Fandom

Astronomican

Upadek Meduzy V

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze93 Udostępnij
Upadek Meduzy V- wielostronny konflikt który
Fall of Medusa V Vostroyan.jpg
rozegrał się na górniczej planecie Meduza V. Stronami konfliktu byli: Eldarzy, Mroczni EldarzyOrkowieTyranidziChaosNekroni, Dominium Tau oraz Imperium. Bitwa miała miejsce w 999M41

Historia

Na dwieście lat przed wybuchem konfliktu Meduza V była strategicznie ważną planetą. Wydobywane z niej zasoby trafiały do Floty Imperialnej i Adeptus Mechanicus wspierając dzięki temu Imperium.

Jednakże na kilkanaście lat przed bitwą, w sąsiednim dla Meduzy V sektorze pojawiła się Burza Spaczni. Najtęższe umysły Imperium wraz z Adeptus Mechanicum zdołały określić gdzie zmierzała Burza Spaczni. Zmierzała na Meduze V. Władze sektora postanowiły przeprowadzić ewakuacje.

Zamieszanie

Gubernator Meduzy V i siły całego sektora robili naprawdę wiele by ewakuować całą populację Meduzy V. Nie było to proste ze względu na to, że populacja sięgała ok.15 mld ludzi. Im bliżej była Burza Spaczni, tym więcej było zamieszek, które z czasem przerodziły się w otwarty bunt przeciw władzom planety. Gubernator planety, Solomon, miał nadzieje że to zwykła emocjonalna reakcja tłumu na tak wielkie zagrożenie i że wkrótce wszystko wróci do normy. Wtedy do zbuntowanych miast przybyła delegacja Dominium Tau, reprezentowana przez członków Kasty Wody. Tau chcieli dyplomatycznie przeciągnąć Meduze V na swoją stronę. Zagrożenie jakie niosła za sobą Burza Spaczni ich nie zniechęcała, wręcz przeciwnie, uważali oni że jej zbadanie pomoże Dominium nie tylko rozwinąć zdolności psioniczne gatunku ale również stworzyć własny Napęd Osnowiański (czytaj: umożliwić podróż przez Osnowę).

W czasie całego tego zamieszania, adepci Adeptus Mechanicus odebrali dziwne sygnały z pobliskiej planety zwanej Meduzą VII. Meduza VII została opuszczona tysiąclecia temu, jedyne co pozostało na tej planecie to czujniki orbitalne. Z czasem na Meduzie VII dochodziło do coraz częstszych sygnałów i przepływów energii. Dopiero gdy do podobnych anomalii zaczęło dochodzić na Meduzie V, władze sektora zdecydowały się zainteresować tą sprawą. Gubernator Solomon dostał wiadomość, że drugie największe miasto na planecie, Macavius Hive jest oblegana przez siły nieznanych Xenos. Z czasem meldunki z oblężonego miasta stawały się coraz bardziej szczegółowe. Okazało się że Xenos którzy odpowiadają za dziwne sygnały i przepływy energii na Meduzie VII i oblegają Macavius Hive to Nekroni. Przebudzili się na obydwu planetach chcąc odebrać je z rąk Imperium.

Medusa System.jpg

Mapa Sektora

Nie był to bynajmniej koniec kłopotów. Nad planetą zostały zestrzelone dwie Fregaty należące do Adeptus Mechanicus, jedna wciąż się broniła i prosiła o wsparcie. Gdy na miejsce przybyły posiłki nie zastały jedynie zniszczone transportowce, bez ludzi czy sprzętu. Jako że Mroczni Eldarzy od stuleci grabili statki w tym sektorze, Gubernator planetarny rozpoznał ich styl i zaalarmował dowódców Flot o prawdopodobnym zagrożeniu z ich strony.

Dodatkowym problemem dla ludzkiej populacji był atak orkowego Waagh! na ponad sto placówek rolniczych na południu Meduzy V. W ciągu kilku dni, miliony mieszkających na południu planety zostało zmuszonych do zostawienia swoich pastwisk na łaskę Orków i ucieczki na północ. Groźba klęski głodowej stała się realna.

W takiej sytuacji może być już tylko lepiej, prawda? NIE! Kosmiczni Marines z Szwadronów Śmierci ostrzegli Gubernatora Solomana, że macka (czyt. część) Floty-Roju Kraken wyrwała się z okrążenia Imperialnej Floty i zmierza dokładnie na Meduze V.

Gdy Gubernator Meduzy V postanowił odetchnąć świeżym powietrzem i odprężyć się chociaż na chwilę, dowiedział się że jego Pałac jest oblegany! Bitwa trwa nie tylko pod Pałacem Gubernatora, ale na terenie Euyrales, stolicy Meduzy V. Osobista gwardia Gubernatora i siły Adeptus Arbites walczyły z rebeliantami otwarcie głoszącymi swoje oddanie dla Bogów Chaosu.

Podsumowując: Burza Spaczni, problemy wynikające z ewakuacji populacji planety, działania Tau na planecie, przebudzenie Nekronów, ataki Mrocznych Eldarów, Orkowe Waagh!, groźba klęski głodowej, przewidywany atak Tyranidów a teraz w stolicy Meduzy V rozpoczeła się herezja.

Cała ta sytuacja doprowadziła to tego że na Meduze V wysłano grupę Inkwizytorów. Inkwizytorzy po rozpoznaniu sytuacji doszli do wniosku, że cała populacja może się w wkrótce odwrócić od Imperatora. Oliwy do ognia dolewały plotki o rychłym przybyciu Band Kosmicznych Marines Chaosu. Inkwizycja doszła do wniosku, że Imperium musi zareagować (no shit, Sherlock!).

Kapitan Drugiej Kompanii Ultramarines, Cato Sicarius, jako pierwszy odpowiedział na wezwanie Inkwizytorów. Dziesiątki Zakonów Kosmicznych Marines również wysłało wsparcie, a ich wojownicy oddali się pod rozkazy Cato Sicarius'a.

Na Meduze V zostały wysłane regimenty "Pierworodnych Vostroian" pod dowództwem Generała Grafa Harazahna które miały wspomóc Kosmicznych Marines i mieszkańców planety w tej trudnej dla nich chwili.

Wszyscy wiedzieli że dni Meduzy V są policzone, coraz częściej pojawiały się głosy mówiące by zostawić planetę na pastwę Xenos którzy jeśli nie wybiją się nawzajem, zrobi to za nich Burza Spaczni. Tym głosom zdecydowanie przeciwstawili się Gubernator Solamon, Kapitan Cato Sicarius i Generał Graf Harazahn. Argumentowali oni, że póki na planecie jest chociaż jeden człowiek wierny Imperatorowi (nie mówiąc o 15 miliardach) to jest o co walczyć, do tego nie wiadomo czy Burza Spaczni aby na pewno zniszczy wrogów Imperatora, czy ich wzmocni. Na koniec General Graf powiedział ,że jego ludzie nie przelecieli połowy Segmentum, by teraz pozostawiać Meduze V na pastwę Chaosu i Xenos.

Cele armii

Siły Chaosu

Ygethmor Łgarz, czterooki Czarnoksiężnik Chaosu Czarnego Legionu i Wybraniec Lorda Abaddona miał wizję zesłaną mu przez Bogów Chaosu. Widział siebie, wywyższonego pośród góry trupów.
Ygethmor the Deceiver.png

Ygethmor

Widział planetę wypełnioną czystą mocą Chaosu Niepodzielnego, zmieniającą się powoli w Demoniczny Świat i siebie w postaci Większego Demona, władcy tej planety.

Ygethmor był dobrze znany Inkwizycji. W czasie 13 Czarnej Krucjaty (która zakończyła się parę tygodni przed rozpoczęciem Upadku Meduzy V) Ygethmor tak bardzo zaszkodził Imperium, że Offico Assassinorium postanowiło stworzyć specjalną grupę złożoną z najlepszych zabójców której jedynym zadaniem miało być zabicie tegoż osobnika. Grupa zawiodła a Ygethmor zdołał wybić dosyć liczną populacje dwóch imperialnych planet: Corralis i Galafonte. Mało kto podejrzewał, że zniszczenie tych dwóch planet było jedynie eksperymentem, próbą która miała sprawdzić jak potężne są siły Czarnego Legionu pod dowództwem Ygethmora Łgarza.

Czarnoksiężnik wiedział co musi zrobić, by wypełniła się jego wizja. Cel był prosty- Meduza V miała umrzeć. Ygethmor poświęcił miliardy by wezwać Burzę Spaczni, tyle samo by nakierować ją na Meduze V.

Czarnoksiężnik Czarnego Legionu musiał mieć pewność, że na pewno zdobędzie Meduze V. Oprócz dowodzonych przez siebie członków Czarnego Legionu, wezwał do walki każdego Kosmicznego Marines Chaosu, który jest gotów zabijać dla Bogów Chaosu. Chętni przybywali z różnych Band:

-Czarnego Legionu

-Pożeraczy Światów

-Dzieci Imperatora

-Żelaznych Wojowników

-Niosiący Słowo

-Gwardii Śmierci

-Legionu Alfa

-Czerwonych Korsarzy

-Rycerzy Krwi

-Aniołów Ekstazy

Wojownikom ze wszystkich tych Band wmówiono, że będą zabijać i ginąć za chwałę Mistrza Wojny i Bogów Chaosu. W rzeczywistości mieli to robic dla marzenia Ygethmora o własnym Demonicznym Świecie.

Tyranidzi

Deathleaper updated.jpg

Deathleaper- najgroźniejszy i najbardziej śmiercionosny Liktor. Znany równierz jako "Plaga Meduzy V"

Wśród przerażonej ludności Meduzy V, nie wiedzącej dokładnie co się do okoła dzieje, zaczeły rozpowszechniać się różnorakie plotki. Najbardziej rozpowszechnioną była ta, o morderczym duchu, zakradającym się nocą do wnętrz wielkich miast i zabijającym każdego kto się mu nawinie- zwykłego obywatela, Gwardzistę a nawet Kosmicznego Marines. Każde z miast uli miało swoją własną wersję wyglądu potwora czy jego motywów. Mimo że te wersje różniły się od siebie, wszystkie zgadzały się co do jednego: stylu działania. Potwór (lub duch- zależy od wersji) pojawiał się z nikąd, rozszarpywał swoje ofiary i znikał. Miszkańcy Meduzy V nazwali go Deathleaper.

Inkwizycja od razu zajeła się sprawą Deathleaper'a, podejrzewając że stwór ten może być demonem. Zawiedli się- sposób działania stwora nie przypominał żadnego znanego demona, na miejscach zbrodni nie było żadnych pozostałości po energii Spaczni.

Flota-Rój Kraken zaczeła się zbliżać do Meduzy V. Władze planety zaczeły kojarzyć fakty: wśród Tyranidów istnieją stworzenia zwane Liktorami. Liktory to zwiadowcy Flot-Rojów, znani sa ze swoich zdolności zwiadowczych i kamuflażu. Obecność Liktora na Meduzie V oznaczała że Flota-Rój Kraken jest już całkiem blisko. Niebezpiecznie blisko.

Orkowie

Kurguz the Marauder.jpg

"Orkofie som po to by walczyć i wygryfać"

Po atakach Mrocznych Eldarów, Adeptus Mechanicus zaczeło baczniej obserwować przestrzeń nad Meduzą V. Dzięki temu, zdołali wykryć zbliżający się do planety olbrzymi statek. To był Space Hulk znany władzom Imperium jako Scylla, osobisty pojazd kosmiczny Arcyherszta Nazdrega Urg Urdgrub'a. Nazdreg był jednym z potężniejszych sojuszników Ghazghkulla Thraka w czasie Trzeciej Wojny o Armageddon. Niestety, relacje pomiędzy tymi dwoma arcyhersztami popsuły się gdzieś tak w połowie wojny i Nazdreg zabrał wszystkie swoje siły z Armageddonu, w poszukiwaniu własnego Waagh! Znalazł je na Meduzie V.

Planetarne Siły Obronne próbowały oczywiście zestrzelić Space Hulka ale ich wysiłki okazały się daremne. Z resztą, zniszczenie Space Hulka nie wiele by zmieniło, bo tuż za nim leciały Skauy wypełninone po brzegi Orkami gotowymi na wojnę.

Po tym jak Space Hulk i Skauy uderzyły w południową część planety, długo nikt nie widział Orków. Władze planety miały nadzieje, że wszyscy Orkowie zgineli i będą mogli zająć się innymi zagrożeniami. Zawiedli się.

Okazało się że Orkowie potrzebowali po prostu czasu na przegrupowanie. Gdy już to zrobili, to pod przywództwem Nazdrega rozpoczeli swoje Waagh! Próby powstrzymania Orków przez Planetarne Siły Obronne były z góry skazane na niepowodzenie. Waagh! Nazdrega zniszczyło setki koloni rolniczych na południu planety, skazując wielu mieszkańców Meduzy V na śmierć głodową.

Mimo że Waagh! Nazdrega się jeszcze nie zakończyło (na dobrą sprawę nawet się nie zaczęło) orkowy arcyherszt już kazał swoim Mekaniakom naprawić Scyllę, by po podbiciu Medzy V, Orkowie mogli zaatakować resztę planet w Układzie. Cel Nazdrega Urg Urdgrub'a i jego wojowników był jasny: wywołać Waagh! które przyćmi swoją wielkością wszystkie poprzednie. W tym Ghazghulla.

Nekroni

Necrons Lord by MajesticChicken.jpg

Nekroński Lord prowadzący swoich wojowników ku zwycięstwu

Nekroni od 60 milionów lat spali, oczekując końca Wielkiego Snu. Meduza VII okazała się być ich główną Planetą Grobowcem. Nekronów na wojnę prowadził Lord, znany Eldarom jako "Herold Burz", jeden z pierwszych Lordów który poddał siebie i swoich ludzi biotransferowi. Władze Imperium późno zorientowały się o przebudzeniu Nekronów na Meduzie VII, co dało im czas na pełne przebudzenie i przygotowanie do wojny.

Jednakże Nekroni nie przebudzili się tylko na Meduzie VII. Okazało się że ten starożytny gatunek miał swój Grobowiec również na Meduzie V. Dokładniej rzecz mówiąc- na pustkowiach niedaleko Macavius Hive, drugiego największego miasta na planecie. Gdy Kapitan Cato przybył na Meduze V, od razu wysłał część swoich ludzi na Macavius Hive i kazał im bronić miasta do czasu przybycia posiłków. Niefortunnie, albo w wyniku działań Nekronów albo Burzy Spczni, jakakolwiek łączność z drugim największym miastem na planecie została przerwana. Mieszkańcy Macaviusa Hive i przebywający tam Ultramarines musieli bronić miasta samodzielnie.

Nekroni wiedzieli doskonale o nadchodzącej Burzy Spaczni i postanowili całe zamiesznie z nią związane, wykorzystać. Władze planety nie były świadome, że prawdziwy Grobowiec Nekronów nieznajduje się na pustkowiach niedaleko Macaviusa Hive, ale na znacznie bardziej oddalonej Telosiańskiej Pustyni. To właśnie tam Pająki Kanopteku i Skarabeusze Kanopteku pracowały nieustannie by przywrócić Grobowiec do jego pierwotnego stanu i wybudzając uśpionych Nekronów. Zaczęły również wznosić wielkie, monolityczne budowle. Jeśli Nekroni byliby w stanie opanować największe ośrodki na planecie i wybudować na nich podobne budowle, mogli by wytwożyć tzw. "Tarcze Null", która byłaby w stanie uchronić planetę przed nadchodzącą Burza Spaczni. Niestety, największe ośrodki na planecie były pod władzą innych ras. Cel "Herolda Burz" i jego wojowników był jasny.

Dominium Tau

Warhammer 40k tau empire by thomaswievegg-d6smzhq.jpg

Wojownicy z Kasty Ognia strzelający do... czegoś na pewno.

Ze swoich ukrytych ośrodków badawczysz na Meduzie V naukowcy i inżynierowie z Kasty Ziemi dążyli do odkrycia sekretów Burzy Spaczni. Największą przeszkodą dla rozprzestrzeniania się światła Większego Dobra na opanowaną przez barbarzyńców i ciemnotę Galaktykę był brak wiedzy Tau o Spaczni i Napędach Osnowiańskich. Imperium oczywiście nie wiedziało o istnieniu tych tajnych ośrodków badawczych, a nawet gdyby je odkryły to w otoczeniu placówek stacjonowali dobrze uzbrojeni i wyszkoleni wojownicy, gotowi oddać życie w obronie członków Kasty Ziemi i tajnych ośrodków. Jednakże Tau wiedzieli, że ci wojownicy nie byliby w stanie na dłuższą metę ochronić placówek przed siłami Imperium, zwłaszcza po wylądowaniu na planecie sił Kapitana Cato i Generała Harazahna. To właśnie siły tego ostatniego jako pierwsze wykryły obecność Tau na planecie. Gubernator Solomon nie mógł uwierzyć że ci Xenos ukrywali się na Meduzie V bez jego wiedzy, był gotów zebrać siły i osobiście poprowadzić ataki na ośrodki badawcze Tau. Dominium nie mogło do tego dopuścić, nie teraz gdy (jak się wydawało) koniec ich badań był bliski. Wtedy do akcji wszedł Aun'T'Pel, niebianin odpowiedzialny za działania Tau na Meduzie V.

Aun'T'Pel rozpoczął negocjacje z władzami planety, wiedząc że mają oni znacznie więcej problemów do rozwiązania. Negocjacje pomogły, Gubernator wstrzymał się od ataku ale Niebianin wiedział że jest to tylko rozwiązanie tymczasowe. Kontynuował jednak negocjacje z władzami Meduzy V i wstrzymywał ich od ataku tak długo, aż na planetę nie przybyły posiłki. Posiłki te były tak duże, że Aun"T'Pel nie musiał się już martwic o ochronę ośrodków i mógł zacząć planować podbój planety.

Mroczni Eldarzy

Dark eldar warlord by colbystevenson-d5fzoh8.jpg

No'akei według Colby Stevenson Art

Mroczni Eldarzy od stuleci grabili Sektor Medusa, jednakże nigdy nie próbowali najeżdżać żadnej z planet. W ostatnich czasach, władze sektora wzmocniły swoją obronę przed ich atakami m.in. budując więcej stacji których zadaniem była obrona planet i zwiększając liczbę statków Imperial Navy, stacjonujących w Sektorze. Najlepiej zabezpieczoną planetą była Meduza V, jej obecna sytuacja sprawiła że postanowiono jeszcze zwiększyć jej obronność. Bano się jednak, że latające z Meduzy V transportowce którymi uciekały miliony ludzi, mogą stać się celem ataków Mrocznych Eldarów. Na początku jednak, nic takiego się nie stało. Sytuację zmieniła jedna z najpotężniejszych Archontów w historii Mrocznych Eldarów, No'akei.

No'akei przez tysiąclecia była najbardziej zaufaną osobą z otoczenia Asdrubaela Vecta ciesząc się pozycją drugiego najpotężniejszego Mrocznego Eldara. Nie do końca znane są ich relacje, podejrzewana była o bycie jego córką, konkubiną, niewolnicą, a nawet klonem. Jednakże pewnego dnia doszło pomiędzy nimi do kłótni i No'akei została wydalona z Commorragh. Zabrała ze sobą parę tysięcy wojowników i poprzysięgła zemstę na swoim byłym mistrzu. Szansa nadarzyła się podczas Upadku Meduzy V.

Wraz ze swoimi wojownikami najechała świat należący do Dominium Tau, w ciągu jednego dnia biorąc do niewoli milion niebieskoskórych. Duszami złapanych Tau przekupiła parę Kabał, by przysięgły im wierność. Jej plan był prosty: wziąć do niewoli miliardy istot żywych żyjących na Meduzie V, odebrać im dusze i przy ich pomocy przekupić wszystkie (a przynajmniej większość) Kabał w Commorragh i obalić Asdrubaela Vecta. Ignorując dziury w swoim planie, No'akei zaczęła wprowadzać swój plan w życie.

Eldarzy

2E Codex Eldar.jpg

Eldarów również nie mogło zabraknąć

Jeśli Meduza V byłaby normalnym imperialnym światem, nigdy nie wzbudziłaby zainteresowania Eldarów. Jednakże z racji tego że była Planetą Grobowcem to po Wojnie w Niebiosach ci aroganccy Xenos zainstalowali na planecie swoje Bramy Osnowy, by w razie przebudzenia Nekronów móc szybko skierować swoje siły przeciwko nim. Gdy na Meduzie V pojawiły się również siły Chaosu i Mrocznych Eldarów wiadome było, że Eldarzy muszą zareagować.

Prorokini z Światostatku Alaitoc miała wizję, Upadku Meduzy V i zwycięstwa tego konfliktu przez sił Ygethmora i zamienieniu planetę w Demoniczny Świat. Wypełnienie tej wizji, w jakiś sposób miało to być początkiem ostatecznej zagłady Eldarów.Z tego powodu niemal wszystkie Światostatki oddały swoich wojowników na rozkazy Prorokini z Alaitoc by nie dopuściły do wypełnienia tej przepowiedni.

Mimo że Eldarzy od mileniów mieli na planecie wiele ukrytych Bram Osnowy (bądźmy szczerzy- ukrycie czegokolwiek na tej planecie nie jest jakimś specjalnym wyczynem) pojawili się jako ostatni. Siły złożone z wojowników niemalże każdego Światostaku miały pod przywództwem Autarchy Elarique'a Prędkie Ostrze nie dopuścić do wypełnienia wizji Prorokini z Alaitoc.

Kosmiczni Marines

UM Company formation.png

Więcej was mama nie miała?

Gdy okazało się, że Ygethmor Łgarz zwrócił swoje oczy ku Meduzie V, Imperium wiedziało że musi zareagować. Cato Sicarius, Kapitan II Kompani Ultramarines był pierwszym Marines, który odpowiedział na wezwanie o pomoc dla Meduzy V. Jednak im więcej wrogich sił gromadziło się na planecie, tym więcej Zakonów wyraziło chęć ich przepędzenia. Oprócz Ultramarines, na Meduzie V pojawiły się siły:

- Krwawych Aniołów

- Mrocznych Aniołów

- Imperialnych Pięści

- Kosmicznych Wilków

- Czarnych Templariuszy

- Wyjących Gryfów (Howling Griffons - przetłumaczone na życzenie)

- wielu innych, nieznanych z nazwy Zakonów

Wszystkie te siły oddały się bezpośrednio na rozkazy Cato Sicariusa. Kapitan II Kompani zarządził Krucjatę na terenie całego Sektora Meduza a statki Imperium wychwytywały wiele okrętów Chaosu. Cato poszukiwał jednak tylko Ygethmora ponieważ wiedział, że tylko śmierć Czarnoksiężnika może ocalić planetę. Ygethmor ukrywał się jednak tak dobrze, że siły imperialne nie były w stanie go znaleźć. Wobec tego wszystkie siły Kosmicznych Marines wróciły na Meduze V, by na jej powierzchni walczyć za honor, chwałę i Imperatora.

Gwardia Imperialna

Vostroyan battle-line.jpg

Pierworodni w czasie bitwy

Meduza V balansowała na krawędzi i niedaleko jej było do całkowitej zagłady. Władze Sektora wezwały Gwardię Imperialną na krucjatę, która miała niedopuścić do tego by planeta nie ugieła się przed siłami ciemności. Zaszczyt prowadzenia tej krucjaty przypadł Grafowi Harazahnowi, głównodowodzącemu Pierworodnych Vostroyan. Pod rozkazy Grafa oddelegowano ponad 100 pułków Gwardii Imperialnej a wśród nich:

- Pierworodnych Vostroyan

- Elyzjańskich Oddziałów Desantowych,

- Cadiańskich Grup Uderzeniowych,

- Lodowych Wojowników Valhali

- Catachańskich Wojowników Dżungli

- Tallariańskich Jeźdźców Pustyni

- Cięzkiej Piechoty z Ventan

- KroshińskichGrenadierów

- Wojowników z Kanak

Mając tak wielkie siły pod swoim dowództwem, Graf Harazahn nakazał im zająć pozycje obronne na terenie całej planety. Harazahn i jego logistycy wybrali dziesięć kluczowych pozycji obronnych na planecie, których gwardziści mieli bronić do ostatniego żołnierza. Obronienie każdego z tych pozycji było zwycięstwem a każde zwycięstwo pozwalało ewakuować tysiące obywateli Imperium.

Przebieg

BRAK JAKICHKOLWIEK INFORMACJI ! SERIO, JEST TYLKO POCZĄTEK I KONIEC (PEWNIE DLATEGO ŻE CAŁA KAMPANIA ROZGRYWAŁA SIĘ NA ŻYWO PRZEZ PARĘ TYGODNI). MACIE TU OBRAZKI NA OSŁODĘ.

Skutki

Imperium

Ostatecznymi zwycięzcami walk na Meduzie V okazały się siły Imperium, reprezentowane przez Kosmicznych Marines i Gwardię Imperialną. Choć planeta została wchłonięta przez Burzę Spaczni, to siłom Imperium udało się ewakuować praktycznie całą lojalną ludność planety. Oprócz tego, Gwardziści i Kosmiczni Marines obronili wiele ważnych i świętych miejsc, dzięki czemu plan Ygethmora został udaremniony. Zwycięstwo jednak zostało okupione strasznym kosztem. Zginęło wielu Kosmicznych Marines i Gwardzistów, w tym Graf Harazhan który postanowił pozostać na planecie do końca, nie pozwalając wytchnąć żadnemu wrogowi Imperatora, aż do przybycia Burzy Spaczni.

Nekroni

Nekroni nie zdołali zbudować tarczy Null, wobec czego Nekroński Lord znany jako "Herold Burz" postanowił w ramach pokuty pozostać na planecie. Ta część jego sił, która przetrwała kampanie, zdołała uciec z Meduzy V, by być plagą dla Galaktyki gdzie indziej.

Eldarzy

Najdotkliwsze straty ponieśli Eldarzy. Połączone siły wielu Światostatków nie wystarczyły, by móc wygrać kampanie. Jednak straty Eldarów nie poszły na marne. Dzięki ofierze Autarchy Elarique'a Prędkie Ostrze, dusza Ygethmora Łgarza została zniszczona. Na Alaitoc Eldarzy opłakiwali śmierć swojego Autarchy, na innych Światostatkach jednak świętowano, bo ofiara Elarique'a ocaliła cały jego gatunek przed zagładą.

Chaos

Plany Ygethmora i jego nadzieje na zostanie Demonicznym Księciem zostały udaremnione. Mimo że wielu Czempionów odnosiło wspaniałe (czytaj: straszliwe) zwycięstwa w imię swoich bóstw, to jednak żaden nie był w stanie odmienić losu kampanii. Ygethmor Łgarz został zabity przez Autarchę Ataioc, Elarique'a Prędkie Ostrze. Zarówno jego ciało jak i dusza zostały zniszczone.

