FANDOM

"W twoim imieniu sieję śmierć, Ojcze Nurgle, i z tego zasiewu urządzę obfite żniwa..."
Typhus - nazywany również "Heroldem Nurgla" lub "Nosicielem Roju Zniszczenia", jest najpotężniejszym czempionem tego boga. To najbardziej odrażający i budzący największy lęk dowódcą Marines Zarazy. Dowodzi pradawnym statkiem Terminus Est z, którego prowadzi liczne ataki na Imperium, szerząc ból i cierpienie.

Historia

Typhus Battle

Typhus nosiciel roju Niszczyciela

Kiedy Gwardia Śmierci została uwięziona w Osnowie i była nękana przez plagę Niszczyciela, Typhus był jedynym członkiem załogi Terminus Est który przeżył atak. Zamiast umrzeć od choroby jego ciało wchłonęło w siebie jej moc. Następnie spuchło a organy wewnętrzne rozdęły się. Skóra i pancerz stały się jednym, a na plecach wyrosło mu kilka narośli, przypominających kominy, z których ulatniały się trujące wyziewy. Jego ciało stało się nosicielem roju Niszczyciela, który przyjmuje formę roju insektów, wylatujących z licznych pęknięć i otworów wentylacyjnych jego pancerza. 

Herold Nurgla

Po zakończeniu Herezji Horusa, gdy Gwardia Śmierci wylądowała na skażonej planecie, niektórzy opuścili patriarchę niosąc słowo Nurgla lub zakładając własne pomniejsze bandy. Typhus pozostał na pokładzie Terminus Est i postanowił zwerbować własną załogę. Po tym jak przyłączyło się do niego kilku innych kapitanów Typhus i jego nowa, odrażająca Flota Zarazy, postanowił wyruszyć w poszukiwaniu swojego własnego losu.

Wkrótce Typhus i jego flota stała się znana w całej galaktyce, a imię Typhusa budziło grozę wśród wszystkich wojowników. Nieustannie prześladuje Imperialne statki i planety w okolicach Oka Grozy. Typhus zakaził takie planety jak Carandinis VII, Florins czy Protheus. Pandemia na planecie Jonaha także jest dziełem Typhusa. Nie mówiąc o milionach które zabiła plaga Niszczyciel.

Rój Zniszczenia

Typhus2

Typhus

W ślad za flotą podąża zupełnie nowa plaga, od której nawet śmierć nie stanowi wybawienia, ponieważ Nurgle potrafi zakłócić przejście pomiędzy życiem a śmiercią. Nieszczęśliwe ofiary zarazy doświadczają długiej i bolesnej agonii, lecz ci, których dopadła ta plaga, nie zaznają wiecznego spoczynku. Infekcja Chaosu wkrótce przywraca ich do życia, tworząc Zombie Zarazy, których ugryzienie przenosi infekcję na nowe ofiary. Rozwinięty zalążek choroby jest prawie niemożliwy do zatrzymania. Z powodu Roju Zniszczenia zginęły już miliardy istnień, by następnie powstać z grobu tuż po swej śmierci. Jest też wielce prawdopodobne, że Typhusowi uda się zarazić tryliony, nim Imperium zdoła go powstrzymać.

Wyposażenie

99800102017 TyphusNEW 01

Typhus jest potężnym psionikiem, któremu sprzyja moc Pana Rozkładu. Jednak poza swoimi psychicznymi umiejętnościami jest także wyposażony w śmiercionośną broń.

Kosiarz

Główną bronią do walki wręcz wykorzystywaną przez Typhusa jest gigantyczny demoniczny oręż zwany Kosiarzem (eng.Manreaper), Ta przerdzewiała i skażona kosa została zanurzona w plugawych ściekach, sączących się z tronu samego Nurgla.

Poza tym Typhus, podobnie jak wszyscy Marines Zarazy, używa przerażających Granatów Rozkładu. Nosi on również starożytną zbroję Terminatora, model który był używany za czasów Wielkiej Krucjaty. Teraz zbroja stanowi nieodłączną część jego ciała.

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 4ed.- str. 55

Więcej z Fandomu

Losowa wiki