Fandom

Astronomican

Wojna o Panacea

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij

Wojna o Panacea (lub Wojna o Panaceum) - był to konflikt zbrojny pomiędzy Archonką Kabały Zatrutego Języka, Aurelią Malys a imperialnym Światem-Kuźnią, Verdigris IX.

Preludium

Jedyną rzeczą, jaką Asdrubael Vect nienawidził bardziej niż zamachy na jego życie (które zdarzają przynajmniej raz dziennie) było wszechobecne podlizywanie się mu. Po śmierci Tahrila i No'akei w Kabale Czarnego Serca pozostawały wolne posady najbliższych doradców Najwyższego Władcy Mrocznego Miasta, co wielu co ambitniejszych Mrocznych Eldarów chciało wykorzystać. Chcieli wkraść się w łaski Asdrubaela różnymi prezentami (wśród których znalazły się m. in.: niewolnice, narkotyki, obdarte ze skóry ciała wrogów i inne rzeczy które każdy mały ME chciałby dostać pod choinkę) czy występami na arenach. Vect wiedział, że większość z nich to żałośni karierowicze z których nie będzie pożytku ale bądź co bądź musiał znaleźć kogoś godnego zajęcia miejsca No'akei (na miejsce Tahrila w między czasie wskoczył ktoś inny).

Rozwiązanie

Pewnego dnia Najwyższy Archon Kabały Czarnego Serca wezwał do swojego pałacu wszystkich chętnych zajęcia miejsca No'akei. Dobrze że miał duży pałac, bo zgłosiło się z pół Commorragh. Gdy wszyscy już przybyli, Asdrubaela Vect powiedział: ,,temu pozwolę zasiąść po mojej prawicy, temu kto znajdzie truciznę całego Imperium (poison the entire Imperium) i przyniesie mi ją". Wielu Mrocznym Eldarom odechciało się miejsca w Kabale skoro nie mogą nawet zrozumieć jakie zadanie zostało im dane. Co ambitniejsi postanowili od razu brać się do roboty,zachęceni wizją nagrody. Wśród niech była Archonka Kabały Zatrutego Języka, Aurelia Malys.

Wyzwanie

Aurelia miała przewagę nad innymi Mrocznymi Eldarami dzięki swojej inteligencji i niejasnym związku z Arlekinami.Pozwoliły one nawet Archonce wejść do Czarnej Biblioteki,jednakże nic tam nie znalazła.

Odkrycie

Tymczasem na Świecie-Kuźni Verdigris IX, nieznany z imienia Wielki Fabrykant odkrył Standardowy Szablon Konstrukcyjny czegoś, co nazywało się Panacea. Nie wiadomo dokładnie, czym była, ale wiadomo, że byłoby w stanie wyleczyć ludzkość z niemalże każdej znanej choroby. Wielki Fabrykant wysłał wiadomość do stolicy sektora o swoim odkryciu. Sygnał odebrał również statek Eldarów na którym była pewna grupa Arlekinów która z kolei przekazała to Aurelii Malys. Doceniając znaczenie takiego wynalazku, Aurelia postanowiła go zdobyć.

Przed Bitwą

I tu pojawiają się schody. Verdigris IX była chroniona przez liczne wojska Skitarii, Gwardii Imperialnej i był broniony przed atakiem z orbity. Jakby tego było mało, stacjonowało tam Collegium Titanica. Przeciwko takiej sile, Aurelia mogła co najwyżej wystawić niezbyt imponujące zbiorowisko psycholi i indywiduów zwanych Kabałą Zatrutego Języka. Archonka postanowiła zrobić to, co każdy Mroczny (i zwykły z resztą też) Eldar by zrobił - wykorzystać Orków.

Orkowie

Niedaleko Verdigris IX była planeta opanowana przez Orków. Na szczęście dla Imperium, orkowie nie mieli technologi, umożliwiającej im opuszczenie planety. Sytuacja ta, miała się wkrótce zmienić.

Aurelia Myls dogadała się z Hersztem, dała orkom potrzebne zasoby, a z niewoli uwolniła paru Mekaniaków, żeby ci utworzyli flotę. Gdy wszystko było już gotowe, Aurelia rozpoczęła ostatnią fazę swojego planu.

Bitwa

Malys jakimś sposobem udało się ominąć zabezpieczenia obrony orbitalnej i ją wyłączyć, dzięki czemu cała orkowa flota dotarła na Verdigris IX. Archonka przestawiła też system teleportujący Space Hulka, na którym był Herszt orków, w wyniku czego uderzył on w największą bazę Collegia Titanica na planecie. Wśród tego całego chaosu, nikt nawet nie zauważył gdy na planecie wylądowała Aurelia wraz ze swym Orszakiem.

Z powodu ataku, Adeptus Mechanicus postanowiło ewakuować Wielkiego Fabrykanta i Panacea z planety, jednakże gdy Wielki Fabrykant był już na lotnisku, zaatakowała go banda Orków. Zabili oni Adeptus Mechanicus i już chcieli zniszczyć Panacea ale przeszkodził im orkowy Mekaniak. Mało prawdopodobne by wiedział, czym była Panacea jednak ją wziął. Aurelia zażądała od Mekaniaka by ten oddał jej Panacea, jednak Ork ani myślał to zrobić i kazał Chopakom zaatakować Archonkę i jej Orszak. Aureli udało się uciec,ale wciąż nie miała tego, co chciała.

W krótkim czasie Orkowie zdążyli zając większą cześć planety, broniły się już tylko pojedyncze enklawy. Archonka obserwowała Mekaniaka przez cały czas, mimo trwającej wokół bitwy i czekała na dogodny moment by zaatakować. Chwila ta pojawiła się, gdy konwój prowadzony przez Mekaniaka udał się do miejsca, gdzie rozbił się Space Hulk. W momencie, gdy wszystkie pojazdy okrążyły wrak i Pancerfura Mekaniaka oddaliła się od reszty orkowych pojazdów, Aurelia rozkazała swoim Brzytwoskrzydłym(myśliwcom) zaatakować. Wszystko odbyło się dosyć szybko:myśliwce ostrzelały Pancerfurę, Mekaniak wyskoczył, zza gruzów wyskoczyła Aurelia po czym zabiła Mekaniaka, zabrała mu Panacea i uciekła. Orkowie nie wiedzieli nawet, co się stało.

Zakończenie

Asdrubael Vect uznał, że Aurelia Malys wypełniła zadanie i mianował ją swoją prawą ręką na dwa stulecia. Potem poczuł się zagrożony z jej strony i kazał wygnać Aurelie do Pajęczego Traktu.

W czasie wojny zginęły miliardy orków i ludzi,zniszczona została cała planeta ale najbardziej dotkliwym dla Imperium rezultatem była strata wielu Tytanów.

Źródła

  • Codex Dark Eldar (5th edition)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki