FANDOM

LEWY cudzysłów.png
Jedynie nieznający śmierci mogą w pełni pojąć brzemię niezachwianej lojalności
PRAWY cudzysłów.png

—Wargad Obyron

Wargard Obyron
Vargard Obyron.png
Rasa Nekron
Wiek b.d.
Wzrost ok. 2,5m
Waga b.d.
Płeć mężczyzna
Ranga adiutant nemesora, prawdopodobnie lord
Przynależność polityczna Dynastia Sautekh
Elementy charakterystyczne nisko osadzona głowa, biały pasek poprowadzony wzdłuż głowy od czoła
Status żyje/funkcjonuje
Wargard Obyron - zaufany adiutant, ochroniarz i prawa ręka Nemesora Zahndrekh'a, weteran tysięcy bitew.

Historia

Obyron za czasów krwi i kości ćwiczył się w walce na noże, w której wkrótce został mistrzem. Swą karierę rozpoczął całe eony temu w czasie pierwszych Wojen Separatystycznych. Podczas serii potyczek na bagnach planety Yama dołączył do świty swego pana - Nemesora Zahndrekh'a, którego od tego czasu nie odstępował na krok. Wspólnie stoczyli nie jedną bitwę broniąc dynastii planety Gidrim, a potem zapewne walcząc z Przedwiecznymi i C'tan.

Varguard Obyron.jpg

Figurka Wargard'a Obyron'a

Przebudzenie

Z tego co wiadomo Wargard Obyron nie doznał żadnych uszkodzeń w czasie Wielkiego Snu, w przeciwieństwie do Zahndrekh'a. Nemesor jest bowiem święcie przekonany, że wciąż bierze udział w walkach z separatystami. Na nic zdały się liczne próby Obyrona, który starał się uświadomić swego pana w błędzie. W końcu zrezygnował z dalszych wysiłków, ucząc się zręcznie obchodzić z błędnie postrzegającym rzeczywistość Zahndrekh'iem. Osobiście dopilnowuje, by pojmani jako zdrajcy ludzie, orkowie, czy Eldarzy zginęli podczas "prób ucieczki".

Ochrona

Na nemesora czyhają nieustanne zagrożenia. Zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, ponieważ nekrońskim lordom jest nie w smak, że rządzi nimi niezdolny do pełnej oceny otaczającej go rzeczywistości Zahndrekh. Za wykrycie i ukrócenie wszelkich spisków odpowiada Obyron. Jego siatka agentów na bieżąco donosi mu o wszelkich zamiarach wymierzonych w jego pana. Ten, gdy tylko dowie się o sprawie, nakazuje rozwiązać problem. Wargard Obyron wyzywa wówczas niedoszłego zamachowca na pojedynek na noże, którego nigdy jeszcze z nikim nie przegrał, lub co bywa jeszcze bardziej efektywne doprowadza do pozornie przypadkowych zniknięć lordów, którzy jeszcze poprzedniego dnia planowali zamach na władcę planety Gidrim.

Jego wpływ i wysoka pozycja w świcie nie wpływa na jego nastawienie do nemesora. Obyron jest mu bezwzględnie oddany i nie ma rzeczy, która naruszyłaby jego lojalność.

Bitwa

W czasie starć Obyrona można zwykle znaleźć w samym jej sercu. Takie miejsce uznawane jest za najbardziej odpowiadające weteranowi tysięcy kampanii. Wymachując swą Kosą Bojową, nigdy nie zapomina, że jego najważniejszym zadaniem jest ochrona Zahndrekh'a. Gdy cokolwiek zacznie zagrażać mimo wszystko wybitnemu dowódcy, Obyron natychmiast pospieszy mu z pomocą. Posługuje się w takich sytuacjach specjalnym Płaszczem Upiornego Marszu, który pozwala mu na błyskawiczne drogi także zajętej przez zastępy sojuszników czy wrogów.

Wyposażenie

  • Kosa Bojowa - najpopularniejsza broń wśród nekrońskiej arystokracji. Ciężka i nieporęczna w ręku Nekrona staje się lekka niczym piórko, dopóki nie spadnie na przeciwnika, rozłupując jego ciało w raz z mającym chronić je pancerzem na pół.
  • Płaszcz Upiornego Marszu - tajemnicza peleryna od najwybitniejszego psychomanty Gidrim - Dagona z Cienistej Macierzy. Pozwala on na swobodne przemieszczanie się między żołnierzami po polu bitwy. W kilka chwil właściciel może znaleźć się w ważnym dla niego miejscu, np. obok swego pana.
  • Wieczny Splot - fazowo wzmocnione włókna z adamantytu i amaryntu bywają stosowane jako ulepszenie konstrukcji niektórych Nekronów. Chroniony przez nie właściciel może znacznie mniej martwić się, czy zaszkodzi mu wrogi cios.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ta edycja) str. 35, 60-61, 83

Więcej z Fandomu

Losowa wiki