Fandom

Astronomican

Układ Gildar

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Gildar system.jpg

Mapa Układu Gildar

Układ Gildar to bogaty w zasoby naturalne układ planetarny znajdujący się w Segmentum Ultima. W jego skład wchodzi osiem, w większości nie zamieszkanych planet. Kosmiczni Marines z zakonu Srebrnych Czaszek  uważają układ Gildar za część swojego terytorium. Żaden Imperialny okręt nie może poruszać się po układzie bez zgody lub eskorty Srebrnych Czaszek. 

Wojna w rozpadlinie Gildar 

Na terenie układu miała miejsce wojna między Kosmicznymi Marines a zdrajcami z zakonu Czerwonych Korsarzy. Flota Zakonu Srebrnych Czaszek zniszczyła siły uderzeniowe Czerwonych Korsarzy, składające się z kilkunastu krążowników klasy „Executor”. Renegaci, którzy pozostali przy życiu, dokonali lądowania planetarnego na kilku planetach systemu Gildar, Srebrne Czaszki poszły w ich ślady. W przeciągu kilku tygodni system Gildar został oswobodzony z rąk Czerwonych Korsarzy. Marines przepędzili zdrajców z układ, lecz zapłacili za to wielką cenę. Podczas bitwy zdrajca Huron Czarne Serce zabił kapitana IV kompanii Srebrnych Czaszek, Daerysa Arruna.

Planety

Układ Gildar składa się z ośmiu planet, gdzie najważniejszą jest Gildar Secundus.

  • Gildar Primus
  • Gildar Secundus
  • Gildar Tertius
  • Gildar Quartus
  • Gildar Quintus
  • Gildar Sextus
  • Gildar Septimus
  • Gildar Octavus

Źródła:

  • The Gildar Rift (powieść)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki