FANDOM

LEWY cudzysłów
Nieśmiertelność to nie to samo co niezniszczalność, ale różnica jest niewielka
PRAWY cudzysłów

Iluminor Szeras

Ghost Ark

Upiorne Arki (ang. Ghost Ark) to nekrońskie pojazdy transportujące piechotę na pole bitwy jak i zbierające uszkodzone jednostki. Dodatkowo pełnią też rolę mobilnych stacji naprawczych.

Historia

Początków konstrukcji Arek można się dopatrywać u samego zarania dziejów nekrontyrskiej cywilizacji. Wykonane z drewna łodzie lub sanie ciągnięte przez juczne zwierzęta służyły w transporcie ciała zmarłego w jego ostatniej podróży do grobowca. Były wynajmowane przez rodziny nieżyjącego i towarzyszyły mu od domu do samego pochówku.

Ghostark

Tysiąclecia później zmotoryzowane Arki były wykorzystywane w czasie biotransferu. Nie miały przewozić ciał zmarłych lecz żywych. Prowadzone przez posępnych żołnierzy przelatywały nad ulicami nekrontyrskich miast w poszukiwaniu kolejnych ich mieszkańców, by zawieźć ich do potężnych biokuźni. Spowite aurą grozy Upiorne Arki nieustannie kursowały pomiędzy domami niewinnych istot a ogromnymi maszynami transformacyjnymi.

Ponieważ zmiana w Nekronów budziła opór na Arki zwykle zabierano skatowanych Nekrontyrów. Ponieważ do przeprowadzenia biotransferu potrzebna była jedynie iskra życia i wspomnień często dopuszczano się pobić doprowadzających niemal do śmierci obywatela. Narastający opór spotkał się z twardą odpowiedzią coraz liczniejszych żołnierzy po przeprowadzonej przemianie. Wobec stalowych dłoni i pięści nie było rady dla pojedynczych nekrontyrskich rodzin.

Każdy odbyty transport doprowadzał do wzrostu złej sławy Arek i zwiększał towarzyszącą im grozę. Niektórzy z pośród żywych, którzy zachowali świadomość w czasie podróży mówili, że wokół pojazdów krążą dusze przewiezionych ofiar i słyszeli ich ponure budzące grozę jęki. Nawet po zakończeniu biotransferu niektórzy Nekroni choć pozbawieni dusz odczuwali lęk na sam widok stojącej Arki.

Taktyka i zastosowanie

Po minionych mileniach Arkom przydzielono zupełnie nowe zadanie. Stały się symbolem pomocy i nadziei. Ich zadaniem jest przemierzanie pól bitew i zbieranie nie mogących zregenerować się samodzielnie poległych Nekronów lub ich części. Naprawa jeśli to możliwe następuje na pokładzie. Bywa jednak, że Arka przybywa za późno. Wówczas podniesione elementy są przetwarzane na czystą energię, by zasilić pojazd i armię. Przywróconych do sprawności Nekronów zamyka się w statycznym polu do czasu, aż Arka zostanie zapełniona. Gdy to nastąpi wysyła się ją z powrotem na pole bitwy lub na Planetę Grobowiec.

Często wykorzystuje się te pojazdy jako środek transportu dla jednostek piechoty. Przerzuca się całe oddziały w najbardziej newralgiczne miejsca, odciąża odcinek frontu itd. Z Wojowników, których mobilność nie jest mocną stroną czyni znacznie łatwiejszych w przemieszczaniu się po trudnym terenie. A ponieważ Nekroni są wspierani w ten sposób przez samobieżne stacje naprawcze daje to potężne połączenie niepowstrzymanej siły natarcia. Przynajmniej tak długo, jak długo przeciwnik nie zniszczy Upiornych Ark.

Konstrukcja

Podobnie jak Arki Zagłady, tak i Upiorne Arki są stosunkowo lekką konstrukcją pozbawioną stałego pancerza. Ich obronę stanowi Kwantowe Opancerzenie, które zastępuje ciężkie metalowe płyty zapewniając pojazdowi lekkość i widoczność. Uzbrojenie Arki nie jest zbyt imponujące, ale nie taka jest rola tych maszyn. Dwie baterie Oprawców Gaussowskich są umieszczone po obu burtach Arki i działają niezależnie od siebie nawzajem.

Źródła

  • Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 53

Więcej z Fandomu

Losowa wiki