Fandom

Astronomican

Tantal

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Tantalus.jpg

Wożę się pomału...

Tantal - antygrawitacyjny czołg Mrocznych Eldarów, stworzony by być przeciwwagą dla imperialnych Leman Russów i Hammerheadów Tau.

Historia

Tantal został wynaleziony w połowie 40 milenium więc jest stosunkowo nowym tworem. Co dosyć niezwykłe, nie stworzył go żaden Haemonculus tylko Archon Kabały Mrocznych Zwierciadeł, Surassis Grief.

Przed wynalezieniem pojazdu ta Kabała była jedną z najmniejszych i najsłabszych. Dość powiedzieć że ich główną (jedyną) siedzibą był stary przyczółek opuszczony dawno temu i wynajmowany od Kabały Obdartej Czaszki. Jednakże wynalezienie Tantala wszystko zmieniło. Prestiż Kabały, a przede wszystkim samego Archona, wzrósł. Inne Kabały widziały moc Tantala i chętnie zabierali Mroczne Zwierciadła na wyprawy na realną przestrzeń.

Gdy żył Surassis tylko Mroczne Zwierciadła posiadały plany Tantala i znały sposób jak go poskładać jednakże po jego śmierci Mroczne Zwierciadła zaczęły tracić pieniądze i żeby nie zbankrutować, musiały sprzedać innym Kabałom plany konstrukcyjne pojazdu.

Obecnie każda większa Kabała ma na swoim składzie przynajmniej kilkanaście Tantali.

Opis

Tantal został zbudowany na podwoziu Korsarza, jest również tak samo szybki jak ten pojazd ale na tym podobieństwa się kończą.

W jego podwójnym podwoziu umieszczone są generatory ciemnej materii które zasilają pojazd.

Tantal jest chroniony przed pociskami nie tylko dzięki swojemu kształtowi ale i również podwójnym osłonom- jedna zakrzywia obraz Tantala przez co trudno jest w niego trafić a druga chroni go bezpośrednim polem siłowym.

Lufa Tantala w niczym nie przypomina tych które są w innych czołgach, ta w mrocznoeldarskim czołgu przypomina raczej strasznie długą lufę karabinu snajperskiego. Takiemu skojarzeniu pomaga umieszczony na lufie celownik optyczny. Dzięki temu łatwiej się strzela i nie ma obawy o zniszczenie lufy czołgu.

Tantal nie strzela zwykłymi pociskami tylko znacznie skuteczniejszymi pociskami Dezintegratora Impulsu. Jeden strzał wystarczy by zdezintegrować trafiony cel. Tantal może strzelać pociskami Dezintegratora Impulsu praktycznie bez przerwy, nie tylko dlatego, że pojazd nigdy się nie przegrzewa ale również dlatego, że generatory ciemniej materii oprócz zasilania pojazdu produkują niezliczoną ilość pocisków Dezintegratora Impulsu.

Źródła

  • Imperial Armour: Apocalypse Second Edition
  • Tantalus (Opowiadanie) - Braden Campbell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki