Fandom

Astronomican

Solemnace i kolekcja Trazyna Nieskończonego

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij
Solemnace
Solamnace by QAuZ.jpg
Możliwy wygląd Solemnace
Typ planety Planeta Grobowiec
Rozmiar b.d.
Temperatura dostateczna dla utrzymania życia
Przynależność Nekroni, nieznana z nazwy dynastia
Władca Trazyn Nieskończony
Segmentum Ultima
Sektor nieznany
Pod-sektor nieznany
System b.d.
Populacja duża liczba Nekronów

Solamnace - Planeta Grobowiec, znajdująca się pod władzą Trazyna Nieskończonego. W podziemnych galeriach Solamnace ciągną się niezliczone eksponaty sprowadzone z całej galaktyki. Pośród niekończących się sal znaleźć można legendarny chór Upiorytowy z Altansaru, odzianego w starożytny pancerz szturmowy gigantycznego Człowieka o twarzy wykrzywionej krzykiem, zakonserwowaną głowę Sebastiana Thora, skostniałą skórę Zniewalacza i wiele, bardzo wiele innych.

Wartość technologicznych artefaktów, które wypełniają krypty planety jest tak wielka, że każdy Adeptus Mechanicus poświęciłby życie swych kolegów, by choć dowiedzieć się o istnieniu tych egzemplarzy. A zbiory rosną przez cały czas.

Najciekawszym miejscem na całej planecie są jednak jej najgłębsze galerie. Za przezroczystymi ścianami prezentują się przedstawienia historycznych wydarzeń galaktyki. Bywają to sceny w pomieszczeniach jak np. posiedzenie rady na Światostatku Idharae, lub prezentacja całych bitew jak choćby Masakry na Tragusie.

Występujące w nieruchomych inscenizacjach postacie nie są kukłami lecz żywymi ludźmi, orkami, Eldarami... Zamienieni przy pomocy starożytnej technologii w hologramy w pozach mających przedstawić doniosłe wydarzenia stają się częścią wielkiego spektaklu, którego autorem jest Archeowista. Niektóre z tych statui to rzeczywiści uczestnicy przedstawianych wydarzeń przewiezieni po zamrożeniu na Solamnace. Jednak bywa, że część eksponatów ulegnie przypadkowemu zniszczeniu. Wnętrza planety są ogromne i nawet zaawansowanemu systemowi naprawczemu Nekronów może zdarzyć się niedopilnowanie jakiejś lampy lub kawałka sufitu przed upadnięciem. Wówczas tak jak w sytuacjach, gdy nie można znaleźć właściwych osób, ucieka się do zamienników. Przykładowo inscenizatorzy "Śmierci Lorda Solara Machariusa" to żołnierze Imperium pochodzący z czasów o trzysta lat późniejszych.

Eksponaty pochodzą z dawnych zbiorów poprzedzających Wielki Sen. Znajdują się tam też informacje dokumentujące pierwsze spotkanie z C'tan. Wiele artefaktów pochodzi z obcych światów należących do innych ras, czy innych Planet Grobowców. Oznacza to wielokrotnie konieczność mobilizowania sporej siły militarnej, na czele której stoi Trazyn.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ed.), str. 58
  • Codex: Necrons (7th ed.)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki