FANDOM

Tyran Primus, imperialna planeta na której nastąpił pierwszy udokumentowany kontakt z Tyranidami na początku 745.M41. Obecnie martwy świat.

Była to oceaniczna planeta z niewielką liczbą wysp wulkanicznych. Zamieszkiwały ją głównie wielkie oceaniczne zwierzęta. Tyran leżał na granicy Imperium, w związku z tym był porządnie ufortyfikowaną planetą. Wyposażony w odpowiednią obronę mógł chronić się przed piratami i obcymi najeźdźcami bez wsparcia. Posiadał cztery olbrzymie lasery, osłaniane przez 36 działek automatycznych i stanowiska przechwytywania wyposażone w działa laserowe. Główna baza była dodatkowo chroniona przez bastiony i bunkry. Na planecie stacjonował pułk gwardii imperialnej, 3 pełne eskadry myśliwców Thunderbolt oraz 3 krążowniki klasy Endeavour. Dowódcą obrony był Magos Varnak. Pomimo takiego wyposażenia obrona planety została zniszczona w zaledwie kilka godzin po ataku wówczas nieznanej rasy.

Zniszczoną planetę odkrył kilka miesięcy później Inkwizytor Kryptman. Była całkowicie osuszona i pozbawiona życia. Nie posiadała nawet atmosfery. Odkrył kodeks z danymi, który został wystrzelony w przestrzeń przez Varnak'a, nim jego osobisty bunkier został zniszczony. Inkwizytor nadał nazwę nowo poznanej rasy właśnie od tej planety - Tyranidzi. Po zapoznaniu się z informacjami w nim zapisanymi, bezzwłocznie ruszył ostrzec Imperium.

Źródła

Kodeks: Tyranidzi 4. edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki