. Kraken przebiła się przez obronę Dominium Tau jak przez masło, w krótkim czasie docierając do jednej z najwcześniej zasiedlonych planet Dominium, Vigos. Niebianie nie wiedzieli co poradzić na ten atak, wielu było pewnych, że to już koniec ich rasy. To właśnie w tej rozpaczliwej dla Tau chwili, do samego Aun'Va nadeszła wiadomość z samego Commorragh

Przybycie bohatera

Parę dni po nadaniu wiadomości, do stolicy Dominium zawitał Urien Rakath, przywódca Proroków Ciała i najpotężniejszy Haemonculus w historii. Urien przedstawił Kaście Niebiańskiej swoją propozycję: jego Konwent wspomoże Tau w walce z Tyranidami w zamian za coś co Haemonculus przedstawił jako ,,wymiana kulturowa". Niebianie zgodzili się.

Punkt zwrotny

Kasta Niebiańska początkowo obawiała się, że wsparcie jednego Konwentu, nieważne jak potężnego, nie będzie w stanie odwrócić biegu wojny. Mylili się. Urien udzielił im każdej możliwej pomocy wysyłając na front swoje ,,autorskie" dzieła: Groteski, Wraki i inne istoty, które stworzył specjalnie z myślą o walce z Tyranidami. Tau byli pod wrażeniem, wojownicy Uriena atakowali nawet przeważające oddziały wroga i wydawali się w ogóle nie czuć bólu. Wkrótce kreacje Uriena wsparli inni Haemoncule, ich Talosy oraz najemni eldarscy korsarze na swoich Smokach Próżni. Wkrótce cała sytuacja odwróciła się na korzyść Tau a Vigos była już wolna od Tyranidów. Pozostało już tylko oczyścić resztę układów z niedobitków. Prorocy Ciała mieli zamiar pomóc, ale nie za darmo.

Podaj swoją cenę!

Urien ponownie pojawił się w T'au, tym razem aby odebrać zapłatę. Zażądał od Niebian: 77 członków każdej z Kast, w tym 7 z niebiańskiej dla swego Konwentu. Władze Dominium nie mogły się zgodzić na oddanie Niebian, toteż zaoferowały coś innego. Podwoili ilość wysłanych do Commorragh Tau oraz oddali Prorokom Ciała Mantę, wcześniej wypełniając ją bojowymi nowinkami np. pancerzami Tau.

Druga Wojna Mrocznego Objawienia

Nadszedł moment ostatecznej rozprawy z Flotą-Rojem Krakenem, na nieznanej z nazwy planecie. W ostatecznej bitwie Prorocy Ciała wspomogli Tau nową bronią: niebieskimi, długonogimi Groteskami. Oprócz wyglądu, od wcześniejszych Grotesków wyróżniała je jeszcze jedna rzecz: odczuwanie bólu. Nowe formy grotesków wyły i płakały z bólu gdy nacierały, jakby przymuszone jakąś niewidzialną siłą. Bitwa trwała sześć dni i zakończyła się masakrą po obydwu stronach.

DE vs Tau Pic (DE Codex)

Cholera,jak ja lubię ten obrazek!

Kasty Ognia i Niebiańska postanowiły się bliżej przyjrzeć nowym tworom Mrocznych Eldarów. Oglądając liczne nagrania odkryły co kryło się za pojęciem ,,wymiany kulturowej". Tau wysłani do Commorragh zostali przemienieni w te monstra, ku uciesze zdeprawowanych Homunkulusów. Kilka sekund po tym, jak Niebianie zdali sobie z tego wszystkiego sprawę, skontaktował się z nimi Urien Rakath i zażądał następnego trybutu: siedmiu Niebian lub 7077 członków innych Kast.

Nie do końca wiadomo czy Aun'Va poczuł się obrażony żądaniami, czy zdał sobie sprawę z tego, z kim się sprzymierzył. Niezależnie od przyczyn, wypowiedział Mrocznym Eldarom wojnę i zapowiedział, że Urien zapłaci za wszystkie swoje zbrodnie.

Klęska

Zadanie zniszczenia Proroków Ciała dostał komandor O'Shaev. Zmobilizował całą flotę jaka była w układzie i wszystkie swoje siły zebrał na leżącej niedaleko Vigos, planecie Rubikon. O'Shaev wraz ze swoimi siłami zaatakował Vigos, na którym miał się ukrywać Urien Rakath i jego wojska. Okazało się jednak, że ich tam nie było a siły Proroków Ciała zaatakowały bezbronny Rubikon. O'Shaev miał zamiar wracać, ale wtedy do wojny przyłączyła się Kabała Czarnego Serca która, dowodzona przez Asdrubaela Vecta, zaatakowała Vigos. Podczas gdy siły Najwyższego Władcy Mrocznego Miasta walczyły z siłami Tau, wojska dowodzone przez Uriena grabiły Rubikon, porywając miliony mieszkańców planety (głównie Tau, ale byli również ludzie i prawdopodobnie Demiurdzy). O'Shaevowi w końcu udało się wydostać z Vigos ale gdy dotarł na Rubikon, planeta była już tylko opuszczoną karykaturą tego, czym była dawniej.

Epilog

Z obydwu wojen zdecydowanie zwycięsko wyszli Mroczni Eldarzy. Prorocy Ciała nie dość, że zyskali miliony ,,okazów" do swoich eksperymentów, to jeszcze umocnili swoją pozycję najpotężniejszego Konwentu Homunkulusów. Nie do końca wiadomo, dlaczego Czarne Serce przyłączyło się do Drugiej Wojny. Jej Najwyższy Archont argumentował, że chcieli wspomóc sojusznika i ograbić planety Tau.

Kasta Niebiańska była wstrząśnięta, cały ich światopogląd stanął na głowie. Przekonali się jacy naprawdę są Mroczni Eldarzy i wyszli z konfliktów ubożsi o parę milionów obywateli i planetę. Po tym konflikcie, nastawienie Tau do Mrocznych Eldarów zmieniło się na zawsze. Po przegranej w Pierwszej Wojnie Mrocznego Objawienia, Flota-Rój Kraken długo nie będzie stanowić poważnego zagrożenia. Niewykluczone, że już nigdy nie odzyska dawnej potęgi.

Źródła

Codex: Dark Eldar (5th edition)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki