FANDOM

Trantis- nekroński świat graniczny, zwany Księżycem Łupieżców.

Opis

Trantis to naturalny satelita imperialnej planety Mandal, o wiele większej i dużo bogatszej w zasoby naturalne. Od czasu przebudzenia z Wielkiego Snu Nekroni z księżyca prześladują rolnicze i górnicze społeczeństwo planety.

Bywa, że całe osady są niszczone w przeciągu jednej nocy, ich mieszkańcy zostają uprowadzeni, a ich majątki złupione. Nekroni atakują zwykle późną nocą, przybywając na miejsce, dzięki nisko lecący eskadrom Kos Nocy, które pozostawiają na powierzchni niewielkie grupki wojowników poszukujących zdobyczy. Pozostaje jedynie pusty krater wskazujący miejsce, gdzie poprzedniego dnia mieszkali ludzie. Skuteczną metodę uniemożliwia fakt, iż osiedla na Mandal są od siebie bardzo odległe. Często dopiero po paru dniach strata zostaje zauważona. Z tego powodu mieszkańcy boją się nadejścia zmierzchu. Wraz ze zmrokiem rozpoczyna się godzina policyjna, drzwi są ryglowane, a opustoszałe ulice patrolują uzbrojeni obywatele.

Przed Wielkim Snem Trantis miało funkcjonować jako punkt przerzutowy dla zapasów i surowców, które wysyłano na pobliskie światy centralne. Jednak przez tysiąclecia część przejść pajęczego traktu zostało odciętych od innych, izolując Trantis. Obecnie planeta powoli ginie pod stosami złupionych zasobów, których nie można wykorzystać, ani nigdzie wysłać. Mimo to najazdy nie ustają.

Źródła

Kodeks: Nekroni 5ed.- str. 16

Więcej z Fandomu

Losowa wiki