Fandom

Astronomican

Wielka Wojna z Zakonem Czarnych Templariuszy

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze27 Udostępnij
Black templar chaplain by lordhannu.jpg
Wielka Wojna z Zakonem Czarnych Templariuszy (lub Krucjata przeciw Mrocznym Eldarom) - konflikt który z perspektywy Mrocznych Eldarów jest walką z wtykającą nos w nie swoje sprawy bandą barbarzyńców, a z perspektywy Czarnych Templariuszy, krucjatą której celem jest wybicie parszywych Xenos, których istnienie obraża ich Boga-Imperatora.

Preludium

"Bez żalu! Bez strachu! Bez litości!"

- Okrzyk Czarnych Templariuszy.

Wszyscy Kosmiczni Marines znani są z oddania służbie Imperium, ale ekstremalny fanatyzm Czarnych Templariuszy często postrzegany jest jako przesadny i pozbawiony racjonalnego myślenia. Ich żądza niszczenia wrogów ludzkości pociąga całkowity brak tolerancji dla heretyków, mutantów, psioników, obcych ras i wszelkich innych bluźnierstw przeciwko Imperatorowi. Od dziesięciu tysięcy lat prowadzą nieustające krucjaty mające udowodnić ich lojalność. Przez te wszystkie lata, Czarni Templariusze prowadzili wiele krucjat przeciw Chaosowi, Rebeliantom (albo jak ktoś woli Separatystom) i najróżniejszym rodzajom Xenos - od Orków przez Eldarów po Tau. Dziwnym zrządzeniem losu nigdy nie prowadzili większych działań wojennych przeciwko Mrocznym Eldarom. Sytuację tę zmieniły dwie rzeczy - wybór brata Helbrechta na Wielkiego Marszałka/Mistrza Zakonu Czarnych Templariuszy i Atak na Stację Obsidian.

Atak na Stację Obsidian

"Nigdy nie zapomnę tego, co widziałem na Stacji Obsidian. Kości pięciu tysięcy dzielnych mężczyzn leżały porozrzucane po krętych korytarzach. Ich śliska krew była wszędzie: na ścianach, suficie i podłodze.Ich wnętrzności wisiały na żyrandolach niczym jakieś chore dekoracje! Ale nie mogliśmy znaleźć ani jednej czaszki - prawdopodobnie były traktowane jak trofea przez tych nikczemnych Xenos."

-Inkwizytor Absolvus

Bardzo niewiele wiadomo o bitwie, a raczej masakrze która rozpoczęła krucjatę przeciw Mrocznym Eldarom.

Stacja Obsidian była stacją kosmiczną, umieszczoną na orbicie imperialnego świata Obsidian. Pracowało w niej pięć tysięcy ludzi, których zadaniem była kontrola statków lecących na, bądź startujących z planety. Pod koniec 41 milenium na stację napadła niewielka grupa Mrocznych Eldarów. Nie należy się raczej doszukiwać jakichś większych celów albo motywów stojących za atakiem - Mroczni Eldarzy prawdopodobnie chcieli po prostu powyrzynać sobie ludzi, od tak dla zabicia czasu. Ataku Mrocznych Eldarów nie przeżył ani jeden pracownik stacji. Gdy Imperium dowiedziało się o masakrze na Stacji, Xenos już dawno tam nie było. Na miejsce zbrodni wysłano Inkwizytora Absolvusa, prawdopodobnie bliskiego przyjaciela Wielkiego Marszałka Helbrechta.

Gdy Helbrecht dowiedział się o wydarzeniach na Stacji Obsidian, nie krył ani żalu ani złości. Mrocznych Eldarów uznał za tchórzy znajdujący przyjemność w zabijaniu bezbronnych, których należy wybić co do nogi. Czarni Templariusze nigdy wcześniej nie prowadzili osobnej krucjaty przeciwko Mrocznym Eldarom. Teraz się to zmieniło.

Krucjata Sorrow

Krucjata Sorrow rozpoczęła się w 955M41, gdzie w tym czasie Mroczni Eldarzy z Kabały Zatrutego Serca zaatakowały Świat-Dżunglę Delleront. Na planecie mieścił się jeden z Monastyrów Czarnych Templariuszy, został on jednak zniszczony, a jego członków wzięto do niewoli i zabrano do Commorragh.

Gdy Wielki Marszałek Helbrecht się o tym dowiedział, uznał to za pierwszą bitwę krucjaty przeciwko tym Xenos. Oczywistym jest, że nie mogli jej przegrać. Wysłał na planetę pięć drużyn Czarnych Templariuszy, dowodzonych przez Mistrza Gerharta i Kapelana Grimaldusa nie tylko z zadaniem zniszczenia sił Mrocznych Eldarów na Delleront, ale również odbicia pojmanych braci.

Krucjata była długa i krwawa, głównie przez partyzanckie metody Kabały Zatrutego Serca. Mroczni Eldarzy przed przybyciem Czarnych Templariuszy zdążyli poukrywać się w wielkiej dżungli porastającej planetę oraz pozakładali na niej pułapki. Mimo to, w ciągu czterech lat, siły Mistrza Gerharta i Kapelana Grimaldusa oczyściły Delleront z Mrocznych Eldarów. Kabała Zatrutego Serca wyszła z Krucjaty osłabiona, ale i pełna chęci zemsty na Kosmicznych Marines z Zakonu Czarnych Templariuszy.

Zarówno Wielki Mistrz Helbrecht jak i dowódcy Krucjaty nie uważali się za zwycięzców. Stracili zdecydowanie za dużo wojsk w walce z "jakimiś piratami", a poza tym nie udało im się odbić zakładników. Helbrecht przysiągł sobie, że następna bitwa będzie wyglądać inaczej.

Oczyszczenie Oka Centrati

"Jeśli jesteś Czarnym Templariuszem to wroga szukasz na jego pozycjach. To jest nasze motto, nasz styl walki, tak manifestujemy nasze oddanie Imperatorowi i pamięci Mistrza Sigismunda."

Black Templars - Centrati banner.jpg

Sztandar przyznany za Oczyszczenie Oka Centrati

Niedługo po Krucjacie Sorrow inna Kabała zaatakowała imperialny świat Centrati. Najpierw przejęli wielką stacje kosmiczną zwaną "Okiem" orbitującą nad planetą, a potem zamontowali na niej swoją broń biologiczną z której to ostrzeliwali znajdujące się na planecie miasta. Gubernator oczywiście wysłał prośbę o pomoc, ale Mroczni Eldarzy spodziewali się co najwyżej regimentu Gwardii Imperialnej i to dopiero za miesiące, jeżeli nie lata. Nie mogli wiedzieć, że w układzie w którym znajdowała się Centrati stacjonowała mała flota Czarnych Templariuszy która zaraz po odebraniu sygnału ruszyła w stronę "Oka".

Flocie Czarnych Templariuszy udało się zniszczyć statki Mrocznych Eldarów i dostać się na pokład stacji. Ku swojemu zdumieniu, Kosmiczni Marines napotkali nie tylko siły ME ale również Eldarów. Jeszcze większe było ich zdumienie gdy się okazało, że wrogowie Imperatora również walczą, ze sobą nawzajem. Czarni Templariusze nie dbali o to zbytnio i ruszyli do walki z obydwoma Xenos.

Po parunastu godzinach stacja została odzyskana a specjalne służby zostały skierowane na Centrati w celu usunięcia skażeń z planety.

Atmosfera się zagęszcza

Przez następne dziesięć lat dochodziło do różnych starć pomiędzy Czarnymi Templariuszami, a Mrocznymi Eldarami. Niektóre trudno było nazwać bitwami, a inne swoim ogromem mogłyby zawstydzić nie jedną kampanie.

W ciągu tych dziesięciu lat wiele się zmieniło. Coraz większe zwycięstwa Czarnych Templariuszy, nie tylko sprawiły że ci urośli w dumę, ale również przestali traktować swoich adwersarzy poważnie. Prawdopodobnie nie wiedzieli, że póki co stawili czoła małym, nic nie znaczącym Kabałom. Miało się to wkrótce zmienić.

Działania Czarnych Templariuszy nie mogły pozostać niezauważone przez Asdrubaela Vecta. Najwyższy Władca Mrocznego Miasta miał powoli dość irytujących sługusów Imperatora więc postanowił pokazać Kosmicznym Marines z jakiego rodzaju wrogiem mają do czynienia.

Bitwa na Thersuis

"'Myślisz, że stanowisz dla mnie wyzwanie żałosny człowieczku? Dla mnie, zmory imperiów, ojca wszelkiego bólu? Pozwól że ci to wyjaśnię. Potrzebuje nowego zwierzątka..." - K'shaic, Archont z Kabały Czarnego Serca

W 966M41 Mroczni Eldarzy zaatakowali imperialny świat o nazwie Thersuis. Atak był potężny i prowadzony przez dwóch najbardziej znanych Mrocznych Eldarów w Galaktyce - Asdrubaela Vecta oraz Lelith Hesperax. Thersuis nie miało szans, obrońcy planety bronili się ledwie kilka godzin a większość jej mieszkańców została szybko i sprawnie przeniesiona do Commorragh. Pierwsza faza planu Asdrubaela Vecta została zrealizowana. Przyszedł czas na fazę drugą.

W systemie Thersuis przebywał wtedy Eternal Crusader, olbrzymia barka należąca do Wielkiego Mistrza Czarnych Templariuszy, oraz duże siły tegoż Zakonu. Gdy przebywający na barce Mistrz Helbracht odebrał sygnał dochodzący z planety, natychmiast skierował tam wszystkie swoje siły. Nie spodziewa się pułapki.

Większość okrętów Czarnych Templariuszy zostaje zniszczona nad planetą przez Flotę Mrocznych Eldarów. Poważnych zniszczeń doznał również Eternal Crusader. Mimo tego Helbrecht i jego ludzie zdołali wylądować na Thersuis. Gdy Mistrz Zakonu wylądował na planecie, bitwa już trwała a on wraz ze swoimi ludźmi chciał wspomóc braci. Wtem, na ich drodze stanęła Mistrzyni Aren Commorragh, Lelith Hesperax.

Mistrzyni Aren rzuciła się na świtę Helbrechta, zabijając wszystkich otaczających Helbrechta Kosmicznych Marines przy pomocy swoich ostrzy. Został tylko Wielki Mistrz, ale Lelith nie mogła go zabić. Najwyższy Władca Mrocznego Miasta chciał mieć go żywego.

Mistrz Zakonu Czarnych Templariuszy okazał się dla Mistrzyni Aren godnym przeciwnikiem. Prowadzony był chęcią zemsty za poległych braci oraz swym fanatyzmem a jego ciosy były szybkie i silne, ale to było za mało by wygrać. W końcu gdy do Lelith przybyły jej Wychy, by poinformować swoją panią, że bitwa jest już skończona, Hesperax wyciągnęła pistolet z ładunkiem usypiającym i strzeliła w Helbrechta. Ładunek przebił pancerz a Wielki Mistrz upadł nieprzytomny.

Było już po bitwie. Wielki Mistrz Zakonu Czarnych Templariuszy leżał nieprzytomny u stóp Mrocznych Eldarów, większość Kosmicznych Marines którzy wylądowali na planecie była martwa, paru udało się wziąć do niewoli a nikczemni Xenos mieli zamiar zbierać się do Mrocznego Miasta.

