FANDOM

LEWY cudzysłów.png
[...] moim świętym obowiązkiem jest opieka nad tymi, którzy polegli za Imperatora
PRAWY cudzysłów.png

—Brat Raphael z zakonu Szpitalników

Szpitalnicy
Szpitalnik.jpg
Kolorystyka zakonu
Maksyma b/d
Okrzyk bitewny b/d
Przynależność Imperium
Fundacja b/d
Patriarcha b/d
Obecny mistrz zakonu b/d
Świat macierzysty b/d
Heraldyka Czerwony maltański krzyż na białym tle
Szpitalnicy (ang. Hospitallers) - zakon lojalistycznych kosmicznych marines z nieznanej fundacji.

Charakterystyka

Zakon szpitalników nie przestrzega całkowicie zaleceń z Codex Astartes, toteż jego budowa prawdopodobnie odstaje od standardowych zakonów, i chociaż wiadomo, że powstali oni po jego napisaniu, to dokładna znana ich utworzenia nie jest znana, tak samo jak i fundacja z której mogą pochodzić. Nieznana jest również ich historia, jednak wiadomo, że brali udział w walkach razem z Gwardią Imperialną na nieznanej planecie, a także to, że prawdopodobnie są dość wiekowym zakonem ze względu na posiadanie pewnej ilości zbroi Mark III "Żelazo" oraz Mark VI "Corvus".

"Cierpisz, bracie. Proszę napij się trochę..." - Brat Raphael z zakonu Szpitalników zwracający się do ciężko rannego gwardzisty Caleba.
Całkowita doktryna zakonu nie jest znana, jednakowoż jedną z jej części jest to, że prawdopodobnie każdy brat jest przeszkolony w tym, aby każdemu ciężko rannemu, wiernemu słudze Imperium pomóc w spokoju odbyć ostatnią podróż na łono Imperatora. Mało tego traktują prawdopodobnie wszystkich równo, niezależnie od tego czy jest on zwykłym gwardzistą czy wysoko postawionym oficerem.

Wygląd

Głównym kolorem pancerzy Szpitalników jest biel. Symbol Imperialny Aquilla albo jego często stosowany zamiennik Imperialis znajdujący się na klatce piersiowej zazwyczaj jest w złotej tonacji, podobnie jak obramowania naramienników, które czasami maja kolor matowej żółci. Hełmy są koloru srebrnego, z czerwonymi soczewkami wizjera.

Heraldyka

Symbolem Szpitalników jest czerwony krzyż maltański na białym tle, umieszczany najczęściej na obu naramiennikach oraz na ochraniaczu kolana. Na ochraniaczu lewego kolana malowana jest heraldyka kompanii lub zamiennie z nią, przynależność do danego oddziału, któremu zawsze towarzyszy czarno-biała lub czerwono-biała szachownica.

Znani członkowie

  • Brat Raphael - brał udział w nieznanym konflikcie, podczas którego opiekował się przez krótki okres konającym gwardzistą.

Ciekawostki

Zakon ten jest prawdopodobnie wzorowany na Zakonie Maltańskim, zwanym inaczej Joannitami, lub też Szpitalnikami właśnie.

Źródła

  • Warhammer 40,000 - How To Paint Space Marines s. 97
  • Angels of Death: Final Duty autorstwa Davida Guymera

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki