FANDOM

Solemnace
Solamnace by QAuZ.jpg
Możliwy wygląd Solemnace
Typ planety Planeta Grobowiec
Rozmiar b.d.
Temperatura dostateczna dla utrzymania życia
Przynależność Nekroni, nieznana z nazwy dynastia
Władca Trazyn Nieskończony
Segmentum Ultima
Sektor nieznany
Pod-sektor nieznany
System b.d.
Populacja duża liczba Nekronów

Solamnace - Planeta Grobowiec, znajdująca się pod władzą Trazyna Nieskończonego. W podziemnych galeriach Solamnace ciągną się niezliczone eksponaty sprowadzone z całej galaktyki. Pośród niekończących się sal znaleźć można legendarny chór Upiorytowy z Altansaru, odzianego w starożytny pancerz szturmowy gigantycznego Człowieka o twarzy wykrzywionej krzykiem, zakonserwowaną głowę Sebastiana Thora, skostniałą skórę Zniewalacza i wiele, bardzo wiele innych.

Wartość technologicznych artefaktów, które wypełniają krypty planety jest tak wielka, że każdy Adeptus Mechanicus poświęciłby życie swych kolegów, by choć dowiedzieć się o istnieniu tych egzemplarzy. A zbiory rosną przez cały czas.

Najciekawszym miejscem na całej planecie są jednak jej najgłębsze galerie. Za przezroczystymi ścianami prezentują się przedstawienia historycznych wydarzeń galaktyki. Bywają to sceny w pomieszczeniach jak np. posiedzenie rady na Światostatku Idharae, lub prezentacja całych bitew jak choćby Masakry na Tragusie.

Występujące w nieruchomych inscenizacjach postacie nie są kukłami lecz żywymi ludźmi, orkami, Eldarami... Zamienieni przy pomocy starożytnej technologii w hologramy w pozach mających przedstawić doniosłe wydarzenia stają się częścią wielkiego spektaklu, którego autorem jest Archeowista. Niektóre z tych statui to rzeczywiści uczestnicy przedstawianych wydarzeń przewiezieni po zamrożeniu na Solamnace. Jednak bywa, że część eksponatów ulegnie przypadkowemu zniszczeniu. Wnętrza planety są ogromne i nawet zaawansowanemu systemowi naprawczemu Nekronów może zdarzyć się niedopilnowanie jakiejś lampy lub kawałka sufitu przed upadnięciem. Wówczas tak jak w sytuacjach, gdy nie można znaleźć właściwych osób, ucieka się do zamienników. Przykładowo inscenizatorzy "Śmierci Lorda Solara Machariusa" to żołnierze Imperium pochodzący z czasów o trzysta lat późniejszych.

Eksponaty pochodzą z dawnych zbiorów poprzedzających Wielki Sen. Znajdują się tam też informacje dokumentujące pierwsze spotkanie z C'tan. Wiele artefaktów pochodzi z obcych światów należących do innych ras, czy innych Planet Grobowców. Oznacza to wielokrotnie konieczność mobilizowania sporej siły militarnej, na czele której stoi Trazyn.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ed.), str. 58
  • Codex: Necrons (7th ed.)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki