FANDOM

Tomb Stalker.jpg

Wartownik w starciu z transportowcem Razorback

Wartownik Kanopteku (ang. Canoptek Tomb Sentinel) to nekrońska maszyna, mająca za zadanie tak jak Pająki oraz Upiory chronić grobowce swych panów przed intruzami. Została stworzona niemal tuż przed Wielkim Snem przez Krypteka Toholka Ślepego.

Budowa

250px-T-sentp3.jpg

Wartownik w dziennym świetle

Wartownik to kilkumetrowej długości maszyna zbudowana z żywego metalu, kształtem przypominająca Wija. Jego budowa była wzorowana na owadzim kształcie Łowcy Triumwiratu jednak będący od niego wytrzymalszy. Jest on uzbrojony w Działo Wygnania, które potrafi wysłać każdą rzecz w otchłań innego wymiaru przez co używany jest głównie do sprzątania grobowca. Posiada on również Pryzmat Mroku pozwalający mu na tworzenie aktywnego kamuflażu wokół siebie oraz zabużanie działania psioników. Oprócz tego posiadają również Grobowe Skarabeusze będące zmodyfikowaną wersją Skarabeuszy Kanopteku jednak posiadają lepsze systemy naprawcze dzięki czemu mogą bez problemu naprawić Wartownika nawet podczas ciężkiego ostrzału. Dzięki temu wyposażeniu i przerażającym rozmiarom, Wartownik Kanopteku jest najlepszą maszyną służącą do obrony grobowców, jaką dysponują Nekroni.

Źródła

  • Imperial Armour - (t.2) - The Fall of Orpheus, str. 121

Więcej z Fandomu

Losowa wiki