Fandom

Astronomican

Upiory Kanopteku

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Upiory Kanopteku (ang. Canoptek Wraith) - mechaniczne sondy Pająków Kanopteku służące jako obrońcy nekrońskich grobowców i ich mechanicy.
Canoptek wraith by majesticchicken.png

Upiór Kanopteku broniący grobowca przed Imperialną Gwardią

Budowa

Upiory pod pewnymi względami przypominają w konstrukcji Pająki Kanopteku. Nieduża głowa o jednym dużym oku i kilku mniejszych wyposażona jest w stalowe szczękoczułki. Mocne i długie odnóża przymocowane są do tułowia tuż za głową. Mają jednak znacznie szczuplejszą sylwetkę co zapewnia im długi ogon do złudzenia przypominający metaliczny kręgosłup.

Całe ciało Upiora wykonane jest z eterycznych układów i generatorów. Pozwala to mu na spełnianie jego najważniejszych zadań.

Funkcje w grobowcu

Międzywymiarowa Macierz Destabilizacyjna, w którą zostały wyposażone Upiory Kanopteku pozwala im na bezkolizyjne sięgnięcie do dowolnego mechanizmu bez konieczności odsłaniania jego obudowy. Ich ramiona mogą być w dowolnym miejscu materialne lub nie, co czyni ich niezastąpionymi mechanikami we wszelkich koniecznych naprawach w grobowcu.

Nie sprawia mu problemu pełne rozpłynięcie się i ustąpienie ze świata materii, jednak częściowe w nim pozostanie pochłania dużo energii. Dlatego też znacznie chętniej Upiory podróżują pomiędzy ścianami i instalacjami grobowców swych panów i dopiero po dostaniu się na miejsce materializują się i dokonują reperacji.

Jako obrońcy śpiących Nekronów to na nich spoczywa informowanie Pająków o ewentualnych intruzach. Gdy takowy znajdzie się w okolicy Upiory potrafią nagle zmaterializować się przed nieszczęśnikami szybko kończąc ich odwiedziny w katakumbach.

Jedynie ruch i cichy szmer mogą zostać zauważone przez nieproszonego gościa. Są to jednak na tyle słabe sygnały, że zwykle brane są za grę wyobraźni.

Zwiadowcy armii

Bywa, że przez swoją szybkość Upiory Kanopteku są wcielane do armii. Radzą sobie z tym o tyle dobrze, że w razie konieczności potrafią opuścić rzeczywistą formę i jako eteryczna maszyna spokojnie oddalić się w bezpieczne miejsce.

Dzięki tej umiejętności potrafią też pokonywać bez żadnych problemów praktycznie każdy teren. Pozwala mu też ukryć się w dowolnym miejscu pozwalając przeczekać lub wypatrywać ofiary.

Odpowiednie zgranie poleceń pozwala Upiorom przeniknąć przez pancerz przeciwnika i rozpruć mu wnętrzności bez naruszania skóry. Te makabryczne doświadczenia sprawiają, że gdy część tych maszyn zmaterializuje się na tyłach wroga niekiedy doprowadzają one do wybuchu paniki.

Upiory bywają też posyłani jako zabójcy. Wrodzy dowódcy, którzy w czasie bitwy są ich głównym celem, czasami giną jeszcze zanim się rozegra. Wszystko dlatego, że dla tych istot ściany, drzwi czy ogrodzenia nie stanowią żadnej przeszkody.

Niektóre z Upiorów wyposażone są w Chwytne zwoje. Potrafią opleść nimi ofiarę, którą następnie rozrywają szponami.

Wyposażenie

Każdy z Upiorów dysponuje własnym napędem pozwalającym na szybkie przemieszczanie się ponad terenowymi przeszkodami. Ponadto część z Upiorów bywa wyposażana w dodatkową broń, taką jak:

Źródła:

Kodeks Nekroni 5. edycja, str. 44, 94

Więcej z Fandomu

Losowa wiki