FANDOM

Szturmowe Jastrzębie (ang. Swooping Hawks) to jednostki szybkiego reagowania w Armii Eldarów
Scifi character designs eldar swooping hawk by carlos1170-d4klph6.jpg
Dzięki drżącym skrzydłom i małym napędzie antygrawitacyjnym, Jastrzębie są w stanie wzbić się wysoko, i oflankować przeciwnika, bądź uratować swoją linię od oflankowania. Jednostki te są wysoce mobilne nawet jak na Eldarów. Ich skrzydła podczas lotu mienią, i czasami wytwarzają nieprzyjemny dźwięk, co w niektórych przypadkach jest w stanie przestraszyć przeciwnika. Ich nazwa podobnie co Ognistych smoków powstała na micie, o tym że zamordowany Eldar, zmienia się w jastrzębia i szybuje nad swoim oprawcą, niczym piętno jego winy.

Uzbrojenie i cel

Jastrzębie używają blasterów laserowych, o wiele potężniejszych i efektywniejszych, niż nieporęczne karabiny laserowe Imperium.

Latający shit.png

Szturmowy jastrząb

Używają również zasobników grenadierskich, pozwalających podczas lotu za linię wroga zrzucić na niespodziewających się wrogów pęki granatów plazmowych, które dosłownie masakrują wroga.

Ich celem natomiast jest wyżej wspomniane flankowanie przeciwnika, udaremnienie oflankowania swoich linii, jak również latanie za armię wroga w celu zniszczenia artylerii oraz zapasów. Takie manewry przy dobrym użyciu granatów pozwalają wygrać nie tyle bitwy, co nawet całe wojny.

Źródła

Kodeks:Eldar

Więcej z Fandomu

Losowa wiki