FANDOM

LEWY cudzysłów
O Jego sile stanowią wszelakie rozkosze, jakich śmiertelnicy za życia zażywają, im bardziej zaś występne tym większą mu sprawiają radość. Osobliwie zaś potęgi przysparzają mu wojownicy czerpiący rozkosz z finezyjnej i pełnej elegancji walki, a także z zadawania i otrzymywania bólu.
PRAWY cudzysłów

—Cytat z księgi pochodzącej z kaplicy Slaanesha

Slaanesh znany również jako Mroczny Książę (ang. Dark Prince), Książę Rozkoszy (ang. Prince of Pleasure) lub Książę Chaosu (ang. Prince of Chaos) - bóg rozkoszy, pasji i dekadencji.

Slaanesh Runa

Runiczny symbol Slaanesha

Historia

Jeden z mrocznych panów narodził się stosunkowo niedawno. Jego narodziny doprowadził do upadku niegdyś dumnej i licznej rasy Eldarów. Dawno temu Eldarzy byli dumną i wysoce rozwiniętą rasą. Jednak z czasem stali się taką potęgą, że ich jedynym zajęciem było dogłębne poznawanie świata, nie tylko materialnego. Z czasem pycha i duma Eldarów nabrała takich rozmiarów, że ich intensywne myśli dały początek nowemu bogowi Chaosu, Slaaneshowi. Z czasem Slaanesh nabrał wystarczająco dużo siły i mocy aby w pełni się narodzić. Psychiczna fala, która towarzyszyła jego narodzinom rozerwała umysły Eldarów, w ułamku sekundy niszcząc w M.30 ich imperium. Slaanesh zabił też prawie wszystkich Eldarskich bogów. Przeżył jedynie Khaine i Cegorah- Roześmiany Bóg. Ten pierwszy postanowił walczyć ze Slaaneshem, ale Książę Chaosu rozbił go za setki kawałków, które znajdują się teraz na Eldarskich światostatkach. Natomiast Cegorah skrył się gdzieś w Pajęczym Trakcie. Tylko nieliczni uchodźcy przeżyli. Fala nie tylko zabiła Eldarów, ale również rozerwała cienką warstwę oddzielającą Spacznię od świata fizycznego, w której powstał dom zwolenników Chaosu - Oko Terroru.  

Domena

Slaanesh opiera swoją egzystencję i władzę na pragnieniach śmiertelników, rozkosz, ekstaza, uwielbienie, duma, ból i dążenie do perfekcji stanowią dla niego pożywkę. Slaanesh najbardziej ze wszystkiego pragnie eldarskich dusz, bowiem to one dają mu największą siłę. Dlatego Eldarzy noszą w swoich szatach i pancerzach klejnoty dusz. Zaś Mroczni Eldarzy, obłożeni przez Księcia Chaosu klątwą znaną jako Głód, ofiarowują mu dusze swoich niewolników (ludzi, eldarów) aby tylko uchronić własne. Wrogami Slaanesha są Khorne oraz Nurgle.
Slanesh

Kult

Najbardziej podatni na podszepty Slaanesha są ludzie, którzy zwracają się do niego osoby szukające przyjemności, popularności i doskonałości. Jednakże w służbie u Mrocznego Księcia, takie przyjemności szybko powszednieją. Wyznawcy Slaanesha zaczynają szukać coraz to nowszych i bardziej podniecających doświadczeń, w końcu ich ciała i umysły omamione przez egzotyczne narkotyki, nieustające orgie, wirujące kolory i stymulujące dźwięki, zmieniają się w "naczynia" zdolne tylko do odbierania nowych doznań. Na jego stronę często przechodzą nie tylko młodzieńcy i obywatele poszukujący przyjemności, ale również poeci i politycy poszukujący charyzmy.

Wyznawcy

Dzieci Imperatora

Marine Kakofoni

Marine Kakofonii

Pierwszymi Astartes, jacy ulegli podszeptom Slannesha, byli dumni i dążący do ideału legioniści z Dzieci Imperatora, pod przywództwem patriarchy Fulgrima. Na planecie Davin, tuż przed rozpętaniem się Herezji, Horus wprowadził Fulgrima i jego poruczników w świat orgiastycznych uczt, egzotycznych narkotyków i innych cielesnych przyjemności. Oficerowie Dzieci Imperatora, zauroczeni ekstatycznymi rytuałami, rozpropagowali je wśród pozostałych wojowników Legionu, jednocześnie wprowadzając ich w kult Slaanesha. Od tamtego czasu Dzieci Imperatora stale dopuszczają się nowych aktów wyuzdania i deprawacji, poszerzając granice swych umysłów tak bardzo, jak tylko są w stanie i doprowadzając ciała do kresu wytrzymałości. Slaanesh przekształcił swoich Marines Chaosu w Marines Kakofonii, zaś Fulgrima w Demonicznego Księcia.

Przeniewiercy Chaosu

Wiele zdradzieckich Zakonów Adeptus Astartes, oddało się Slaaneshowi, między innymi Nieskazitelny Zastęp.

W innych bandach

Wielbiciele Slaanesha którzy złożyli przysięgę lojalności wobec Czarnego Legionu stają się Dziećmi Męki. Znienawidzeni przez Dzieci Imperatora i innych wyznawców Slaanesha są nazywani "marionetkami Abaddona" i "zdrajcami Fulgrima".
Pałac Slaanesha

Pałac Slaanesha

Demony Slaanesha

Demony Slaanesha to jednocześnie piękne i odrażające istoty, równie uwodzicielskie co zabójcze.

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 4 ed.- str. 10
  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 6 ed.- str. 30, 65
  • Codex: Chaos Daemons 4 ed.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki