FANDOM

Stp.jpg

Stormraven rozpoczyna ostrzał.

Stormraven jest, podobnie jak Thunderhawk, wielozadaniowym pojazdem latającym, zarówno w przestrzeni kosmicznej jak i w atmosferze planety.

Charakterystyka

Podobnie jak jego większy odpowiednik, jego nadrzędnym celem jest przetransportowanie jednostek znajdujących się w przedziale transportowym wojowników, bezpiecznie do strefy zrzutu. Podczas desantu osłania on swoim uzbrojeniem jednostki. Dopiero wówczas gdy pilot wykona powierzone mu zadanie przetransportowania wojowników na ziemię, wraca na statek orbitujący nad planetą, bądź przystępuje do walk w powietrzu, atakując szybsze i zwrotniejsze cele, które mogą być zagrożeniem dla większych jednostek transportowych np. Stormbrida lub Thunderhawka transportowego, atakując również, na rozkaz dowódców jednostek naziemnych, inne trudniejsze do zniszczenia cele takie jak czołgi bądź silnie okopane pozycje wroga. Stormraven jest używany głównie przez zakony Adeptus Astartes, lecz także Inkwizycję, w tym zakon Szarych Rycerzy, która miała go w użyciu o wiele wcześniej niż Kosmiczni Marines.

Historia

Historia Stormravena i jego pierwszego użycia jest bardzo niejasna. Albowiem gdy jego STC zostało odnalezione przez Zbrojmistrza z zakonu Krwawych Aniołów, we wczesnym 41 tysiącleciu, głęboko w trzewiach planety Mars, gdzie siedzibę ma Adeptus Mechanicus, Stormraven był od dawna już w służbie Inkwizycji, a nawet niektórych zakonach. Imperium, a właściwie Mechanicum, z chęcią przystąpiło do budowy tego wspaniałego pojazdu powietrznego i oddało go do służby w wielu zakonach. Dla niektórych zakonów, stał się on nawet podstawową maszyną desantową, albowiem jest zwrotniejszy i szybszy niż Thunderhawk, chociaż kosztem pojemności transportowej.

Konstrukcja

Stt.jpg

Lot Stormravena podczas burzy.

Stormraven jest dość starą konstrukcją, która został zapomniana bardzo dawno temu, lecz niedawno została odnaleziona. Dlatego też wiele zakonów stara się jak najlepiej poznać nową "zabawkę" w arsenale Imperium i użyć jej w najlepszy sposób. Co dość często można zobaczyć podczas większych ofensyw gdzie z orbitującego statku co chwilę wylatują statki transportujące żołnierzy, pojazdy i zaopatrzenie w postaci jedzenia i amunicji. No, a w razie potrzeby ustanowienia wysuniętego przyczółka, który trzeba okopać, także prefabrykanty i serwitory, które zajmą się umacnianiem pozycji.

Sam Stormraven jest znacznie mniejszy niż jego standardowy odpowiednik Thunderhawk, kochany i uwielbiany przez wiele zakonów, albowiem swoją wartość udowodnił już wiele razy. Zmniejszenie pojazdu poskutkowało zmniejszeniem jego wagi, jak i pojemności transportowej, dlatego też pojazd jest pozbawiony trzeciego silnika. Mimo to, jest to ciężko opancerzona konstrukcja, której płyty pancerza składają się głownie, z ceramitu, adamantu i plastali, a zarazem bardzo szybka i zwrotna, dzięki wbudowanym bocznym silnikom. Stormraven, jest również uzbrojony w ogromną, jak na swoją wielkość, ilość uzbrojenia, dzięki któremu, jest on gotowy ścigać w razie potrzeby swoje odpowiedniki po stronie wroga, które zagrażają cięższym jednostkom, oczywiście szybko je likwidując. Lecz również poważnie zaszkodzić nawet ogromnym statkom kosmicznym.

Uzbrojenie

Wdziać Stormravena czasami można odnieść wrażenie, że ilość uzbrojenia zamontowana na tym pojeździe powinna go przyszpilić do ziemi, a on sam nawet nie ma prawa się unieść. Nie wspominając już o tym, że sam pojazd jeszcze transportuje wojowników wewnątrz przedziału.

Stormraven Szaraczków.jpg

Stormraven Szarych Rycerzy szykujący się do startu.

Jego uzbrojenie zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ jest go naprawdę dużo i może szybko i sprawie zostać wymienione na inne, zależnie od zadania jakie zostanie przydzielone pilotowi latającemu w tej wspaniałej maszynie. Głównym uzbrojeniem tego pojazdu jest:
  • Podwójnie sprzężony ciężki bolter montowany nad rampą załadunkową. - Jest to podwójny ciężki bolter zamontowany na sztywno pomiędzy pilotem a rampą załadunkową. Może on zostać wymieniony na podwójnie sprzężone działka melta.
  • Wieżyczka grzbietowa - Jest to wieżyczka obsługiwana przez serwitora, zamontowana na górze pojazdu, skąd serwitor osłania statek, strzelając do wrogich celów latających, a podczas desantu osłania piechotę zbiegającą po rampie, przed atakującymi wrogami. Sama wieżyczka, bądź jej uzbrojenie, może zostać zdemontowane w celu przezbrojenia standardowo zamontowanych dwóch działek laserowych, na dwa działka szturmowe, bądź dwa działka plazmowe.
  • Burtowe boltery Hurracane - Bolter Hurracane to nic innego jak sprzężone ze sobą sześć zwykłych bolterów i zamontowanych jako jedna bateria. Stormraven posiada takie dwie baterie, po jednej na burtę. Same boltery mogą być zamienione na podwójnie sprzężone działa laserowe, podwójnie sprzężone działa termiczne.
  • Skrzydłowe wyrzutnie rakiet - Pojazd ten posiada wyrzutnie rakiet szturmowych montowanych pod skrzydłami, dzięki czemu te dwie baterie potrafię szybko wystrzelić kilka pocisków, niszcząc skutecznie ciężko okopane pozycje wroga, czy pojazdy. Same wyrzutnie, albowiem pojazd ma ich po jednej na skrzydło, mogą zostać zastąpione przez zakon własnym odpowiednikiem wyrzutni szturmowej, jak ma się to w wypadku Krwawych Aniołów, czy Szarych Rycerzy.

Punkty dostępu

Pojazd posiada tylko jeden punkt dostępu do przedziału transportowego, mianowicie jest to rampa załadunkowa. Dlatego też gdy rampa zostanie uszkodzona, wojownicy mogą zostać uwięzieni w środku pojazdu, co jest oczywiście czystko teoretyczne, albowiem gdy tak się stanie, rampa zostanie po prostu przez nich wyrwana. Inaczej ma się to w wypadku wersji używanej przez Szarych Rycerzy, albowiem tam, boltery Hurracaine zostały zdemontowane, a w ich miejsce zamontowane dodatkowe drzwi ewakuacyjne, dzięki czemu, marines chcący się wydostać nie muszą niszczyć pojazdu.

Pojemność transportowa

Stormraven fanart..jpg

Stormraven walczący w powietrzu.

Pojemność transportowa pojazdu jest jego ogromną cechą, niestety wraz ze zmniejszeniem statku jego pojemność także się zmniejszyła. Pojazd może przewozić w środku dwunastu (12) marines w pełni wyposażonych, bądź sześciu (6) marines szturmowych, również w pełni wyposażonych, podobnie jak i sześciu (6) wojowników wyposażonych w pancerze taktyczne drednot. Sam Stormraven może także transportować Drednota, lecz nie wewnątrz pojazdu, a na zewnątrz za pomocą haków, co jest bardzo niebezpieczne dla samej maszyny jak i drednota, który wisząc na hakach jest bardzo łatwym celem, pomimo tego, iż może on używać swojego uzbrojenia zasięgowego. O ile takowe posiada.

Źródła

  • Codex Blood Angels 5th Edition str 38
  • Codex Grey Knights 5th Edition str 37, 72-73
  • Codex Space Marines 6th Edition str. 97, 178

Więcej z Fandomu

Losowa wiki