FANDOM

Dominium Tau, wkraczając coraz głębiej na terytoria Imperium zakłada i uruchamia kopalnie na dnie oceanu Kvariam Alpha. Kopalnie posiadające podwodne kopuły oraz korytarze były niezauważalne dla Imperium przez 10 lat. To jednak się zmienia gdyż jedna ze sond wróżbiarskich dalekiego zasięgu wykryła pozycje Tau. Gwardia Imperialna zaalarmowana tym faktem nie jest jednak w stanie walczyć z przeciwnikiem znajdującym się tak głęboko pod wodą. Szybko więc sprowadzają na planetę Kosmiczne Wilki z nadzieją, że uda im się tego dokonać.

Przebieg

Przygotowania do bitwy

W 966.M41 na planetę przylatuje Kompania Gunnara Czerwonego Księżyca, lądując na połaciach grubego i skalnego lodu planety angażuje się od razu na walkę ze stacjonującymi nieopodal Wojownikami Ognia. Szybko zdobywając przyczółek do dalszych działań, Gunnar i podwładni mu ludzie oddzielają się od głównych sił inwazyjnych, i przypuszczają zmasowany atak liczna kolumną transporterów szturmowych Land Raider na podwodną bazę Tau. Nacierając oceanicznym dnem, marines byli chronieni przed ogromnym ciśnieniem mas wody przez adamantynowe pancerze transporterów.

Atak na kolonie Tau

Kiedy siły Gunnara Czerwonego ustawiły się w pobliżu kolumn i iglic Tau, w budowlach przebrzydłych xenonsów pojawiły się okrągłe portale, a z nich wyłoniły się podwodne pancerze bojowe Wojowników Ognia, które ruszają na spotkanie i zniszczenie pancernej kolumny transporterów Land Raider. Doszło do zaciekłej, ale przez otaczającą wodę niemej, podwodnej bitwy. Liczba pancerzy bojowych Tau wyposażonych w torpedy była przytłaczająca i znacznie większa od liczby pojazdów marines. Mimo to Kosmiczne Wilki uchodzą z tej wyjątkowej bitwy zwycięsko, oraz udaje im się zniszczyć podwodną kolonie Tau. Ocean wypełnił się ciałami obrońców przez co siły Tau pośpiesznie wycofały się z planety.

Źródła

Kodeks: Kosmiczne Wilki (5 edycja);

Więcej z Fandomu

Losowa wiki