Mroczni Eldarzy

Plany No'akei ziściły się niemal całkowicie. Jej wojska miały wyjątkowo niskie straty (zwłaszcza w porównaniu do reszty ras), a jej łupem padły miliardy dusz. Przy pomocy tych dusz, No'akei zdołała przekupić większość Kabał, przebywających wtedy w Commorragh. Jednak zdecydowana większość ograniczyła się do obiecania zachowania neutralności. Niewielu Archontów było na tyle nierozsądnych, by wspomóc No'akei.

Gdy kobieta stanęła przed Asdrubaelem Vectem, ten był sam, a ona miała swoich dwóch dowódców. Powiedziała Asdrubaelowi, że jego czas dobiegł końca, i że to ona będzie teraz władać Commorragh. Po tych słowach kazała swoim dowódcom go zabić. Zamiast tego jej dwaj zaufani wodzowie powalili ją na ziemię. Asdrubael z nieukrywaną satysfakcją opowiedział jej o tym jak obydwaj jej dowódcy od samego początku byli jego szpiegami. W nagrodę za przyprowadzenie jej przed swoje oblicze mieli dostać wysokie posady w Kabale Czarnego Serca.  Kabały które poparły No'ekai zostały zniszczone, a jej członkowie (jeśli mieli szczęście) stawali się karmą dla Bestii. O No'ekai nikt już więcej nie słyszał a dwaj dowódcy - szpiedzy Asdrubaela zamiast obiecanej nagrody zostali zamordowani. W uznaniu zasług - szybko i w miarę bezboleśnie.

Orkowie

Space Hulk należący do Nazdrega został całkowicie zniszczony podczas konfliktu. Orkowie szukali innej drogi ucieczki, ale zarówno imperialni jak i heretycy nie pozwalali im na to. Udany rajd na jedno z imperialnych miast pozwolił orkom zdobyć duży frachtowiec. Frachtowiec orków wleciał w okolice innych frachtowców, dzięki czemu Xenos mogli bezpiecznie oddalić się z planety. Dalsze losy Nazdrega i jego Waagh! są nieznane.

Dominium Tau

Upadek Meduzy V jest prawdopodobnie uważany w Dominium za zwycięską kampanie. W rzeczy samej, Tau wypełnili praktycznie wszystkie swoje cele. Największym zwycięstwem było zbadanie Burzy Spaczni, jednakże materiały wideo pokazujące straszliwy los Wojowników Ognia którzy zostali w tyle (najwidoczniej nawet po wchłonięciu planety przez Burze Spaczni łączność całkiem nieźle działała) sprawiły, że Dominium stało się dużo bardziej powściągliwe w badaniach wpływów Spaczni. Kampania na Meduzie V spowodowała chwilowe wstrzymanie przez Tau Trzeciej Sfery Ekspansji. Wielu mieszkańców Meduzy V przeszło na stronę Tau i Większego Dobra, dzięki czemu otrzymali ochronę przed śmiercionośnymi rasami grasującymi na planecie. W walkach na planecie zginął bliski krewny Komandor Shadownsun, Shas'el Ty'res.

Tyranidzi

Tyranidzi nie byli w stanie wygrać kampanii na Meduzie V. Ich głównym problemem była duża różnorodność przeciwników, przeciwko którym Umysł Roju nie był w stanie zastosować żadnej porządnej taktyki. Deathleaper został złapany przez siły Imperium i przekazany Ordo Xenos. Jak można się domyślić, utrzymanie tak morderczego Liktora było kompletnym kretynizmem i skończyło się jego ucieczką i masakrą Inkwizytorów. Duża część Tyranidów została wciągnięta wraz z Meduzą V do wymiaru Chaosu.

Źródła

Fall of Medusa V (2006)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki