Fandom

Astronomican

Vitriańscy Dragoni

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij
"Uczyń swój pierwszy cios tak skutecznym, żebyś nie musiał wykonywać następnego" - Pułkownik Zoren cytujący Byhate.
VJ.jpg
Vitriańscy Dragoni- Jeden z Regimentów Gwardii Imperialnej. Słynie z wręcz fanatyzmu na punkcie honoru.

Społeczeństwo Vitrii dzieli się ściśle na kasty. Do Gwardii wstępują członkowie Kasty Wojowników.

Byhata

Dla wojowników Vitrii nie ma większej świętości (poza Imperatorem) niż tak zwana Byhata. Jest dla nich tym czym Codex Astartes dla Kosmicznych Marines. Byhata to księga wojny. Liczy sobie ponad osiem milionów znaków i jest zbiorem taktyk, sztuki, filozofii wojennej itd. Każdy gwardzista zna ją na pamięć. Każdy z nich ma w posiadaniu jedną sztukę w postaci małej książeczki. Trzyma się ją zazwyczaj przy sercu, pod pancerzem.

Opis regimentu

Vt.jpg

Dragon w pełnym rynsztunku

Vitriańscy Dragoni to głównie piechota szturmowa, de facto ciężka piechota. Bardzo często korzystają z karabinów plazmowych by zadać wrogowi jak największe szkody w jak najkrótszym czasie. Jako pancerza nie używają ceramitu słabej jakości, lecz specjalnego, twardego szkła zwanego Mikką. Mikka jest stosunkowo lekka, za to twarda i przeźroczysta. Zbroja jest łuskowa, a sam ten niezwykły rodzaj szkła bardzo dobrze izoluje termicznie, dzięki czemu jest w stanie wytrzymać strzał z karabinu laserowego. Ze względu na nauki zawarte w Byhacie Vitrianie posiadają bardzo duże morale. Fanatyzm na punkcie honoru sprawia, że nie ma większej hańby niż ucieczka z pola bitwy, dlatego dochodzi do tego bardzo rzadko. Gdy inne Regimenty uciekają, poddają się, lub uważają, że coś jest niewykonalne, wtedy Dragoni prychają na nich i dokonują owych niewykonalnych czynów. Nigdy nie uznają sytuacji bez wyjścia. Póki żyje choć jeden Vitrian - żyje zwycięstwo.

Mikka posiada jeszcze jedno zastosowanie. Co prawda z ulepszeniami. Każdy gwardzista może za pomocą małego urządzenia na ręce może włączyć tryb kamuflażu. Przez to stawali się częściowo "przeźroczyści". Dzięki temu Dragoni doskonale nadają się również do walk nocnych.

Jedną z najbardziej znanych Kampanii Vitriańskich Dragonów była Krucjata w Światach Sabbatu. Gdzie walczyli wspólnie z Duchami Gaunta. Dowódcą Regimentu był Pułkownik Zoren, który bardzo zaprzyjaźnił się z Ibrahamem Gauntem. Podczas walk na planecie Epsilon Vitriańscy Dragoni uratowały cały Regiment Pierwszego i Jedynego z Tanith przed unicestwieniem z rąk Patrycjuszy z Jant. Przez wiele następnych lat oba Regimenty cieszyły się wielką przyjaźnią.

Niestety w 996.41M Vitria została całkowicie unicestwiona przez Tyranidzką flotę-rój Leviatan.

Źródła

  • Pierwszy i Jedyny z Tanith, Duchy Gaunta

Więcej z Fandomu

Losowa wiki