Nagle dosłownie z znikąd pojawili się Kosmiczni Marines którzy uderzyli na Mrocznych Eldarów. Atakowani Xenos na początku myśleli, że to posiłki Czarnych Templariuszy jednakże po paru chwilach Asdrubael ich rozpoznał. Wpadł w lekką panikę, bowiem zorientował się, że jego siły są atakowane przez Legion Przeklętych. Mroczni Eldarzy atakowali Kosmicznych Marines wszystkim co mieli, ale nie nic to nie dawało. Vect rozkazał wszystkim  siłom wycofać się, a Lelith zabrać ciało Helbrechta. Mistrzyni Aren ani myślała uciekać, zamiast tego rzuciła się na oddział Legionu Potępionych. Jej ataki jak zwykle były szybkie, silne i celne, ale na wojownikach z tego Zakonu nie robiły wrażenia. Mistrzyni Aren została poważnie ranna, ale jej służki zdołały wynieść ją z pola bitwy, całkowicie ignorując ciało Wielkiego Mistrza Zakonu Czarnych Templariuszy.

Mroczni Eldarzy nie ponieśli wysokich strat ale szok był ogromny. Tych paru Czarnych Templariuszy których udało im się wziąć do niewoli było niczym, wobec nagrody jaką mieli do niedawna na wyciągnięcie ręki. Najbardziej zszokowane były Wychy, zwłaszcza Lelith Hesperax. Przez całe tysiąclecia Mistrzyni Aren walczyła wielokrotnie z przeciwnikami pochodzącymi z różnych ras, ale nikomu jeszcze nie udało się jej powalić.

Wkrótce po ucieczce Mrocznych Eldarów na Thersuis został wysłany oddział Braci Miecza, który zabrał swojego Wielkiego Mistrza do Konsyliarza. Udało mu się przebudzić Helbrechta, który poprzysiągł sobie że więcej nie pozwoli sobie na takie lekceważenie przeciwnika.

Pogrom na Straxos

"Sukces mierzy się krwią... Twoją lub wroga" - Imperialne mądrości.

Straxos był imperialnym światem-kuźnią położonym w Segmentum Solar, niedaleko planety Armageddon. Produkował ogromne ilości uzbrojenia dla Imperium. W 998M41 cały przemysł na planecie skupił się na tworzeniu uzbrojenia, Rycerzy i Tytanów dla sił walczących w Trzeciej Wojnie o Armageddon wśród których były siły Czarnych Templariuszy, dowodzone przez Wielkiego Mistrza Helbrechta. Prawdopodobnie ten fakt był przyczyną ataku na planetę.

Na Straxos stacjonowały imponujące siły: 9 Tytanów klasy Imperator, 19 Rycerzy z Domu Kruka i niezliczone siły Skitarii oraz Gwardii Imperialnej.

Przeciw nim staneły siły 6 Kabał: Kabały Czarnego Serca, Kabały Obdartej Czaszki, Kabały Zatrutego Języka, Kabały Władców Żelaznego Tronu, Kabały Złamanej Pieczęci oraz Kabały Zatrutego Serca.

Dzięki elementowi zaskoczenia oraz użyciu broni biologicznej na skalę planetarną Mroczni Eldarzy zdołali pokonać siły Imperium. Siedem Tytanów i 14 Rycerzy zostało zniszczonych, reszta została zabrana do Commorragh. Wśród Skitarii, Gwardii Imperialnej i mieszkańców planety nikt nie przeżył, sam Straxos przestał być światem na którym mogliby osiedlić się ludzie (albo jakiekolwiek żywe istoty).

Mimo straty Straxos siły Imperium, w tym znienawidzeni Czarni Templariusze nie zostali pokonani, choć kto wie, jak skończyłaby się Trzecia Wojna o Armageddon gdyby nie Pogrom na Straxos.

Ciąg dalszy nastąpi

Nadchodzi świt 42 milenium a wraz z nim ciąg dalszy konfliktu Mrocznych Eldarów z Zakonem Czarnych Templariuszy. Z jednej strony Wielki Marszałek Helbrecht jest obecnie całkowicie pochłonięty problemem z Orkami na Armageddonie, a z drugiej strony osobiste zaangażowanie Asdrubaela Vecta w konflikt może stanowić o jego eskalacji.

Źródła

Codex: Dark Eldar (3th and 5th edition)

Codex: Space Marines(6th edition)

Codex: Legion Potępionych (e-book)

oficjalna strona Games Workshop

Warhammer 40000 7th editon Rulebook

Więcej z Fandomu

Losowa wiki