FANDOM

LEWY cudzysłów
Mym świętym obowiązkiem jest ocalić twą duszę przed Mrocznymi Bogami Chaosu... i dokonam tego, nawet, jeśli przedwcześnie skonasz
PRAWY cudzysłów

—Kapelan Śledczy podczas przesłuchania Upadłego Anioła

Fat metal angel pigs in the mist by chriszuron-d52eg2n

Upadłe Annioły

Warhammer-40000-фэндомы-Dark-Angels-падший-974240

Upadli, to Mroczne Anioły które przedkładając Zgubne Moce nad swych braci, nie ulegli Chaosowi w takim samym stopniu jak Kosmiczni Marines Chaosu. Prawdziwymi Kosmicznymi Marines Chaosu stali się tylko ci, którzy w pełni przyjęli Mrocznych Bogów.

Upadli natomiast nie należą do żadnego Zakonu i działają samotnie, rozrzuceni po galaktyce. Często zajmują wpływowe pozycje, przejmują kontrolę nad całymi armiami, by prowadzić je ku zagładzie w imię własnych celów. Niektórzy objęli we władanie imperia planetarne, niosąc śmierć i rozpacz w całych sektorach, przez dekady tocząc wojny, które pochłonęły życie miliardów ludzi. Każdy z Upadłych jest Kosmicznym Marine Pierwszego Utworzenia, a co za tym idzie, nie zwykle doświadczonym wojownikiem, o umiejętnościach spotęgowanych nagromadzoną w sercu goryczą.

Polowanie Na Upadłych

Według członków Wewnętrznego Kręgu jedynym sposobem, w jaki Nierozgrzeszeni mogą zmazać swą hańbę i wstyd, jest schwytanie wszystkich Upadłych i zmuszenie ich do okazania skruchy. W przeciwieństwie do Inkwizytorów i Szarych Rycerzy Imperium, których zadaniem jest ściganie wszystkich agentów Chaosu działających na terenie galaktyki, celem Wewnętrznego Kręgu pozostaje jedynie odnalezienie Upadłych zaginionych podczas Upadku Calibanu. Choć Mroczne Anioły są wzywane do wykonania najróżniejszych misji dla Imperium, Wewnętrzny Krąg nie może przerwać wypełniania swego najważniejszego zadania.

Upadli są szczególnie groźni, gdy zbiorą się razem. Wtedy Imperium musi zmierzyć się z naprawdę wielkim zagrożeniem. Zniszczenie zgromadzenia Upadłych wymaga działania całego Skrzydła Śmierci, a najmniejsze nawet zwycięstwo okupione zostaje śmiercią wielu dzielnych braci.

Największe zniszczenia sieją prawdopodobnie Upadli, z których Zgubne Moce zadrwiły sobie najokrutniej. Czasami pojawiają się oni na planetach Imperium myśląc, że właśnie zostali zabrani z rozpadającej się powierzchni Calibanu. Są nieświadomi tysiącleci dzielących ich od tego wydarzenia. Doprowadzeni do szaleństwa rzucają się w amoku na sługi Imperium, wykrzykując tajemnice, które stara się chronić Wewnętrzny Krąg. Tego właśnie najbardziej obawiają się jego członkowie.

Inni z Upadłych zdali sobie sprawę, że ich działania podczas Upadku Calibanu były złe. Pogrążeni we wstydzie z powodu słabości okazanej w obliczu wpływu Bogów Chaosu, nie umiejąc pogodzić się ze swym Zakonem, prowadzą  żałosny i pełen goryczy żywot. Wielu z nich zostało najemnikami i piratami, przemierzają galaktykę, łudząc się, że są panami swego losu. Inni próbują odkupić swe winy, aby raz jeszcze żyć między ludźmi. Tacy mogą stać się przywódcami niewielkich społeczności, które często unikają uwagi Imperium Ludzkości.

Cypher Escaping

Cypher w boju

Mroczne Anioły działają czasem całe lata, zanim zdołają uzyskać choćby plotkę, która może doprowadzić do schwytania jednego lub kilku Upadłych. Gdy do tego dojdzie, jeńcy trafiają głęboko do lochów Skały, gdzie Kapelani Śledczy próbują ich zmusić, by przyznali się do popełnionych grzechów. Czasami Upadły tak robi i zostaje nagrodzony szybką śmiercią. Częściej jednak jeńcy odmawiają i czeka ich długie, niezwykle bolesne konanie i tortury z rąk tych, którzy chcą ocalić ich dusze.

Najbardziej znanym Upadłym Aniołem jest Cypher.

Źródła

Kodeks Mroczne Anioły 6 Edycja s.18