FANDOM

Sssair Gleamling jest Strażnikiem Tajemnic większym demonem  Księcia Rozkoszy. Niegdyś ten potężny demon przewodził formacji demonów nazywanej Murdeval. Został oszukany przez jednego z Demonicznych Książąt Tzeentch'a Corflicha Loathehearta przez co stracił dowództwo nad morderczym oddziałem oraz został uwięziony w Niemożliwej fortecy Pana Zmian.

Historia

StrażnikTajemnic

Strażnik Tajemnic

Geneza tego demona nie jest znana uczonym imperium, studiującym sekrety demonologii. Jednak eldarskie źródła wskazują iż ten pomiot był przywódcą potężnego oddziału demonów, w którym służyły sługi wszystkich Mrocznych Bogów, o nazwie Muderval. Oddział został uformowany przez Slaanesh'a w celu podbicia eldarskiego świata Lohiac. W celu obrony bramy osnowy na świecie Lohiac, Eldarzy zmobilizowali siły aż czterech światostatków. Wyniszczająca wojna o bramę trwała kilka lat. Demony nie mogły przełamać linii obrony Eldarów, ogromny nakład militarny włączając w to trzech Awatarów Khaine’a stanowił wyzwanie dla sił Murdevalu. Dzięki zmasowanemu atakowi Bestii Nurgle'a na awatary, Muderval mógł oflankować siły obrońców i przeważyć szale zwycięstwa na swoją stronę. Kiedy losy wojny były już przesądzone, pojawiło się nowe zagrożenie dla misternego planu Slaanesha. Pojawienie się oddziałów Arlekinów i Mrocznych Eldarów, którzy wsparli swych dawnych braci w bitwie, pozwoliło odeprzeć natarcie demonów, dzięki czemu Rada Eldarów mogła zamknąć bramę na zawsze. Sssair zawiódł nie tylko swego Pana, ale również pozostałych bogów Chaosu. Wzbierający na potędze Demon Tzeentcha, Corflich Loatheheart podstępem skusił Sssair Gleamling aby ten przybył do Pałacu Pana Zmian, gdzie uwięził go na wieczność oraz przejął zwierzchnictwo nad oddziałami Murdeval.

Źródła:

  • White Dwarf 368 (UK) , p. 27
  • Corflich Loatheheart at Games Workshop website