FANDOM

Stompewwalce

Stompa

Stompa
- Najmniejsze orkowe tytany , podobnie jak Garganty są budowane na cześć i podobieństwo orkowych bogów Gorka i Morka. Służą jako obiekty czci religijnej oraz odbicie cech Orków w formie mechanicznej. Stompy przypominają orkowych bogów nie tylko pod względem wyglądu - sieją wszędzie zniszczenie gdzie się pojawią i nigdy nie odmówią walki. Walka w cieniu Stompy powoduje u orków fanatyczny zapał.

Charakterystyka

Stompa papier

Dokumentacja Ordo Xenos

Tytany te są cudem orkowej pomysłowości, posiadają obracające się zębatki i tryby, buchające rury i tłoki, dźwignie, cyferblaty, kurki zamykające i wskaźniki. Stompy posiadają ogromną siłę ognia - ciężkie działo i miotacze ognia zamontowane na ramionach i więcej broni na głowie. Niemal każda Stompa posiada bron do walki wręcz - ostrze łańcuchowe, młot zasilany parą lub ogromne pazury. Żadna Stompa nie jest identyczna, jako, że każdy Mek chce zbudować większą i straszliwszą niż inni Mekowie. Bronie są także unikalne, dostosowane przez ich twórców by wyrządzić jak największe szkody. Tytany te są chronione przez warstwy grubych płyt, ich uzbrojone powłoki zrobione są ze wszystkich rodzajów różnych metali i  kawałków płyt rozszabrowywanych ze zniszczonych pojazdów i zespawanych w jedna całość.

Załoga składa się z Orków, Grotów i Snotlingów, każdy ma przydzielona określoną rolę. Orkowie strzelają z broni i palą w piecach pod okiem Kpitana Stompy i jego Burszujów. Snotlingi i Groty oliwią mechanizmy stompy i są wysyłane do napraw i gaszenia pożarów. 

Herszt, który posiada choćby jedną Stompę, zawsze będzie jej Kpitanem, niektórzy burszuje będą pierwszym oficerem (który krzyczy na załogę), dowódcą broni (który krzyczy na strzelców) i dowódcą komunikacji (odpowiada za użycie flag tytana w bitwie i oczywiście za krzyczenie!)

Utalentowany Mek, który zbudował Stompę jest nagradzany przez Szefa Meka, który wydaje rozkazy wszystkim innym Mekom oraz krzyczy na  Groty i Snotlingi. Wszyscy współpracują by utrzymać Stompę na chodzie, by niszczyła wroga. Orkowy Herszt może mieć trochę szczęścia i uzbierać materiały na jedną Stompę, czasem może wybudować ich więcej. Czasem do Waaagh! dołącza kilku Hersztów, którzy mają już własne tytany przez co orkowe Waaagh! staje się jeszcze bardziej niebezpieczne.  Największa orkowa Stompa jest dowodzona przez Herszta zwaną Stompą Herszta. Pozostałe tytany są dowodzone przez najbardziej zaufanych Burszujów Herszta. W bitwie maszyny te muszą się znajdować blisko siebie by móc zobaczyć sygnały flagowe nadawane ze Stompy Herszta. Oznaczają one rozkazy wydawane przez Herszta.
Stompa Anatomy

Wyposażenie

  • Trzy Wielkie Splufy (ang. Big shootas)
  • Działo Deff (ang. Deff kannon) - jest w stanie zniszczyć całe oddziały piechoty w jednej chwalebnej eksplozji!
  • Pszypiekacz (ang. Skorcha) - ogromny miotacz ognia
  • Supa-gatler - gatling strzelający wielkokalibrowymi pociskami z ogromną szybkostrzelnością - świetne przeciwko piechocie i lekkim pojazdom.
  • Trzy Wielkie Rakjety (ang. Supa-rokkits) - większe odpowiedniki imperialnych rakiet typu Krak
  • Podwójnie Sprzężona Wielka Splufa (ang. Twin-linked Big Shoota)
  • Mega Rembak (ang. Mega-choppa) - ogromna wersja orkowego rembaka, jest w stanie przeciąć tytana na dwoje.

Stompa Wielkiego Meka

[[Wielki Mek|
Mekkustomstompa Big Lugga

Stompa Wielkiego Meka

Wielki Mek]] po tym jak wykonał Stompę dla Herszta, tworzy kolejną dla siebie. Kiedy Chopaki przygotowują się do nadchodzącej bitwy, Meki przybijają młotkami i spawają dzień i noc, zbierają złom po maszynie Herszta, budując kolejne monstrum na złamanie karku. Kiedy Horda rusza, drużyna wielkiego Meka testuje ich najnowsze dzieło - nową Stompę. Jest chroniona przez pole siłowe i posiada mnóstwo egzotycznych i eksperymentalnych broni - opartych na działaniu pola siłowego, dział, szczelb oraz broni do walki wręcz - pił i rur. Stompa Wielkiego Meka jest obsługiwana przez załogę entuzjastycznych Snotlingów i Grotów dowodzonych przez Wielkiego Meka z głowy (mostka). Rozkazy wydaje on za pomocą rur biegnących wewnątrz maszyny.

Znane Stompy

  • Ulo-miaszczyciel (ang. hivekrusha) - ogromna Stompa z niesamowitą siłą ognia, która pojawiła się w Systemie Felcarn. Została pocięta i zdewastowana przez Imperialnego Rycerza Białego Strażnika. Załoga, która próbowała uciec została zabita ciężkimi karabinami maszynowymi Rycerza.

Źródła

Apocalypse 2, 6th edition,  s. 396-398

Codex: Orks 7th edition, s. 193-194

The Imperial Knight Companion, s.130

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki