FANDOM

LEWY cudzysłów
Dowiedzieliśmy się już dawno temu, że nieskończony wszechświat obraca się wokół osi wiecznego cierpienia, dlatego ból jest nieunikniony.
PRAWY cudzysłów

—Urien Rakath

UrienRakarth

Urien Rakath

Urien Rakath - najpotężniejszy i najsławniejszy Haemonculus w historii. Przez wielu uważany jest za rywala Fabiusa Zgorzkniałego.

Opis

LEWY cudzysłów
Przynieście mi nową zabawkę! Ta się chyba popsuła.
PRAWY cudzysłów

—Urien po skatowaniu Kosmicznego Marine

Urien z charakteru jest wręcz podręcznikowym przykładem szalonego geniusza, a jego umiejętności modyfikacji ciał są wręcz legendarne, choć przez wiele wieków swojego istnienia zdążył poznać również różne wyrafinowane (i nie tylko) formy tortur. Choć niegdyś cieszył się wysokim stanowiskiem wśród elit Commorragh popadł on w obłęd i teraz jest niewiele więcej niż szaleńcem pragnącym wciąż nowych „próbek” do swej kolekcji. Modyfikował również własne ciało, co dało obiecujące efekty, m.in jego techniki regeneracji. Urien Rakath umierał i zmartwychwstawał wiele razy, tak jak kiedyś jednak potrafił proces ten powtarzać bez końca, tak teraz stara się nie narażać na niepotrzebne niebezpieczeństwo. Prawdopodobnie podczas którejś z jego śmierci proces ten został uszkodzony.

Wygląd

Straszny wygląd nasilany poprzez wykręcone w grymasie ciało i liczne modyfikacje powoduje, że aparycja tego mrocznego Eldara jest równie groteskowa co wygląd abominacji które tworzy. Posiada kilka zestawów ramion, które służą mu w wielu czynnościach jakie wykonuje.

Kreacje

Największą i najskuteczniejszą bronią Homunkulusa są jego twory. To właśnie Urien stworzył Groteski i Zatraconych. Stworzone przez niego Groteski są najsilniejsze i najsprytniejsze ze wszystkich. Twory te znane są jako Uber Groteski. Mają większą świadomość niż normalne Groteski. Sprawia to, że walczą z jeszcze większym fanatyzmem, co przynosi im samą przyjemność.

Oprócz tych najbardziej znanych tworów, Urien Rakath posiada również mniej znane (co nie znaczy że mniej śmiercionośne) eksperymenty. Jeśli w Galaktyce pojawia się jakieś monstrum niewiadomego pochodzenia opcje zwykle są dwie: albo to twór Chaosu albo Uriena.

Uzbrojenie

Urien jako jedyny Mroczny Eldar zdołał opanować wszystkie sprzęty i bronie, wchodzące w skład Arsenału Homunkulusów. Potrafi korzystać z nich wszystkich co pozwala mu jednocześnie kierować bitwą i torturować swoje ofiary. Posiada też coś na kształt superkomputera, który oblicza mu możliwość trafienia przeciwnika z dowolnej pozycji.

Źródła

Codex Dark Eldar 5th edition