FANDOM

Vance Stubbs  - generał Gwardi Imperialnej i głównodowodzący 252 Kauraviańskiego Regimentu.
Ekwipunek Stubbsa

Vance Stubbs generał-gubernator Systemu Kaurava

Historia

Konflikt Kauraviański Stubbs przybył do Systemu Kaurava po pojawieniu się Burzy Spaczni, zastępując dowódcę mizernych sił Gwardii stacjonujących w układzie, który zginął lub przeszedł na stronę Chaosu po ataku Legionu Alpha. Stubbs zreorganizował siły imperium w systemie i stworzył 252 regiment. Mając nadzieje na zaprowadzenie porządku w systemie, Vance Stubbs rozpoczął kampanie odzyskania planet systemu. Komplikacje pojawiły się po: przebudzeniu Nekronów, przybyciu Tau, Eldarów, Mrocznych Eldarów, arcyhersza Gorgutza ale przede wszystkim Kosmicznych Marines oraz Sióstr Bitwy. Wydawało się że wszystkie siły Imperium w układzie powinny ze sobą współpracować lecz były zmuszone walczyć ze sobą. Siostry Bitwy uważały Stubbsa i jego ludzi za heretyków więc postanowiły usunąć ich a co do sytuacji pomiędzy Kosmicznymi Marines a Gwardią są różne teorie. Najbardziej prawdopodobna mówi że w systemie Kaurava przechowywane były relikwie zakonu Krwawych Kruków (co tłumaczyłoby tak wielkie zaangażowanie tego zakonu na Kauravie) których zabezpieczenie było dla kapitana Boreale'a na tyle ważne że gotów był zaryzykować konflikt z innymi siłami Imperium. 

Rozstrzygnięcie

Nie jest wiadome, kto wygrał tę kampanię, jednak niezależnie od wyniku, Stubbs przeżył. Według wielu osób, jego regiment stał się najbardziej znanym po Cadianach właśnie z powodu ich zwycięstwa. Jednak wszystko to domysły, nic nie jest pewne.

Po konflikcie

Jeśli uzna się zwycięstwo Gwardii za kanoniczne, Vance Stubbs został mianowany na generała-gubernatora Systemu Kaurava, odbudowując go ze zniszczeń (oprócz Kauravy III). Pod jego rządami system rozwinął się i został uznany za dobrze rozwinięty oraz lojalny system. Władzę Segmentum zauważyły talenty Vancea Stubbsa i prawdopodobnie generał-gubernator niedługo mógł zostać awansowany i stać się kimś ważnym w hierarchii całego Imperium.

Źródła

Warhammer 40,000 Dawn of War: Soulstorm

Warhammer 40,000 Dawn of War II

Warhammer 40,000 Dawn of War II: Chaos Rising

Warhammer 40,000 Dawn of War II: Retribution