FANDOM

Szklana Plaga (ang. Glass Plague) - wirus, śmiercionośna broń biologiczna wynaleziona przez Mrocznych Eldarów.

Historia

W 926.M36 w Commorragh żył pewien naukowiec-artysta, Jalaxan. Pewnego dnia, Jalaxan ujawnił swoje największe dzieła - przerażająco realistyczne, szklane rzeźby przedstawiające strach i cierpienie Mrocznych Eldarów. Nikt nie wiedział, że są to prawdziwi Mroczni Eldarzy wystawieni na działanie wirusa stworzonego przez tego szalonego naukowca. Pewnego dnia jakiś rywal Jalaxana włamał się do jego domu i go zniszczył. Wśród zniszczonych rzeczy była probówka z nieodizolowanym wirusem. Gdy wirus zmieszał się z powietrzem, zaczął rozprzestrzeniać się po Commorragh, zamieniając setki Mrocznych Eldarów w szklane rzeźby. Plaga rozprzestrzeniała się do czasu, aż nie dotarła do siedziby Konwentu Haemonculi znanego jako Hex. Członkowie Hexu odizolowali wirusa i zatrzymali jego dalszy rozwój.

Obecnie

Przez następne tysiąclecia Szklana Plaga była chętnie wykorzystywana przez Mrocznych Eldarów, zwłaszcza w walkach z Gwardią Imperialną lub Orkami.

Źródła

Codex: Dark Eldar 5th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki