FANDOM

Sniperdrone

Drużyna Dronów Snajperskich

W armii Dominium Tau dron snajperski (ang. sniper drone) to odpowiednik strzelców wyborowych z innych ras. Ukryta daleko za linią frontu stanowią nieocenione wsparcie dla reszty Kadry - precyzyjnymi strzałami są w stanie eliminować kluczowe cele, jak wrogich dowódców, lub żołnierzy przenoszących ciężkie uzbrojenie. Pozostawanie niewykrytym pomaga mały generator pola maskującego, który umożliwia niewidzialność, taką jaką posiadają pancerze Stealth.

Chociaż same drony snajperskie są wyposażone w zaawansowaną sztuczną inteligencję, to w skład drużyny wchodzi również Obserwator (ang. firesight marksman), który kieruje ich ostrzałem za pomocą kontrolera dronów. Standardowo do drużyny należy jeden wojownik i trzy drony. Jeden żołnierz jest w stanie obsługiwać do dziewięciu dronów - chociaż w takim przypadku często włącza się do drużyny większą ilość kontrolerów (do trzech naraz).

Jednak drony są inteligentne na tyle, że w przypadku śmierci żołnierza który nimi kierował, nadal są w stanie walczyć z wrogiem i utrzymywac pozycję. Inżynierzy Kasty Ziemi nie raz po bitwie odnajdywali pozbawione kontroli drony snajperskie, które mimo iż były pozostawione same sobie, wciąż trwały na pozycji w oczekiwaniu na nowe cele do likwidacji.

Historia

Drony snajperskie służą Kaście Ognia już od dłuższego czasu. Dobrze rozstawiona drużyna potrafi szybko bardzo mocno uszkodzić przeciwnika. Dla przykładu, gdy Dominium Tau cierpiało na wskutek najazdów Imperium w rejonie Wyrwy Perdus, zdarzyło się iż pojedynczy oddział dronów snajperskich zdołał samotnie zlikwidować całą drużynę Terminatorów - wyeliminowali ich, strzelając precyzyjnie w słabe punkty na oczach hełmów Astartes.

Natomiast podczas walk z Tyranidami na Ke'lshan, nawet największe potwory roju z floty-roju Gorgon nie mogły sobie pozwolić na beztroskie szarżowanie w kierunku linii Tau, a to przez masy dronów snajperskich, które stanowiły dla nich bardzo poważne zagrożenie.

Uzbrojenie

Sniperdrone2

Obserwator i trzy drony snajperskie

Bronią samych dronów snajperskich jest dalekosiężny karabin pulsowy. Od swojej standardowej wersji różni się dłuższym zasięgiem, a także większą precyzją, co pozwala na prowadzenie jeszcze bardziej niszczycielskiego ognia.

Obserwator posiada natomiast kontroler dronów, więc póki on żyje, póty drony są w stanie prowadzić jeszcze celniejszy ognień. Wyposażony jest również w znacznik celów, a oznaczone przez niego obiekty trafić jeszcze łatwiej - nie tylko dronom, ale też innym żołnierzom. Poza tym, posiada on również pistolet pulsowy do ochrony osobistej - broń wbrew pozorom silną, bo mającą taką samą moc jak karabin pulsowy. Mimo to dla drużyny najlepszym rozwiązaniem jest trzymanie się jak najdalej od wroga.

Rola taktyczna

Wielu Komandorów ustawia drużyny dronów snajperskich za swoimi liniami, zapewniając dodatkową ochronę Wojownikom Ognia oraz pancerzom XV88 Broadside. Innym zastosowaniem jest rozstawienie ich na rozległych, otwartych przestrzeniach, gdzie mogą skutecznie bronić perymetru i przejść. Dzięki wbudowanemu polu kamuflującemu ciężko je wykryć - a jeżeli tak się stanie, szybko mogą uciec korzystając ze swoich napędów antygrawitacyjnych. Czyni je to bardzo trudnymi do namierzenia i zniszczenia.

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja), str. 47

Więcej z Fandomu

Losowa wiki