FANDOM

Skrzydło Shrike'a (ang. Shrike Wing) – To elitarna drużyna Weteranów Szturmowych Marines, osobiście wyselekcjonowanych i wytrenowanych przez Kapitana Cienia Kayvaana Shrike, Astartes specjalizujących się w sabotażu, infiltracji oraz wojnie partyzanckiej. Wszyscy członkowie skrzydła walczą jako oddział Szturmowy a ich głównym uzbrojeniem są noszone w parze Szpony Energetyczne, koronny oręż Zakonu Kruczej Gwardii. 

Znani członkowie „Skrzydła”:

  • Brat Sierżant Saigan
  • Brat Bitewny Meleriex
  • Brat Bitewny Dhantin
  • Brat Bitewny Keed
  • Brat Bitewny Sallas

Uzbrojenie:

Ciekawostki:

  • W starszych edycjach(4. Edycja) figurkowego Warhammera 40k, gracze walczący za pomocą armii Kruczej Gwardii mogli wystawić „Skrzydło Shrike'a” jako grywalny oddział posiadający swe własne zasady, jeśli w ich armii znalazł się Kapitan Cienia Shirke. Z wprowadzeniem nowych edycji i zasad do gry, „Skrzydło” zostało usunięte ze stołów "bitewniaka".   
  • Shrike nigdy nie wprowadził do skrzydła Brata Bitewnego Seifera Zeed, choć zdolności bojowe Brat Seifera w niektórych aspektach przewyższały nawet te Shrikea (Shrike sam przyznaje, iż miałby problem w pokonaniu Seifera w bezpośredniej walce jeden na jednego) Shrike tłumaczy ów decyzję faktem, iż Zeed jest niezdyscyplinowanym, gorącokrwistym, czasem nawet aroganckim wojownikiem. Często wykazującym się niesubordynacją, co w warunkach bojowych mogło by wystawić „Skrzydło” i powodzenie przeprowadzanej przez jednostkę misji na niepotrzebne ryzyko.   

Źródła:

  • Deathwatch (Książka) Steve Parker
  • The Hunt for Voldorius  (Książka) Andy Hoare

Więcej z Fandomu

Losowa wiki