FANDOM

Sondy1.jpg

Kilka rodzajów sond. Od lewej, górnej: snajperska, ciężka bojowa, bojowa, ochronna oraz oznaczająca

Sonda Tau.jpg

Sondy (ang. drones), przez Tau nazywane Kor'vesa, są maszynami wyposażonymi w sztuczną inteligencję, używane są przez Dominium w celach militarnych jak i cywilnych. Istnieje całe mnóstwo ich rodzajów stworzonych do najróżniejszych celów dla każdej z Kast - komunikacyjnych, budowlanych, bojowych, mogą również przenosić ciężki sprzęt a także zapewniać osłonę w postaci tarczy energetycznej. Sondy oszczędzają czas, siły a nawet i życia Tau, przez co maszyny te są przez nich bardzo cenione, mniej więcej traktowane są jak np. zwierzęta domowe.

Sztuczna inteligencja

W przeciwieństwie do Imperium, Tau używają sztucznej inteligencji (SI) bez większych oporów, co w oczach Adeptus Mechanicus całą tę rasę skreśla natychmiast, bowiem korzystanie z takiej technologii zostało przez nich już dawno zaniechane, zresztą jak przez całe Imperium. Sondy wyposażone są w zaawansowane procesory, które zapewniają im poziom inteligencji porównywalny zazwyczaj do małych zwierząt, jednak to wystarczy by wykonywały zaprogramowane dla nich zadania. Pozwala im to na ruch, używanie broni i innego sprzętu w jaki zostały wyposażone, a nawet starają unikać wrogiego ognia gdy jest to możliwe. Ponadto jednym z założeń Większego Dobra jest to by żołnierze nie ginęli gdy nie ma w tym żadnego celu, dlatego nawet drony wyposażone są w protokoły nakazujące im odwrót zamiast stawania naprzeciwko pewnej śmierci. Mimo to, gdy zachodzi taka potrzeba, sondy zawsze będą bronić osobę która je kontroluje aż do zniszczenia. Ich SI jest przy tym na tyle zaawansowana, że gdy kontrolujący daną sondę Tau zostanie zabity, będą one n
Sondaboj1.png

Sonda Bojowa

nadal same walczyć z wrogiem. Większość sond może być połączona w drużyny lub szwadrony. Osobno każdy dron wymaga indywidualnego wydania rozkazu, jednak jeśli są złączone zaczną wykonywać daną czynność jednocześnie.

Kontroler Sond to elektroniczne urządzenia służące do wzmocnienia połączenia między Tau a tymi maszynami. Jego sygnał wyłapuje każdy dron w pobliżu. Często służy do kierowania ogniem sond w cele priorytetowe, ze skutecznością znacznie zwiększoną niż bez kontrolera.

Tau są lekko zaintrygowani głęboko zakorzenionym w Imperium dystansem do sztucznej inteligencji. Sondy oszczędzają życia oraz czas Tau i jest to dla nich kolejne technologiczne narzędzie służące do postępu Większego Dobra, natomiast ludzka pogarda dla sztucznej inteligencji jest dla Dominium tylko kolejnym przykładem barbarzyństwa które muszą pokonać.

Znane rodzaje sond

  • Sonda Snajperska - ustawione daleko za linią frontu, obsługiwane przez Obserwatora służą do ściągania precyzyjnymi strzałami wrogich dowódców albo innych kluczowych celów. Wyposażone w dalekosiężny karabin pulsowy.
    SondyTau2.jpg

    Porównanie wielkości Sondy Technicznej oraz Wojownika Ognia

  • Sonda Ochronna - wyposażona w generator tarczy, służy do tworzenia pola energetycznego które chroni Wojowników Ognia oraz pancerze bitewne przed wrogim ostrzałem.
  • Sonda Techniczna DX-4 - przenosi sprzęt służący do naprawy i konserwacji broni oraz pancerzy Tau na polu bitwy.
  • Sonda Budowlana Kasty Ziemi - jak nazwa wskazuje, służy Kaście Ziemi za pomoc przy wznoszeniu budowli militarnych jak i cywilnych, a także przy naprawach.
  • Sonda Eskortowa - stworzona dla Kasty Wody jako ochrona osobista podczas ich misji dyplomatycznych.
  • Sonda Stacjonarna - są używane przez Tau do kontroli granic a także obrony baz wojskowych, miast i lotnisk. Kryją się pod ziemią, natomiast gdy sztuczna inteligencja wykryje oponenta w pobliżu uaktywniają się. Mogą mieć zamontowaną broń która pozwoli im na walkę z każdym typem przeciwnika.

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (trzecia edycja)
  • Kodeks: Dominium Tau (czwarta edycja)
  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja)
  • Dawn of War - Dark Crusade (gra komputerowa)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki