FANDOM

Vespidzi3.jpg

Skrzydlarz Vespidów

Skrzydlarze Vespidów (ang. Vespid Stingwings) to mobilne jednostki wsparcia owadopodobnej rasy wspomagającej Dominium Tau. Przeraźliwy, głośny dźwięk brzęczenia ich skrzydeł to coś co wwierca się w umysł każdego przeciwnika i pozostaje w nim już na zawsze, chociaż niewielu miało okazję go usłyszeć i przeżyć dość długo aby o tym komukolwiek opowiedzieć.

Obraz sprzymierzonych ze sobą Vespidów oraz Tau to na pierwszy rzut oka dziwny widok, bowiem radykalnie się od siebie różnią. Ci pierwsi dzięki swym chitynowym skrzydłom potrafią latać szybko niczym błyskawica. Chociaż Tau z Kasty Powietrza pierwotnie posiadali ten narząd, to teraz polegają na technologii dzięki której mogą wzbijać się w powietrze. Pomimo oczywistych różnic, obie rasy są pełne poważania dla siebie i swoich dowódców. Wojownicy Ognia często słuchają się sugestii starszych Vespidów prawie tak samo jak rozkazów swych bezpośrednich zwierzchników.

Skrzydlarze działają w drużynach od czterech do maksymalnie dwunastu Vespidów - w tym jeden z nich przeważnie jest tak zwanym dowódcą chmary (ang. strain leader), czyli starszym i bardziej doświadczonym w boju osobnikiem. Można go rozpoznać po hełmie komunikacyjnym w barwach Klanu do którego został przyłączony.

Historia

Mimo tego iż aktualnie Tau oraz Vespidzi mają ze sobą bardzo zacieśnione stosunki, nie zawsze tak było. Gdy Kasta Wody po raz pierwszy skontaktowała się z tą owadopodobną rasą, napotkała wiele problemów - insektoidy były fizycznie i mentalnie tak radykalnie odmienne od Tau że porozumienie się z nimi było bardzo ciężkie. Jednakże z polecenia Kasty NiebiańskiejKasta Ziemi zaprojektowała urządzenie translacyjne które znacznie zwiększyło poziom zrozumienia między obiema rasami. Wkrótce do użytku weszły także specjalne hełmy komunikacyjne przeznaczone dla dowódców chmar. W końcu po pewnym czasie Vespidzi zintegrowali się już całkowicie, po czym złożyli hołd Niebianom.

Vespidzi użyczyli swych wojowników Kaście Ognia, a także udostępnili Tau bogate złoża kryształów znajdujące się na ich macierzystej planecie, w zamian za technologiczne wsparcie oraz ulepszenia do broni.

Swego czasu krążyły pogłoski jakoby hełmy komunikacyjne dane Vespidom w pewien sposób miały ,,wspomóc" pokojowe przyjęcie przez nich zwierzchnictwa Dominium, jednak z powodu braku jakichkolwiek dowodów zarzuty te były kompletnie bezpodstawne.

Wyposażenie

Wojownicy Vespidów.jpeg

Vespidzi w walce

Inaczej od większości jednostek w armii Dominium, Vespidzi nie mają do wyboru mnogich opcji wyposażenia. Jedyną bronią z której korzystają są przeznaczone wyłącznie dla Skrzydlarzy blastery neutronowe. Wykorzystuje ona technologię kryształów. Jest to bardzo silna, lecz nie posiadająca zbyt dużego zasięgu broń. Tworzy ona mordercze promienie które z łatwością potrafią przebić się przez większość pancerzy i usmażyć to na co natrafią wewnątrz.

Za osłonę Vespidom służy ich naturalny pancerz chitynowy. Jest on niezwykle twardy, można postawić go na równi z tymi jakie noszą Zwiadowcy Kosmicznych Marines. Dodatkowo nakładają napierśniki, identyczne jakie noszą Wojownicy Ognia.

Rola taktyczna

Kasta Ognia ma ogromny pożytek ze Skrzydlarzy z racji ich szybkości, umiejętności poruszania się po nieprzystępnym terenie, a także zabójczych blasterów. Podczas bitwy Vespidzi są często dołączani do Kadr wykorzystujących inne mobilne jednostki. Skrzydlarze służą tam w charakterze powietrznego rekonesansu, dopełniając w tej roli działających na ziemi zwiadowców z drużyn Obserwatorów.

Niektórzy Komandorzy używają ich także jako wsparcie dla oddziałów XV8 Crisis, bowiem Vespidzi dzięki swym skrzydłom dorównują w szybkości i manewrowości plecakom odrzutowym pancerzy bitewnych.

Galeria

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja), str. 54, 101

Więcej z Fandomu

Losowa wiki