FANDOM

Ostrzał z działa thunderfire

Zbrojmistrz prowadzący ostrzał z działa Thunderfire.

Działo Thunderfire (ang. Thunderfire Cannon) jest uzbrojeniem dostępnym dla zakonów Adeptus Astartes. To ciężkie działo zostało stworzone z myślą o zapewnieniu bliskiego wsparcia artyleryjskiego w działaniach obronnych, tam gdzie zwykła artyleria czyli pojazdy Whirlwind czy Land Raider Helios, nie mogą uzyskać dostępu i oddać strzału. Jak widać to działo bardzo nie pasuje do taktyk stosowanych przez Kosmicznych Marines, którzy przywykli do szybkich i skutecznych uderzeń pojazdami opancerzonymi czy piechotą, na pozycje wroga, niżeli kryć się w okopach. Dlatego owa broń została umiejscowiona na podwoziu gąsienicowym, aby mogła podążać za nacierającymi jednostkami, jednocześnie zapewniając im wsparcie swoją siłą ognia. Działo to musi być obsługiwane przez zbrojmistrza, albowiem on dzięki swoim serworamionom jest w stanie, szybko i skutecznie je przeładowywać, a także programować pociski. Działo jest dość często transportowane przez pojazdy lądowe takie jak Rhino, czy Razorback lub nawet Land Raider, lub przez pojazdy powietrzne takie jak Thunderhawk, Thunderbird na pole bitwy gdzie może ono użyć swoich niszczycielskich pocisków do przechylenia bitwy na korzyść Imperium. Dość często zdarza się że owa broń jest transportowana za pomocą Kapsuły Desantowej, wraz z zbrojmistrzem prosto w ogień walki.

Amunicja

Pociski do działa nie są zwykłymi pociskami artyleryjskimi, zbrojmistrz może odpowiednio je zaprogramować w zależności od potrzeb. Zazwyczaj owe pociski programuje się w trzech trybach, a są to:

  • Tryb kontaktowy - Pocisk wybucha zaraz po dotknięciu celu, bądź ziemi, zalewając obszar odłamkami szatkując piechotę i niszcząc lekkie pojazdy.
  • Tryb czasowy - Pocisk po opuszczeniu lufy leci w stronę celu, jednakże po upłynięciu ustawionego czasu, wybucha on, najczęściej nad głowami wrogów kryjących się za osłoną, zalewając ich gradem odłamków.
  • Tryb zakopania - Pocisk jest nastawiany przez zbrojmistrza tak, aby doleciał na zaprogramowaną odległość po czym wkopał się w ziemię na odpowiednią głębokość i dopiero wówczas wybuchł. Przez co wystrzelenie takich kilku pocisków przez zbrojmistrza może wywołać na danym obszarze trzęsienie ziemi, które potrafi przewrócić piechotę i pojazdy kroczące, a nawet zaburzać działanie silników antygrawitacyjnych. Dzięki czemu wrogowie leżący na ziemie są łatwymi celami dla pojazdów czy braci walczących. W dodatku im większa ilość pocisków zostanie użyta do wywołania trzęsienia ziemi, tym większe pojazdy można przewrócić, włączając w to ciężkie czołgi, a nawet Tytany.

Zastosowanie

Działo Thunderfire

Działo Thunderfire w swojej mechanicznej osobie.

Działo Thunderfire jest dość częstym widokiem podczas obrony oblężonych twierdz zakonów, rzadziej można je spotkać na polach bitew, gdzie ze wzniesień ostrzeliwuje oddziały wroga. Owe działo można także spotkać w Land Raiderze model Achilles, stworzonym i używanym przez Imperialne Pięści, a także inne zakony które dostąpiły zaszczytu posiadania tego rzadkiego pojazdu.

Źródła

Codex Space Marines 5th Edition, s. 73

Imperial Armour Vol 2 Second Edition War Machines of The Adeptus Astartes, s. 38-39, s. 52-53

Więcej z Fandomu

Losowa wiki