FANDOM

Władca Roju (ang. Swarmlord), Legion, Niszczyciel światów, Lord Tyranów, Herold Wielkiego Pożeracza, Niszczyciel Imperium Kha'la. Jedyny, legendarny tyranidzki biomorf stanowiący szczytowe osiągnięcie ewolucji, adaptacji i biomodyfikacji tej rasy. Jest nieprzejednanym dowódcą sił inwazyjnych podczas ataków na planety, których mieszkańcy widząc go dzierżącego prym nad zastępami bestii, wiedzą już tylko jedno - to koniec.

Morfologia i możliwości

Tyranid Final.jpg

Ucieleśnienie woli Umysłu Roju

Niszczyciel Światów jest tym dla Tyrana Roju, czym Tyran Roju jest dla Hormagaunta. To najdoskonalsza maszyna do zabijania i jednocześnie najlepszy dowódca w swej rasie. Jest nie tylko większy, silniejszy i szybszy niż Arcybestia, ale posiada także znacznie lepsze biomodyfikacje.

Posiada super-twardy chitynowy pancerz, a jego ogon zakończony jest specjalnymi hakami, pełniącymi oczywistą funkcje. W ramach faktu, iż jego organizm jest nieprzeciętnie potężny, to potrzebuje olbrzymiej dawki substancji odżywczych, ze spalania których nadmiar energii w postaci ciepła i produkty metaboliczne są odprowadzane specjalnymi kominami, znajdującymi się na jego plecach.

Zawsze dzierży on broń-symbionta zwanego Kościaną Szablą. Jest to jedna z najpotężniejszych białych broni w całej galaktyce, a Lord Tyranów posiada aż cztery. Ząbkowany brzeszczot zbudowany jest z niezwykłego materiału, zbliżonego budową do kryształu, który nie pochodzi z naszej galaktyki. Nie wiadomo na jakiej zasadzie działa, jednak aktywowany wyzwala niszczycielską aurę, dzięki której z zabójczą łatwością może przecinać wszystkie materiały a nawet pola siłowe, to oznacza że ludzkość nie posiada broni, którą dałoby się parować jego uderzenia.

Zdolności szermiercze Władcy Roju są również legendarne - porusza tak szybko i zwinnie czterema kończynami, że nawet dla nadludzkiego oka Kosmicznego Marine każde cięcie jest błyskawiczne, co pozwala mu nie tylko na skuteczną likwidacje wszystkich oponentów, ale również parowanie każdego ciosu, przez co jego ofiary uważają że trafienie jest po prostu niemożliwe.

Jego umysł stoi na niesamowitym poziomie, dlatego jest bardzo potężnym psionikiem i bestią synaptyczną. Dzięki temu jest niemal zjednoczony z Umysłem Roju do tego stopnia, że bariera fizycznej odległości dla niego nie istnieje, tak więc może on przemieszczać się od bio-okrętu do bio-okrętu, a nawet pomiędzy zupełnie innymi Flotami Roju, znajdującymi się na krańcach galaktyki. Choć jego umysł może pokonywać od razu niebotyczne odległości, to aby się pojawić na polu bitwy wymaga on ciała, a jeśli dana flota nie posiada jego genomu to nie potrafi odtworzyć Herolda Wielkiego Pożeracza.

Opis

Władca Roju Swarmlord.jpg

Daremne próby...

Imperium po raz pierwszy miało nieprzyjemność poznać go na obecnie martwym świecie Tyran Primus. Ów Xeno jest odpowiedzią na sygnały wysyłane przez Umysł Roju, kiedy to metody adaptacji i jego taktyk zawiodą. Wówczas na powierzchni planety pojawia się ucieleśnienie krzyków wszystkich Tyranidów.

Władca Roju w przeciwieństwie do innych Tyranidów jest niemal niezależny od woli Jaźni, a podczas zdobywania biomasy wszystkie siły podlegają bezpośrednio jemu, nie jest pośrednikiem czy przekaźnikiem woli jak Tyran Roju i inne jednostki synaptyczne. Sam doskonale wie, co trzeba czynić aby zdobyć kolejne źródło biomasy, a Umysł ma jedynie dostarczać mu środków w tym celu.

Legion jest nie tylko nieśmiertelny, jest on tak stary, jak rasa Tyranidów, a to oznacza że prawdopodobnie nie został stworzony i zaprojektowany przez Królowe jak inne osobniki. Jego niepomierne nawet dla Nekrona doświadczenie w połączeniu z gargantuiczną inteligencją sprawiają, że najdoskonalsi taktycy imperialni upadają na kolana, jak choćby Marneus Calgar, którego geniusz uznawany był jeszcze przed spotkaniem z Lordem Tyranów za niezwyciężony. Dla niego każda śmierć to po prostu nowe doświadczenie w wiecznym polowaniu i forma poznawania możliwości i umiejętności przeciwników w Drodze Mlecznej.

Aktywność bestii

Swarmlord gwardzista guardsman.png

745.M41 - Tyran Primus, Imperium po raz pierwszy poznaje Niszczyciela Światów jak i samą rasę Tyranidów. Ów potwór dowodzi ostatecznym szturmem na bunkier zarządcy tej ufortyfikowanej planety, która upada w kilka godzin.

745.M41 - Thandros, planeta ludzkości, która była kolejną na liście Floty-roju Behemot, była podobnie ufortyfikowana co Tyran Primus i w podobnym czasie cała jego populacja została spacyfikowana.

745.M41  - Macragge:

  • Bitwa o Macragge, Bitwa o Stalowy Chłodny Grzbiet. Władca Roju dowodzący siłami Behemotu niwelował każdą taktykę Marneusa Calgara. Potworne straty Kosmicznych Marines zmuszają ich do odwrotu. Bestia atakuje Calgara, który został śmiertelnie ranny, przeżył tylko dzięki poświęceniu brata Aloysius'usa z Gwardii Honorowej, który zginął, zaś Mistrz Zakonu z pomocą reszty przybocznych braci uciekł.
  • Bitwa o Macragge, Bitwa o Polarne Cytadele. Północne fortece były bronione pod dowództwem kapitana Invictusa i jego podwładnych z Pierwszej Kompanii. Ostatecznie cała kompania została wyrżnięta. Podobnie w południowych warowniach, gdzie po odzyskaniu zrujnowanego Macragge odnaleziono tylko kilku ocalałych. Znaleziono również ciało jakiegoś Tyrana Roju, rzekomo Władcy Roju, jednak z racji zmasakrowania zwłok nie można było tego stwierdzić. Wielu uważa, że przetrwał bombardowanie orbitalne, uciekł i przeczekuje dekady zamrożony pod lodową czapą, by w odpowiednim momencie zbudzić się i znów zatrząść całym Macragge.
Swarmlord1.png

993.M41  - Ichar IV, najlepiej zurbanizowana i ufortyfikowana planeta Imperium w sektorze Ultima. To na nią pada widmo Krakena kierowane przez Lorda Tyranów. Planeta broniona przez Marneusa Calgara zaczyna szybko upadać. Wraz z weteranami Pierwszej Tyranidzkiej Wojny owemu Mistrzowi Zakonu udaje się dostać do legendarnej bestii, z którą stacza pojedynek, bez problemu zwyciężając. Przez to Tyranidzi tracą przewagę a siły ludzkości odnoszą ostateczny sukces. Jednak nie do końca, bowiem Flota-rój zdążyła zaabsorbować geny stwora, przez co jego kolejna reinkarnacja może przynieść nic więcej, jak tylko zgubę.

997.M41  - Sektor Holdur:

  • Endragiga - wielka stocznia, padła ofiarą najszybciej przeprowadzonej inwazji Tyranidów, która odbyła się pod przywództwem Niszczyciela Światów ze strony Floty-roju Lewiatan.
  • Talon - ojczysta planeta Szturmowych Sokołów, zostaje całkowicie oczyszczona, status zakonu pozostaje wciąż nieznany.
  • Dwadzieścia dwie inne planety - wszystkie wraz z powyższymi zostały pochłonięte w ciągu zaledwie czterech miesięcy, to jedna z najszybszych inwazji jakie widziała ta galaktyka.

Inne wydarzenia:

  • Zniszczenie Imperium Kha'la.
  • Pochłonięcie systemu Megyre.
  • Konsumpcja całego Waagh! Gorgluk'a.
  • Pożarcie rasy Bryynar.

Źródła

Codex Tyranids 6th edition

Codex Adeptus Astartes 6th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki