Fandom

Astronomican

Sonda Snajperska

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij
Sniperdrone.png

Drużyna Sondy Snajperskiej

W armii Dominium Tau sondy snajperskie (ang. sniper drones) są odpowiednikami strzelców wyborowych z innych ras. Ukryta daleko za linią frontu stanowią nieocenione wsparcie dla reszty Kadry - precyzyjnymi strzałami są w stanie eliminować kluczowe cele, jak wrogich dowódców, lub żołnierzy przenoszących ciężkie uzbrojenie. Pozostawanie niewykrytym pomaga mały generator pola maskującego, który umożliwia niewidzialność, taką jaką posiadają pancerze Stealth.

Chociaż same sondy snajperskie są wyposażone w zaawansowaną sztuczną inteligencję, to w skład drużyny wchodzi również Obserwator (ang. firesight marksman), który kieruje ich ostrzałem za pomocą kontrolera sond. Standardowo do drużyny należy jeden wojownik i trzy sondy. Jeden żołnierz jest w stanie obsługiwać do dziewięciu sond - chociaż w takim przypadku często włącza się do drużyny większą ilość kontrolerów (do trzech naraz).

Jednak sondy są inteligentne na tyle, że w przypadku śmierci żołnierza który nimi kierował, nadal są w stanie walczyć z wrogiem i utrzymywac pozycję. Inżynierzy Kasty Ziemi nie raz po bitwie odnajdywali pozbawione kontroli sondy snajperskie, które mimo iż były pozostawione same sobie, wciąż trwały na pozycji w oczekiwaniu na nowe cele do likwidacji.

Historia

Sondy snajperskie służą Kaście Ognia już od dłuższego czasu. Dobrze rozstawiona drużyna potrafi szybko bardzo mocno uszkodzić przeciwnika. Dla przykładu, gdy Dominium Tau cierpiało na wskutek najazdów Imperium w rejonie Wyrwy Perdus, zdarzyło się iż pojedynczy oddział dronów snajperskich zdołał samotnie zlikwidować całą drużynę Terminatorów - wyeliminowali ich, strzelając precyzyjnie w słabe punkty na oczach hełmów Astartes.

Natomiast podczas walk z Tyranidami na Ke'lshan, nawet największe potwory roju z floty-roju Gorgon nie mogły sobie pozwolić na beztroskie szarżowanie w kierunku linii Tau, a to przez masy sond snajperskich, które stanowiły dla nich bardzo poważne zagrożenie.

Uzbrojenie

Sniperdrone2.png

Obserwator i trzy sondy snajperskie

Bronią samych sond snajperskich jest dalekosiężny karabin pulsowy. Od swojej standardowej różni wersji różni się dłuższym zasiegiem, a także większą przecyzją, co pozwala na prowadzenie jeszcze bardziej niszczycielskiego ognia.

Obserwator posiada natomiast kontroler sond, więc póki on żyje, sondy snajperskie są w stanie prowadzić jeszcze celniejszy ognień. Wyposażony jest również w znacznik celów, a oznaczone przez niego obiekty trafić jeszcze łatwiej - nie tylko dronom, ale też innym żołnierzom. Poza tym, posiada on również pistolet pulsowy do ochrony osobistej - broń wbrew pozorom silną, bo mającą taką samą moc jak karabin pulsowy. Mimo to dla drużyny najlepszym rozwiązaniem jest trzymanie się jak najdalej od wroga.

Rola taktyczna

Wielu Komandorów ustawia drużyny sond snajperskich za swoimi liniami, zapewniając dodatkową ochronę Wojownikom Ognia oraz pancerzom XV88 Broadside. Innym zastosowaniem jest rozstawienie ich na rozległych, otwartych przestrzeniach, gdzie mogą skutecznie bronić perymetru i przejść. Dzięki wbudowanemu polu kamuflującemu ciężko je wykryć - a jeżeli tak się stanie, szybko mogą uciec korzystając ze swoich napędów antygrawitacyjnych. Czyni je to bardzo trudnymi do namierzenia i zniszczenia.

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja), str. 47

Więcej z Fandomu

Losowa wiki