Fandom

Astronomican

Sky Ray

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Skyray1.png

Sky Ray

Sky Ray służy Dominium jako pojazd wsparcia. Korzysta ze standardowego podwozia Devilfish. Pancerzem dorównuje czołgowi Hammerhead, jest przy tym, jak praktycznie każdy pojazd Tau, zdolny do ,,przeskakiwania" nad różnymi zagradzającymi drogę obiektami.

Historia

Sky Ray po raz pierwszy wszedł do użytku pod koniec Krucjaty w Zatoce Damoklesa, mając służyć jako kontra na imperialne samoloty. Dzięki wbudowanym systemom namierzacza prędkości Sky Ray mógł oznaczać swoim pociskom każdy cel - nawet piekielnie szybkie latacze Imperialnej Marynarki. Dzięki temu żaden pilot nie miał szans na uniknięcie śledzących ich rakiet samonaprowadzających.

Podczas Kampanii na Taros imperialni piloci lękali się szczególnie właśnie Sky Raya, pojazdy te zestrzeliły bowiem całą masę krążących nad pustynią samolotów.

Natomiast w trakcie Wielkiej Wojny Konfederacyjnej Sky Raye wykazały się szczególną przydatnością podczas obrony miast Tau, broniąc ich przed orkowymi bombowcami. Strącili ich tak wiele, że nawet nieustraszeni zielonoskórzy piloci zaczęli czuć przed nimi respekt.

Mimo to przydatność Sky Raya nie kończy się na niszczeniu wrogich maszyn latających, niejeden czołg również został zniszczony pojawiającymi się znikąd samonaprowadzającymi rakietami. Właściwie każdy pojedynczy, opancerzony cel może czuć się zagrożony - podczas walk w systemie Zeist zginęło w ten sposób kilkoro dowódców Kosmicznych Marines

Uzbrojenie

Główną bronią Sky Raya jest sześć rakiet samonaprowadzających. Chociaż nie jest to jedyna jednostka w Dominium używająca tej broni, to jednak ten pojazd przewozi ich aż sześć. Towarzyszą mu dwie sondy bojowe, wyposażone w systemy inteligentnych rakiet lub działka pulsowe, które mogą obronić Sky Raya przed wrogiem który podjedzie zbyt blisko, jako iż pojazd ten nie posiada żadnej innej broni.

Jako sprzęt dodatkowy Sky Ray posiada namierzacz prędkości dzięki któremu może posyłać swoje pociski w szybko poruszające się samoloty, a także dwa znaczniki celów - za ich pomocą sam może oznaczyć sobie cel w polu widzenia i posłać w niego rakietę.

Rola taktyczna

Rakiety samonaprowadzające są niszczycielskie i mają potężny zasięg, ale mogą strzelać jedynie w obiekty oznaczone. To sprawia że dowódca mający na polu bitwy Sky Raya, powinien też zadbać o odpowiednią ilość jednostek ze znacznikami celów - np. Obserwatorów. Choć sam również może markować swoje cele, musi znajdować się bardzo blisko wroga; a jeżeli zrobi to ktoś inny, będzie mógł posłać pocisk nawet go nie widząc.

Nie posiada żadnej innej broni poza rakietami, także najczęściej przebywa bezpiecznie za pozycjami ustanowionymi przez Wojowników Ognia. Mimo całej swojej efektywności, niewiele Kadr posiada w swoich szeregach więcej niż jednego Sky Raya. Mimo to niektóre Klany preferują taktykę Tarczy Powietrznej, która oznacza posiadanie nawet trzech tych pojazdów, co pozwala zmaksymalizować obronę przed wrogiem lotnictwem

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja), str. 51, 103

Więcej z Fandomu

Losowa wiki