FANDOM

Wieloryb Próżni (ang. Void Whale) - gigantyczne zwierze zdolne do przeżycia w próżni kosmicznej, mające możliwość podróży przez Osnowę. Napotkany przez siły Imperium w 877.M41.

Po wyłonieniu się ze Spaczni Wielkiej Kompanii Engira Zguby Krakenów, nieznana anomalia przełamała Osnowiańską Bramę Lenistwa. Była to długa na dwanaście tysięcy mil mięsista bestia, niemożliwa do sklasyfikowania, dopóki xenobiolodzy nie odkryli, że jest to zmieniony przez Spacznię Wieloryb Próżni. Kosmiczne Wilki postanowiły zniszczyć monstrum, kiedy było ono bliskie pochłonięcia gwiezdnej fortecy Perilli. Marines przedostali się na jego cielsko za pomocą torped abordażowych z ze świdrami. Walcząc wśród wnętrzności i przepaści skrzeli bestii, Engir i jego ludzie przedzierają się przez koszmarne wytwory Osnowy, aż wreszcie zakładają termiczne ładunki wybuchowe w jego trzewiach. Uciekają zaledwie sekundy przed tym, jak gigant wreszcie wybucha w wielkiej chmurze spaczonej krwi, z której narodził się Periliański Pas Gazowy.

Krążą pogłoski o tym, że orkowy Kapitan Badrukk osobiście zabił jednego Wieloryba Próżni.

Źródła

Codex: Space Wolves 6th edition: s. 69

Kodeks Orkowie 4. edycja: s. 57

Więcej z Fandomu

Losowa wiki