FANDOM

Clawed Fiend.jpg

Słodziak

Szponiaki  (ang. Clawed Fiend). Bestie pierwotnie występujące na planetach Sektora Donorian. Najczęściej widywane jako pupile Mistrzów Bestii.

Historia

Szponiaki przez tysiąclecia żyły na urodzajnych planetach Sektora Donorian uniemożliwiając ludziom kolonizację swoich planet. Tak było do czasu, aż do Sektora zawitała Burza Spaczni, pochłaniając po kolei planety na których występowały te Bestie. Mroczni Eldarzy, którzy wcześniej dostrzegli ich potencjał, postanowili nie dopuścić do zagłady tak bojowego gatunku. Przeprowadzili oni jedną z największych akcji ewakuacyjnych w swojej historii, łapiąc a potem ewakuując setki tysięcy Szponiaków z planet Sektora nim zawitała tam Burza Spaczni.

Opis

Other dangerous aliens.jpg

Z tyłu Szponiak a przed nim: Wojownik Kroot, Hrud i Wojownik Nekronów

Szponiaki są całkiem spore i umięśnione. Posiadają niesamowity wzrok, każde z jego oczu jest o wiele sprawniejsze niż ludzkie. Gdy nie są pod kontrolą Mistrzów Bestii to są niezwykle agresywne i atakują wszystko co się rusza. Podobnie gdy są kontrolowane, tylko wtedy atakują tylko tych, których ich Mistrz wskaże jako wrogów.

Mimo, że praktycznie nie czują bólu, to najgroźniejsze są wtedy gdy się je zrani. Wtedy wpadają w szał zabijania, całkowicie ignorując wszelkie niebezpieczeństwa.

Nie dość że Szponiaki są wielkie i silne to jeszcze szybkie więc nawet jeśli jakiś wojownik przestraszy się ich, to mała szansa że zdoła im uciec. W pojedynkę są niebezpieczne nawet dla małych oddziałów Kosmicznych Marines ale gdy są w grupie to potrafią z powodzeniem atakować grupy pancerne. Widok Szponiaków rozrywających swoimi szponami Leman Russy nie jest niczym wyjątkowym.

Źródła

Codex: Dark Eldar (3th i 5th edition)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki