Fandom

Astronomican

Tzeentch

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze56 Udostępnij

"Nie pytaj cóż za istota krzyczy w nocy. Nie pytaj, kto czeka na ciebie w cieniu. To mój krzyk budzi cię nocą, a moje ciało skrywa się w cieniu. Jestem Tzeentch i jesteś marionetką, tańczącą do mojej melodii..."

- Księga Tzeentcha

Tzeentch Runa.png
Tzeentch znany również jako Zmieniający Ścieżki (ang. Changer of Ways) - jeden z Bogów Chaosu, jest bogiem zmian, ewolucji, intryg, magii, przeznaczenia, manipulacji i podstępu.

Domena

Tzeentch opiera swoją władzę na ciągłych zmianach, za każdym razem gdy osiągnie jakiś cel, natychmiast wprowadza nowe zmiany, tworząc ogrom nowych możliwości i wydarzeń. Sprawia to że Tzeentch jest najznakomitszym i najmniej zrozumiałym spośród Mrocznych Bogów. Zmieniający Ścieżki jest bogiem losu i fortuny, ale również wiedzy i zrozumienia. Największym wrogiem Tzeentcha jako boga zmian i powodzenia, jest Nurgle - bóg upadku i śmierci. W opozycji do niego stoi również Khorne.

Kult

Czarnokiężnik Tzeentcha.jpg

Czarnoksiężnik Tzeentcha

Wyznawcami Tzeentcha są najczęściej ludzie poszukujący wiedzy i chcący doskonalić się w magii. Tak naprawdę ich ambicje i pragnienia nie interesują Tzeentcha, gdyż są oni tylko jego marionetkami, pionkami w grze jaką toczy  przeciwko śmiertelnikom. Kapryśna natura Tzeentcha sprawia, że nieustannie zsyła on mutację na swoich wyznawców, przez co większość z nich zatraca w końcu swoją świadomość i inteligencję, stając się Pomiotami Chaosu. Wyznawcy Tzeentcha przedstawiają go jako tajemniczą postać o ciele, po którym nieustannie wędrują tysiące twarzy, gdy Tzeentch przemawia, każda twarz powtarza słowa, subtelnie zmieniając ich kontekst i znaczenie. Powiada się że gdyby milion ludzi jednocześnie słuchało Tzeentcha, to każdy usłyszałby inne omamiające go kłamstwa.

Wyznawcy

Tysiąc Synów

Marine Pieczęci.jpg

Marine Pieczęci

Pierwszym Legionem Kosmicznych Marines jaki oddał się na łaskę i niełaskę Zmieniającego Ścieżki, był legion Tysiąca Synów, pod przewodnictwem patriarchy Magnusa Czerwonego. Legion ten odznaczał się wyjątkowo dużą ilością psioników, co czyniło z nich idealnych poddanych Tzeentcha, zaś sam Magnus został przemieniony w Demonicznego Księcia. Jednakże Tysiąc Synów odczuli w końcu kapryśną naturę Tzeentcha, ich legioniści bardzo szybko zaczęli ulegać mutacjom i degeneracji, aby powstrzymać postępujący upadek legionu, jego czarnoksiężnicy pod przywództwem Ahrimana, stworzyli potężne zaklęcie ochronne. Niestety skutki przeszły najśmielsze oczekiwania czarnoksiężników, mutacje ustąpiły ponieważ nie było już czego mutować, wszyscy bracia o znikomych zdolnościach psionicznych lub ich nieposiadający, zmienili się w pył a ich dusze połączyły się z pancerzami, tworząc coś na podobieństwo żywych maszyn, tak oto powstali Marines Pieczęci. Magnus skazał Ahrimana na tułaczkę po kosmosie w poszukiwaniu legendarnej Czarnej Biblioteki, od tego czasu ten najpotężniejszy Czarnoksiężnik Chaosu znany jest jako Wygnaniec.

Przeniewiercy

Istnieje wiele zdradzieckich Zakonów Adeptus Astartes, które oddały się Tzeentchowi, między innymi Wychłostani.

W innych bandach

Niektórzy z wyznawców Tzeentcha dołączyli do Czarnego Legionu i stali się Synami Cyklopa. Wszyscy są wielkimi czarnoksiężnikami, i gromadzą wielkie ilości energii psionicznej po to, żeby ich przywódcy mogli przepowiadać przyszłość dla Mistrza Wojny Chaosu.

Demony Tzeentcha

Demony Zmieniającego Ścieżki są równie dziwne co przerażające.

Tzeentch horde.jpg

Demoniczna horda Tzeentcha

  • Władca Zmian - większy demon Tzeentcha.
  • Przerażacze - pomniejsze demony, szeregowi żołnierze Tzeentcha.
  • Płomieńce- demoniczne bestie Tzeentcha.
  • Krzykacze - latające, demoniczne bestie Tzeentcha, wyglądem przypominające manty.
  • Dysk Tzeentcha- podobnie jak Krzykacze jest tak zwanym Latawcem, to demoniczny wierzchowiec dla czempionów Tzeentcha.

Źródła

Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 4ed.- str. 9

Codex: Chaos Daemons 4ed.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki