Fandom

Astronomican

Terra

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze71 Udostępnij
Terra oraz Luna
Terra And Luna.jpg
Promień orbity 1AU
Grawitacja 10N
Temperatura Umiarkowana
Populacja Setki miliardów
System Sol
Sektor Solar
Segmentum Solar

Terra - zwana także Świętą Terrą lub według najstarszych zapisów Ziemią jest stolicą Imperium a także domem ludzkości jak i Imperatora. Jest to najświętsze i najbardziej czczone miejsce ze wszystkich światów, które tworzą Imperium. Codziennie miliony pielgrzymów przybywają, aby zobaczyć wzniesione tam ogromne budowle. Terra to planeta-świątynia poświęcona Cesarzowi ludzkości. Przed Wielką Krucjatą na planecie trwały bardzo długie wojny domowe, które ustały gdy Imperator zjednoczył wszystkie frakcje pod swoim przewodnictwem. Terra to według wielu największa planeta z rodzaju światów-uli a jej populacja jest liczona w setkach miliardów. Ludność Terry podzielona jest na tak zwaną szlachtę, klasę wyższą i klasę niższą. Wyższa klasa składa się ze sług Eklezjarchatu, biurokratów, uczonych w piśmie oraz oficerów wojskowych. Niższe klasy to w większości żyjący w ubóstwie niewolnicy, którzy pracują w różnych manufaktoriach napędzając serce imperium. Terra ma jeden księżyc: Lunę, który jest bardzo zaludniony.

Historia

Holy Terra.jpg

Orbita Terry

Wiek Ziemi (z ang. Age of Terra) zwany również Wiekiem Postępu (z ang. Age of Progress) jest nazwą daną przez imperialnych badaczy określający czas od zarania ludzkości aż do zjednoczonej między gwiezdnej cywilizacji w 15 tysiącleciu. Jako najstarsze miasta jakie zachowały się w zapisach jest Nova Yurk oraz Atlantis. Jedyne z frakcji jakie zachowały się w imperialnych zapiskach z żyjących na starej ziemi to Germania, Britania, Mericia oraz Bannia. Podobno były potężne i rywalizowały ze sobą cały czas kiedy to ludzkość stawiała pierwsze kroki w kierunku gwiazd.

Przez następne 10.000 lat w epoce zwanej Mrocznym Wiekiem Technologi (z ang. Dark Age of Technology) Terra służyła ludziom jako stolica cywilizacji między gwiezdnej. Okres ten był złotym wiekiem w dziedzinie nauki kiedy to wiele cudów technologicznych takich jak inteligentni ludzie z żelaza zostało wprowadzonych w życie. Ludzie wynaleźli technologię podróży przez Spacznię (z ang. Warp-Drive) a następnie w niewiarygodnym tempie rozprzestrzenili się po galaktyce kolonizując wiele nowych planet oraz uzyskując kontakt z Eldarami oraz Orkami. Okres ten był prawdziwym horrorem z tego powodu, że ludzie z żelaza zbuntowali się przeciwko swoim ludzkim właścicielom a także dlatego, że ludzie odkrywali w sobie moce psioniczne lecz nie byli na to przygotowani przez co wiele okropności Osnowy spadło na niczego nie spodziewających się obywateli. Zginęły wtedy setki milionów ludzi. Gwoździem do trumny był bóg Chaosu Slaanesh, który dojrzewał w siedzibie innych bogów: Immaterium. Jego narodziny trwały 5 tysięcy lat, czego skutkiem były burze Spaczni w całej galaktyce, co sprawiło, że skoki przez Osnowę oraz komunikacja stały się niemożliwe. Odizolowane od siebie planety utraciły swoją świetność a sama Terra została pochłonięta przez wojny techno-barbarzyńców, które rozpoczęły się w 27 milenium. To doprowadziło do użycia broni biologicznej, chemicznej oraz jądrowej na powierzchni planety przez co zginęły miliardy ludzi i na zawsze zmienił się  krajobraz Ziemi. Planeta już nigdy nie miała wyglądać tak jak wcześniej.

Dopiero z końcem walk w 30 tysiącleciu po narodzeniu Slanesha i upadku Eldarów Terra już całkowicie należała do ludzi a Imperator "wyłonił się z ciemności", aby rozpocząć wielką wojnę oraz złączyć wszystkich ludzi pod swoimi rządami i stworzyć Imperium. Zawiązał on sojusz z Kapłanami Maszyny z Marsa pozwalając im zachować własną religię oraz autonomię w zamian za dostarczanie statków kosmicznych, maszyn oraz materiałów potrzebnych do prowadzenia wojny. Imperator rozpoczął Wielką Krucjatę, która przetaczała się przez całą galaktykę. Wielkimi flotami przeładowanymi Kosmicznymi Marines, wielkimi kontyngentami Armii Imperialnej oraz ogromnymi Tytanami z Marsa zdobył galaktykę a na początku 31 tysiąclecia Imperium już lśniło swym blaskiem.

Imperator marzył, aby powróciła Złota Epoka Technologii oraz postępu jednak wizja ta została rozwiana przez wojnę domową zwaną jako Herezja Horusa. Horus wódz Synów Horusa, który został dowódcą krucjaty mianowanym przez Imperatora został spaczony siłami Chaosu i zbuntował się przeciw ojcu. Połowa Kosmicznych Marines oraz kapłanów maszyny obróciła się przeciw Imperium. Zdrajcy oraz lojalni Cesarzowi wojownicy prowadzili wojnę przez siedem lat pozostawiając za sobą niezliczoną ilość planet zniszczonych ogniem walk, wybuchami jądrowymi i gorszymi rzeczami.

250px-Perseverance.jpg

Kosmiczni Marines z Legionu Imperialnych Pięści bronią pałacu Imperatora przed hordami Chaosu

Podczas bitwy o Terre legiony zdrajców oblegały pałac Imperatora, miliardy lojalnych Ziemian padły w obronie swej planety. Setki milionów cywilów, którzy zostali uwięzieni na tyłach wojsk Chaosu cierpieli straszliwe męki z rąk Mrocznych Bogów. Imperator i jego lojalni słudzy ostatecznie zwyciężyli a Horus zginął na mostku swego statku lecz cena była wysoka. Imperator został śmiertelnie ranny i przeżył tylko dlatego, że jego ciało zostało umieszczone w mechanizmie zwanym Złotym Tronem. Chociaż jego umysł pozostał w pełni sprawny i aktywny w Immaterium, to już nie mógł bezpośrednio kontaktować się ze swoimi sługami.

I tak przez ostatnie 10.000 lat Imperium walczyło o swe granice oraz wewnątrz swych terytoriów. Kształtowało się kulturowo i moralnie, w większości jednak nie były to zmiany na lepsze, dzisiejsze Imperium jest bowiem czymś zgoła innym, niż to co zamierzał stworzyć władca ludzkości. Ludzie zaczęli wierzyć, że Imperator jest Bogiem w ludzkiej postaci i tylko on może uchronić ludzi przed niebezpieczeństwami czyhającymi na nich w Drodze Mlecznej. Terra stała się oficjalnym sercem Imperium rozciągającego się na dziesiątki tysięcy lat świetlnych i obejmującym ponad milion zamieszkałych światów. Setki miliardów ludzi nazywają Terre domem lecz ludzie mieszkają tam w miastach-ulach (z ang.Hive city), które są istnymi labiryntami a ludzie muszą cierpieć głód i biedę w toksycznym krajobrazie miasta rozciągającego się na większą część planety. Szczęśliwcy są w stanie znaleźć pracę w biurokracji Administratum, podczas gdy reszta jest skazana na ubóstwo lub niewolniczą prace w manufaktoriach. W 41 tysiącleciu ludzie nie mają wątpliwości, że Terra będzie miejscem zbawienia ludzkości lub jej ostatnim bastionem w obronie przeciwko hordom Chaosu, Xenos lub heretyckiemu buntowi.

Geografia

Ulice Terra.jpg

Ulice Terry

W 41 milenium Terra jest jednym z największych światów-uli w galaktyce. Ziemia została pozbawiona wszelkich form naturalnych wiele tysięcy lat temu jej gleba jest kompletnie jałowa a atmosfera jest mglista od zanieczyszczeń przemysłowych. Miasta i wszelkiego rodzaju konstrukcje pokrywają całą powierzchnie planety. Oceany na planecie dawno już wyparowały z powodu podwyższonej temperatury po wybuchach termojądrowych. Woda pitna sprowadzana jest z orbity na frachtowcach, które pozyskują wodę z komet z poza układu słonecznego. Wszystkie pasma górskie zostały wyrównane, wszystkie za wyjątkiem Himalajów. Pod całym pasmem górskim znajdują się min. izby Astronomicanu. Pomimo wielkich zniszczeń podczas Herezji Horusa oraz wielu wybuchów termojądrowych Terra jest przeludnionym światem. Większość obywateli żyje w nędzy z nadzieją, że chociaż jedno z ich potomstwa dostanie się do Adeptus Terra chociaż jako pachołek czyli adept najniższego stopnia. Na ziemi leży min. siedziba Inkwizycji a mianowicie pod powierzchnią Antarktydy i jest jednym z najbardziej chronionych miejsc w Imperium.

Lokacje

Terra jest sercem imperium a także wielu ważnych organizacji. Do najważniejszych miejsc na Ziemi należą:

God-Emperor2.jpg

Imperator po Herezji Horusa

  • Pałac Imperatora - jest największą budowlą na planecie (zajmuje prawie całą półkulę północną) i jest strzeżony przez Adeptus Custodes, którzy rzadko opuszczają pałac. Jest to serce Administratum jak i siedziba złotego tronu. Jest on opisywany jako "nieskończenie wielkie miejsce z liczną zakazaną technologią i wieloma głębokimi przejściami sięgającymi głęboko w trzewia planety"
  • Brama Wieczności- jest największym wejściem do sali Imperatora a także miejscem przyciągającym najwięcej pielgrzymów. Po przejściu długiego na mile korytarza , który jest wyłożony sztandarami największych bohaterów można ujrzeć Bramę Wieczności. Tylko nieliczni mogą przez nią przejść.
  • Sanctum Imperialis - jest salą, w której zasiada przewodnik ludzkości. Sala ta strzeżona jest przez trzystu z Adeptus Custodes, elity wśród elit.
  • Adeptus Terra - znani jako kapłani Ziemi. Jest to rząd Imperium składający się z niezliczonych organizacji jak i członków.
  • Administratum - jest to organizacja wchodząca w skład Adeptus Terra, składa się z niezliczonych urzędników, pisarzy, biurokratów i personelu administracyjnego. Pracują oni bezustannie zarządzając Imperium na każdym poziomie od budowy flot po ściąganie podatków. Jest to największy z wydziałów tworzących Adeptus Terra, dziesięć miliardów adeptów pracuje w Imperialnym Pałacu.
  • Zakazana Forteca - wyryte pod Himalajami izby Astronomicanu gdzie dziesięć tysięcy psioników nieprzerwanie zasila "latarnie" Astronomicanu swą energią życiową. Psioniczne światło Astronomicanu sięga tysiące lat świetlnych wgłąb Spaczni. Wykorzystywane jest przez zmutowanych psioników zwanych Nawigatorami, którzy przewodzą flotom podczas przemierzania bezdroży Osnowy.
  • Siedziba Inkwizycji - jest sprawnie chronionym kompleksem położonym pod powierzchnią Antarktydy.
  • Siedziba Nawigatorów - Enklawa Rodów Navis Nobilities. Znajduje się na wyspie odseparowanej od reszty terytoriów planety sztucznym akwenem wodnym, jej położenie nie jest powszechnie znane.
  • Sale Wyroków - siedziba Adeptus Arbites, organizacji ścigania Imperium.
  • Officio Assassinorum - składają się na nią szkoły i świątynie zabójców. Wiadomo, że działają na terenie całego Imperium lecz miejsce Officio Assassinorum jest owiane tajemnicą.
250px-Eternity Gate.jpg

Brama Wieczności

  • Adeptus Astra Telepathica - jest organizacją zajmującą się szkoleniem psioników. Niesławne Czarne Okręty Adeptus Astra podróżują po całym Imperium, zbierają kilka tysięcy psioników a następnie wracają z nimi na Ziemię. Psionicy są analizowani na podstawie siły ich umysłu a także na opieraniu się pokusom Chaosu. Niektórzy z nich mogą stać się Astropatami czyli specjalistycznymi psionikami, którzy mogą wysyłać i odbierać wiadomości na wiele tysięcy lat świetlnych (na razie nie istnieje inna forma wysyłania wiadomości). Inni są rekrutowani do wspierania Astronomicanu. Najsilniejsi, którzy posiadają wystarczającą moc umysłu a także potrafią opierać się demonom na własną rękę, mogą wziąć udział w szkoleniu na Akolitę w siedzibie Inkwizycji. Niektórzy z nich sami zostają Inkwizytorami. Ci którzy są zbyt słabi lub są zagrożeniem dla życia stają się ofiarami dla złotego tronu oraz Imperatora dzięki czemu może on żyć i kierować Imperium. Tylko ci psionicy, którzy szkolili się w Scholastia Psykana mogą być prawdziwymi psionikami. Inni mogą zostać uznani za heretyków lub czarownice po czym zostaną zabici przez Inkwizycję.
  • Pałac Eklezjarchatu (Adeptus Ministorum) - mieści się on na całym kontynencie Australijskim. Jest on domem dla jednego z dwóch głównych klasztorów - twierdz od Adepta Sororitas.
  • Senatorum Imperialis - jest to siedziba rady dwunastu najwyższych rangą polityków Imperium. Wielcy Lordowie Terry (z ang. High Lords of Terra) rządzą Imperium w imieniu Imperatora.

Astronomican

Astronomican jest psychiczną radio latarnią, która pomaga Nawigatorom podróżować przez bezkresną Osnowę. Bez pomocy Astronomicanu podróże dłuższe niż na odległość kilku tysięcy lat świetlnych były by niemożliwe co miałoby straszne skutki. Co działo by się po zgaśnięciu Astronomicanu można było zauważyć podczas Epoki Walk, kiedy przez burze Osnowy podróże przez Spacznię, jak i komunikacja za jej pomocą, stały się niemożliwe, czego skutkiem była izolacja.

Luna

Księżyc jest miejscem położenie wielu laserów. To właśnie one zadały ogromne straty flocie Horusa kiedy to owa flota zmierzała w kierunku Ziemi. Luna była największym portem kosmicznym podczas Wielkiej Krucjaty oraz Herezji Horusa. Na księżycu znajdują się laboratoria, w których Imperator stworzył Patriarchów.

Ciekawostki

  • Terra po łacinie znaczy Ziemia.
  • Luna po łacinie znaczy Księżyc.

Źródła

  • Rulebook (5 edycja)
  • Rulebook (6 edycja)
  • Codex: Space Marines (4 edycja) s. 4
  • Herezja Horusa: Fałszywi Bogowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki