FANDOM

Platforma ogniowa Szabla

Szabla, a konkretniej Platforma Ogniowa Szabla (ang. Saber Gun platform) - to stanowiska broni ciężkich, najczęściej uzbrojone w podwójne bronie takie jak ciężkie boltery działka automatyczne, laserowe, lub najzwyklejsze w świecie karabiny maszynowe. Ich konstrukcja została zaprojektowana tak, by nawet pojedynczy człowiek był w stanie prowadzić skuteczną walkę, bez konieczności wsparcia dodatkowej załogi. Aby zwiększyć skuteczność bojową platform, ich obsługa nie jest wliczana w standardową strukturę armii, a same działa są rozstawiane tam gdzie według dowództwa, będą najskuteczniejsze.

Zastosowanie

Sabrepapierymechanikow

Szkic Adeptus Mechanicus Od góry. Szabla wyposażona w: Działa Laserowe, Ciężkie Boltery, Autodziałka, Ciężkie Karabiny Maszynowe

Dzięki swojej sporej wszechstronności w uzbrojeniu, przy jednoczesnej niewielkiej wadze, Szable są zwykle rozstawiane na wysuniętych pozycjach, lub oddelegowane od ochrony najważniejszych punktów obronnych, które mogą się znaleźć bezpośrednio na linii frontu, aby udzielać wsparcia ogniowego innym siłom Imperium na danym obszarze. Żyroskopowa rama na której zamontowane są jej bronie sprawia, że platforma może zapewniać także wsparcie przeciwlotnicze. Równie dobrze do tego celu sprawdzają się szperacze czyli potężne reflektory, którymi obrońcy przeczesują nocne niebo. Tego typu platformy są równie często przypisywane do drużyn broni ciężkich, aby zwabiać i eliminować wrogie jednostki latające. Często Szable wyposażone w szperacze są też montowane na pojazdach.

Jak każda konstrukcja, tak i Szabla ma jednak pewną wadę. Aby mogła zostać przeniesiona musi najpierw zostać całkowicie rozmontowana, a to nie jest proste, zwłaszcza pod ciągłym ostrzałem wroga. Na dodatek kiedy front nagle się przesuwa gwardzista doskonale wie, że nie da rady dotrzymać kroku swoim towarzyszom i złożyć sprzętu na czas, aby wycofać się wraz z nimi. Zamiast tego żołnierze decydują się utrzymywać swoje pozycje, niezależnie od tego jak beznadziejna byłaby sytuacja. Często operatorzy Szabli są ostatnią linią obrony, dla wycofującej się z przegranej kampanii Imperialnej armii. Z tego powodu, pomimo swej siły ognia platformy te nie cieszą się dobrą opinią, a dla wielu Gwardzistów otrzymanie takowej, jest równoznaczne z wyrokiem śmierci.

Źródła

Imperial Armour Volume 1 - Second Edition (Imperial Guard): s.205, 206.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki